در حال بارگذاری ...
مدیرکل هنرهای نمایشی کشور:

جشنواره تئاتر لاله های سرخ اندیمشک بر اساس حماسه مقاومت شکل گرفت

شهرام کرمی، مدیرکل هنرهای نمایشی کشور در آیین اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ با اشاره به جایگاه هنر در ترویج ارزش ها ، استان خوزستان را در عرصه برگزاری جشنواره های فعال دانست .

به گزارش ایران تئاتر از خوزستان، شهرام کرمی مدیر کل هنرهای نمایشی کشور در آیین اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ با تقدیر از حماسه آفرینی مردم اندیمشک در دوران دفاع مقدس گفت: جشنواره تئاتر لاله های سرخ اندیمشک بر اساس حماسه مقاومت این منطقه شکل گرفت و هدف آن ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

شهرام کرمی با اشاره به جایگاه هنر در ترویج ارزش ها ، استان خوزستان را در عرصه برگزاری جشنواره های فعال دانست و گفت:در مجموع ۱۹ جشنواره تئاتر در خوزستان برگزار می شود که این حجم کار جشنواره ای قابل تقدیر است.جشنواره های هنری سهم ارزنده ای در رشد و توسعه هنر دارند.

وی افزود:تئاتر سرمایه عظیمی تحت عنوان مخاطب دارد و نباید صرفا به برگزاری جشنواره بسنده کنیم از سهم مخاطب غافل می شویم .وقتی یک اثر نمایشی موفق خواهد بود که به مخاطب عرضه شود و این ارزش کار هنر را مضاعف می کند.

کرمی با اشاره به آمار مخاطب هنر نمایش طی سال های اخیر گفت:با وجود افزایش بسیار خوب مخاطب نمایش از سال ۹۶ تاکنون ، هنوز با استانداردهای که بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون است با جهانی شدن  فاصله داریم.

کرمی گفت: در تهران شبانه ۱۴۲ اجرا داریم که آمار خوبی است  ضمن اینکه ۱۵۰ هزار هنرمندفعال تئاتر بعد از انقلاب داشتیم اما فعالیت همه ادامه نداشته است. صرفا ۱۸ هزار مخاطب فعال و در واقع حرفه ای تاتر است .برگزاری رفرتورهای تئاتری میتواند مخاطب را به سوی تاتر جذب کند

مدیر کل هنرهای نمایشی کشور درپایان از حضور مخاطبان تشکر کرد و اظهار امیدواری کرد جشنواره ۲۶ و ۲۷ و ۲۸ و ۱۰۰ لاله های سرخ باشکوه تر بر پا شود.. .

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران