در حال بارگذاری ...
گزارش تئاتر خوزستان از تئاتر شهرستان های خوزستان؛

تئاتر امیدیه در شش ماهه اول سال 98

تئاتر خوزستان: سال ۹۸ در استان خوزستان با حادثه سیل آغاز شد و خانواده های بیشماری در این حادثه خسارت های زیادی دیدند و هنرمندان تئاتر این استان پیشگام و در کنار سایر اقشار جامعه به کار کمک و امدادرسانی به سیل زدگان و اجرای برنامه های شاد ویژه کودکان و خانواده ها در مناطق سیل زده استان خوزستان پرداختند.

بعد از فروکش کردن سیل و در کنار ادامه امدادرسانی، گروه های نمایشی در جای جای استان خوزستان فعالیت های نمایشی خود را آغاز نموده و به تولید و اجرای نمایش پرداختند.

 به همین منظور در پایان شش ماهه اول سال 98، به بررسی و ارائه گزارش فعالیت نمایشی انجمن هنرهای نمایشی شهرستان امیدیه به مدیریت علی اصغر همتیان و نمایش های تولیدی هنرمندان فعال و خلاق تئاتر شهرستان امیدیه در این مدت پرداختیم.

رویدادهای نمایشی :

1) برگزاری بزرگداشت روز ملی هنرهای نمایشی و روز جهانی تئاتر روز پنج شنبه 22 فروردین 1398 در تالار باران امیدیه.

تولید و اجراهای عمومی نمایش:

1) نمایشنامه خوانی «مرده ریگ» به نویسندگی تهمینه محمدی و کارگردانی محمد بوبردک کاری از گروه تئاتر آکتور 4 خردادماه 98 در پلاتو ارغوان امیدیه.

2) نمایش «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» به نویسندگی ساناز بیان و کارگردانی محمد بوبردک کاری از گروه تئاتر آکتور از 12 تا 16 تیرماه 98 در پلاتو ارغوان امیدیه.

3) نمایش «حکایت مردی که از پیله رها شد» به نویسندگی و کارگردانی حمزه حمید از 20 تا 24 تیرماه 98 در پلاتو ارغوان امیدیه.

4) نمایش «شوومان» به نویسندگی و کارگردانی مرتضی امینی پور کاری از گروه تئاتر کامیاب از 26 تا 30 تیرماه 98 در پلاتو ارغوان امیدیه.

5) نمایش «پیش از صبحانه» به نویسندگی یوجین اونیل و کارگردانی غزل بویری کاری از گروه تئاتر ماتریوشکا طی روزهای 18 و 19 مردادماه 98 در پلاتو ارغوان امیدیه.

6) نمایش پرفورمنس محیطی «بازماندگان» به نویسندگی و کارگردانی مهدی درویش کاری از گروه تئاتر بداهه طی روزهای 30 و 31 شهریورماه 98 در گلزار شهداء و مرکز تجاری شهر امیدیه.

حضور در جشنواره های تئاتر:

1) شرکت در «دوازدهمین جشنواره نمایش های کوتاه استان خوزستان در رامهرمز» با نمایش پیش از صبحانه به کارگردانی غزل بویری کاری از گروه تئاتر ماتریوشکا در مردادماه 98 و کسب جایزه سوم کارگردانی و تقدیر طراحی صحنه توسط غزل بویری و بازیگری اول زن توسط خدیجه مویسات.

2) شرکت در «سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران در شهرستان اهر» با نمایش خیابانی صلح به کارگردانی مرتضی امینی پور کاری از گروه تئاتر کامیاب در مردادماه 98 و کسب مقام مقام سوم بازیگری زن توسط شکیلا هوتمن.

3) شرکت در «سی و یکمین جشنواره تئاتر استان خوزستان در شوش» با نمایش «شوومان» به کارگردانی مرتضی امینی پور کاری از گروه تئاتر کامیاب در شهریورماه 98 و کسب مقام برگزیده  طراحی گریم توسط مینا ملحانی.

بنا به همین گزارش، در حال حاضر نیز پنج گروه نمایشی شهرستان امیدیه در حال تمرین و تولید نمایش های جدید برای اجرای عموم و حضور در جشنواره های بین المللی، ملی و استانی هستند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران