در حال بارگذاری ...
با حضور مسئولین و هنرمندان تئاتر استان خوزستان برگزار شد

رونمایی از پوستر نمایش «شاپرک خانوم» در بندرماهشهر

مراسم رونمایی از پوستر نمایش «شاپرک خانوم» اثر جدید گروه تئاتر رها با حضور مسئولین و هنرمندان تئاتر استان خوزستان در تالار هتل ایرانیان شهرستان بندرماهشهر رونمایی شد.

به گزارش تئاتر خوزستان، مراسم رونمایی از پوستر نمایش کودکانه «شاپرک خانوم» اثر جدید گروه تئاتر رها به کارگردانی دانیال سیاحی با حضور نماینده مردم بندرماهشهر در مجلس شورای اسلامی، اعضای محترم شورای اسلامی شهر، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرماهشهر، روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های امیدیه و بندر امام خمینی(ره)، اعضای هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی خوزستان، پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر استان خوزستان و بندرماهشهر دوشنبه 29 مهرماه 98 در تالار هتل ایرانیان بندرماهشهر رونمایی شد.

در ابتدای این مراسم که با اجرای فرشید قنبری هنرمند تئاتر آبادان آغاز شد، سیداحمد محفوظیان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندرماهشهر ضمن خیرمقدم و تشکر از حضور مسئولین، مدیران و هنرمندان در این مراسم گفت: از مسئولین محترم درخواست دارم به فکر فرهنگ و هنر شهرستان بندرماهشهر باشند.

محفوظیان در ادامه افزود: متاسفانه سرانه فرهنگ در بندرماهشهر بسیار پایین است. در حوزه سخت افزار نمایش و با توجه به وجود تالار شهیدآوینی و پلاتو زنده یاد امین کاکولکی، سرانه شهرستان به ازای هر 821 نفر یک صندلی است و در حوزه سینما به ازای هر 328 نفر یک صندلی موجود است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرماهشهر با توجه به عملکرد هنرمندان نمایش در سال 97 تصریح کرد: در سال گذشته چهارده نمایش طی 100 شب توسط هنرمندان تئاتر شهرستان بندرماهشهر اجرا شدند که بیش از هفت هزار مخاطب از این آثار دیدن کردند و این نشان از توانمندی و ظرفیت بالای هنری در شهرستان است و این مهم توجه بیش از پیش مسئولین را می طلبد.

در بخش دیگری از این مراسم عبدالرضا سواعدی هنرمند پیشکسوت تئاتر استان خوزستان ضمن تقدیر از این حرکت خوب گروه تئاتر رها گفت: امیدوارم این گونه مراسم ها برای ارزش گذاری به هنر تئاتر بیشتر گردد و از اعضای هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان و اعضای محترم شورای راهبردی تئاتر خوزستان می خواهم از تولیدات تئاتر بیش از پیش حمایت کنند.

سواعدی در ادامه افزود: از پیشکسوت بزرگ و هنرمند با اخلاق تئاتر استان خوزستان جناب آقای کاظم وفادار شوشتری که همواره در کنار جوانان تئاتر خوزستان حضور فعال و حمایتی دارند تشکر ویژه می کنم و امیدوارم همیشه در صحنه باقی بمانند.

در ادامه این مراسم با حضور مسئولین و هنرمندان تئاتر حاضر در مراسم، با اهداء لوح سپاس و هدایایی از حامیان و اسپانسرهای نمایش «شاپرک خانوم» تقدیر و تجلیل شد.

در بخش بعدی مراسم دانیال سیاحی سرپرست و کارگردان گروه تئاتر رها ضمن تقدیر از حضور مدیران شهرستان و هنرمندان تئاتر گفت: امسال بعد از هجده سال فعالیت مستمر گروه تئاتر رها، تصمیم گرفتیم با یک رویکرد شاد برای کودکان و مردم شهرستان بندرماهشهر، نمایش «شاپرک خانوم» را تولید و به روی صحنه ببریم.

سیاحی افزود: این نمایش با یک گروه سی نفره و بیش از شش ماه تمرین، از 20 آبان ماه به مدت یک ماه در تالار شهید آوینی بندرماهشهر به روی صحنه می رود.

کارگردان نمایش «شاپرک خانوم» اظهار کرد: از روابط عمومی های ادارت و ارگان های دولتی و بخش صنعت شهرستان بندرماهشهر درخواست دارم برای بهتر دیده شدن این نمایش که به طور کامل توسط بخش خصوصی تولید شده، از این نمایش حمایت لازم را انجام دهند.

همچنین در ادامه یک کلیپ تصویری از فعالیت های گروه تئاتر رها در طی هجده سال فعالیت و یک کلیپ تصویری از مراحل ساخت دکور نمایش «شاپرک خانوم» که توسط آلما اعزازی هنرمند تئاتر استان خوزستان به طور کامل توسط مقوا طراحی و ساخته شده برای حاضرین پخش شد.

در بخش پایانی مراسم پوستر نمایش کودکانه «شاپرک خانوم» که توسط کاملیا زرین‌آبادی طراحی‌شده است به‌وسیله کاظم وفادار شوشتری هنرمند پیشکسوت تئاتر خوزستان و عضو گروه تئاتر رها رونمایی شد و حاضرین در مراسم پوستر را امضاء نمودند.




نظرات کاربران