در حال بارگذاری ...
با حضور مسئولین و هنرمندان هنرهای نمایشی خوزستان؛

هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون خوزستان در اهواز آغاز شد

هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در مجتمع فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان اهواز آغاز به کار کرد.

به گزارش تئاتر خوزستان، وحید کیانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان پیش از ظهر امروز در آئین افتتاحیه این جشنواره با تأکید بر این‌که دوران کودکی به‌عنوان مهم‌ترین و حساس‌ترین دوران شکل‌گیری شخصیت هر فرد است گفت: بی‌توجهی به این مهم نتایج جبران‌ناپذیری به دنبال خواهد داشت، زیرا پایه و اساس جامعه فردا را کودکان امروز تشکیل می‌دهند و در جامعه‌ای که کمتر به کودکان توجه شود، کودکان نابهنجار و بزهکار بیشتری مشاهده می‌شود و معضلات اجتماعی آن‌ها بیشتر است.

وی با اشاره به این‌که مهارت‌های اجتماعی رفتارهایی کسب شدنی هستند که از طریق مشاهده و تمرین آموخته می‌شوند و بر اساس ویژگی‌ها و محیطی که فرد در آن زندگی می‌کند، توسعه‌یافته و از طریق آموزش رشد می‌کنند افزود: مهارت‌های اجتماعی مانند همیاری، جرأت‌ورزی، خود مهارگری و مسئولیت‌پذیری، رفتارهای هستند که فرد را قادر می‌سازند به‌طور مؤثری با دیگران تعامل داشته باشد و از واکنش‌های نامعقول اجتماعی خودداری کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان به برگزاری هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با شعار «نمایش، تمرین زندگی، ساختن آینده» اشاره کرد و گفت: برگزاری این نوع از جشنواره‌های هنری برای کودکان و نوجوانان سبب فعال شدن و مشارکت آن‌ها در گروه‌های اجتماعی می‌شود.

کیانی در ادامه اظهار کرد: تمرین زندگی و تجربه ناشناخته‌ها برای ساختن آینده، فراهم کردن فضایی مناسب برای کسب و تبادل تجربه و افزایش دانش نظری و مهارت‌های فردی و اجتماعی اعضا، ایجاد زمینه برای جذب، پرورش و پایدارسازی اعضا، خلق موقعیت مؤثر برای تشویق اعضا و ایجاد انگیزه در علاقه‌مندان، ایجاد بستری برای سنجش و بازخورد آموزش‌های سالانه در حوزه هنر نمایش و کشف و پرورش استعدادهای نمایشی اعضا و مربیان هدف‌های اصلی برگزاری جشنواره هنرهای نمایشی کانون است.

کیانی یادآور شد: در دو روز برگزاری هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، ۱۱ گروه نمایشی از ۹ شهر استان خوزستان حضور خواهند داشت و سه گروه منتخب این جشنواره به مرحله کشوری که فروردین ۱۳۹۹ با میزبانی استان خوزستان برگزار خواهد شد راه خواهند یافت.

هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان از ۳۰ دی‌ماه ۱۳۹۸ در اهواز آغاز شده است و تا یک بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت.




نظرات کاربران