در حال بارگذاری ...

پیشکسوت تئاتر خوزستان درگذشت

عبدالرضا حیاتی پیشکسوت تئاتر به دیار باقی شتافت

به گزارش ایران تئاتر از خوزستان، عبدالرضا حیاتی با نگارش بیش از ۵۰ نمایشنامه به عنوان یکی از نمایشنامه نویسان مطرح خوزستانی و کشور بود و آثار وی در اغلب جشنواره‌های کشوری و استانی جوایز متعددی را دریافت کرده است.

از جمله آثار نمایشنامه‌های موفق این پیشکسوت بوی خوش جنگ، قاصدک‌ها، فرشته‌ای با بال شکسته، کارون شط رازها، آی آدم‌ها، سه دیدار در فلق، فصل سبز دیدار، مسیح می گرید، آنکه گفت نه، بچه‌های زهرا، شنل قرمزی، تارنواز و به رنگ حماسه را می‌توان بر شمرد که بخشی از آنها توسط انتشارات امیرکبیر انتشار یافته است.

عبدالرضا حیاتی از مدرسان بازیگری و نمایشنامه نویسی استان خوزستان است و اکثر هنرمندان فعلی هنر نمایش اهواز از شاگردان این استاد هستند.

عبدالرضا حیاتی از سال ۱۳۵۴ به غیر از نمایشنامه نویسی در هنر شاعری، نقاشی، خوشنویسی و مدیحه سرایی تواناست و در امر داوری و ارزیابی هنرهای مختلف سمعی و بصری صاحب نظر و اندیشه است.

وی با برگزاری شب‌های شعر و اجرای نمایش در مناطق عملیاتی دفاع مقدس در روحیه رزمندگان تأثیر داشت.

حیاتی از بنیان گذاران نهاد حوزه هنری در استان خوزستان بودند و همواره به هنر اسلامی و انقلابی تاکید داشت.




مطالب مرتبط

پژمان محراب‌پور، کارگردان شرکت‌کننده در جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی مطرح کرد

مشکل رفت‌وآمد هنرمندان با پخش شدن جشنواره در سطح کشور
پژمان محراب‌پور، کارگردان شرکت‌کننده در جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی مطرح کرد

مشکل رفت‌وآمد هنرمندان با پخش شدن جشنواره در سطح کشور

پژمان محراب‌پور، کارگردانی که با نمایش «دامادی قاسم» در جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری حضور دارد، از برگزاری بخش‌هایی از این رویداد در شهرستان‌ها استقبال کرد و البته رفع مشکل رفت‌وآمد هنرمندان در سطح کشور را ضروری دانست.

|

نظرات کاربران