در حال بارگذاری ...
با مصوبه هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی خوزستان برگزار می‌شود؛

نخستین گردهمایی هنرمندان شبیه خوان استان خوزستان در شهرستان شوش

همزمان با ۲۸ صفر سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) جلسه هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان در شهرستان شوش برگزار شد.

به گزارش تئاتر خوزستان، همزمان با 28 صفر سالروز رحلت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)، جلسه ی هیئت رئیسه ی انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان روز یکشنبه 5 آبان ماه 98 ساعت 14:30 در محل سالن شهید یلالی تالار نیایش شوش برگزار شد .

محمد یاقوت پور رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان ضمن اشاره به قدمت و پیشینه هنر تعزیه و شبیه خوانی در شوش و شور و علاقه خاص مردم این دیار به هنر شبیه خوانی، بیان داشت : با عنایت به برگزاری پورشور و کم نظیر مراسمات و آیین های عزاداری در روز ۲۸ صفر در شهر شوش که با حضور عزاداران سایر شهرستان های مجاور صورت می گیرد، لذا به پیشنهاد اعضای هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان و با همفکری و تبادل نظر با مسئول کانون تعزیه استان و همچنین پیشکسوتان و هنرمندان شوش و صورتجلسه هئیت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی خوزستان، مقرر شد که همه ساله در این روز (۲۸ صفر ) مراسم  گردهمایی هنرمندان شبیه خوان استان خوزستان به میزبانی شهرستان شوش برگزار شود.

محمد یاقوت پور افزود: در این نشست و گردهمایی یک روزه  علاوه بر تجلیل از پیشکسوتان و پیرغلامان تعزیه استان و نیز اجرای مجالس تعزیه خوانی به صورت خیابانی و صحنه ای، می توان با دعوت از اساتید و مدرسان هنر تعزیه خوانی از سایر نقاط کشور جلسه هم اندیشی و نیز کارگاه آموزشی و  ورکشاپ های تخصصی برگزار کرد.

لازم به ذکر است که از دیگر برنامه های این گردهمایی می توان به اجرای خیابانی مجلس تعزیه خوانی «امام حسین (ع)» به معین البکایی خلیل ضرغامپور کاری از گروه عاشورائیان سلاسل شوشتر در جوار آستان مقدس حضرت دانیال نبی (ع) با حضور محمد یاقوت پور، ساسان شکوریان، بهزاد خیرالهی، عبدالمحمد نعناکار اعضای هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان اشاره کرد.




مطالب مرتبط

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان:

بخش‌هایی از جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ، بین‌المللی شد
رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان:

بخش‌هایی از جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ، بین‌المللی شد

محمد یاقوت‌پور، رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان، از اضافه شدن بخش بین‌المللی نمایشنامه‌نویسی و همچنین دعوت از گروه‌های نمایشی اقوام لر از کشور عراق به جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک خبر داد.

|

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

آیین پایانی سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان جمعه 3 آذر 1402 برگزار شد و در بخش صحنه‌ای نمایش‌های «اول‌شخص مفرد» به کارگردانی مهدی آشوغ از اندیمشک، نمایش «سایلنت هملت؛ سایلنت» به کارگردانی میلاد هارونی از اهواز و نمایش «رسم‌الخط» به کارگردانی ایوب بختیاری از اهواز؛ ...

|

نظرات کاربران