در حال بارگذاری ...
مشاور امور هنری استاندار خوزستان:

نمایش یک هنر فاخر، وزین و معنوی است

رضا کیانی مشاور امور هنری استاندار خوزستان در آیین افتتاحیه هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون خوزستان در اهواز گفت: نمایش یک هنر فاخر، وزین و معنوی است.

به گزارش تئاتر خوزستان، رضا کیانی مشاور امور هنری استاندار خوزستان در مراسم آغاز به کار هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در مجتمع فرهنگی هنری کانون اهواز با بیان این مطلب افزود: عمر هنر نمایش به عمر بشریت است و زنده‌ترین هنری است که دو عنصر و مؤلفه هویت‌بخش نمایشگر و مشاهده کننده در آن وجود دارد.

وی نمایش را یک هنر فاخر و وزین و معنوی برشمرد و تأکید کرد: راه مخاطب در نمایش باید هموار باشد و نباید هنر نمایش به سمت ماورایی برود تا راه ارتباط نمایش و مخاطب قطع نشود.

مشاور امور هنری استاندار خوزستان تئاتر کودک و نوجوان را یکی از سخت‌ترین گونه‌های نمایش دانست و بیان کرد: ذهن فانتزی و خیال‌پرداز کودک در نمایش می‌بایست در یک آرامش متبلور شود.

کیانی در ادامه با اشاره به این‌که در نمایش برای کودکان و نوجوانان باید با یک نگاه عمیق سلیم و نگاه کارشناسانه و تخصصی کار انجام شود یادآور شد: کانون مرکز ثقل تئاتر ناب کودک و نوجوان است انتظار می‌رود این جشنواره بستری برای بازاندیشی مقوله تئاتر کودک و نوجوانان باشد.

گفتنی است: هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون خوزستان از 30 دی‌ماه 1398 در اهواز آغاز شده است و تا یک بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت.




نظرات کاربران