در حال بارگذاری ...
با استقبال خوب زائرین اربعین حسینی؛

سومین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی در چذابه به ایستگاه آخر رسید

سومین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی با اجراهای ۱۲ گروه نمایشی در پایانه مرزی چذابه به ایستگاه پایانی رسید.

به گزارش تئاتر خوزستان، مصطفی بوعذار دبیر اجرایی سومین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی چذابه با اشاره به استقبال باشکوه زائرین حسینی و موکب داران پایانه مرزی چذابه از اجرای گروه های نمایشی گفت: بیش از ۶۰ اجراء تعزیه و تئاتر خیابانی توسط هنرمندان ۱۲ گروه منتخب از سراسر کشور در پایانه مرزی چذابه و یادمان شهدای گمنام اندیمشک انجام شد.

مصطفی بوعذار ادامه داد: تئاتر دینی و عاشورایی همواره جزو اولویت های هنرمندان متعهد و ارزشی کشور است که در سخت ترین شرایط و با کمترین امکانات در این مسیر ثابت قدم هستند.

این هنرمند خوزستانی افزود: طبق برسی های صورت گرفته برای هر اجرا از ۱۵۰ تا ۳۵۰ نفر به تماشای آثار نمایشی پرداختند که بازتاب گسترده ایی در میان زائرین، خدام و موکب داران داشت.

وی ضمن تقدیر از هنرمندان شرکت کننده در سومین سوگواره ملی تئاترمیدانی و تعزیه اربعین حسینی از حمایت و همراهی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و معاونت هنری ایشان، انجمن هنرهای نمایشی ایران، اداره کل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هویزه، انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان و موسسه خیریه آبشارعاطفه ها شعبه اهواز که در امر برگزاری این رویداد نقش داشتند تشکر کرد.

مصطفی بوعذار در ادامه اظهار کرد: سومین سوگواره ملی تئاتر میدانی وتعزیه اربعین حسینی با حضور نمایش های:

1- یاس سه ساله به کارگردانی ساسان مددی از  شوشتر

2- ابوالاحرار... به کارگردانی مصطفی عنایت پور  از خراسان رضوی

3- نقل بی نقال به کارگردانی امیر جوشقانی از تهران

4- عصر جدید به کارگردانی اکبر قهرمانی از مازندران

5- برگی از خاطرات به کارگردانی حسام شریعتمداری از لرستان

6- فرصت عاشقی به کارگردانی رضا چوپان از  آبادان

7- سوگنامه خورشید به کارگردانی کاظم ارجمند نیا از بوشهر

8- تعزیه مجلس شام به سرپرستی رامین افشار از اهواز

9- تعزیه حضرت عباس(ع) به سرپرستی رضا طاهری از شوش

10- تعزیه حضرت علی اکبر به سرپرستی سید مهدی موسوی از اصفهان

11- خورشید کاروان به کارگردانی محمد یاقوت پور از اندیمشک

12- نمایش مدافعان حرم به کارگردانی مرتضی منصوری از کارون

توسط اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خوزستان از ۲۲ لغایت ۲۷ مهرماه 1398 در پایانه مرزی چذابه و هم زمان در یادمان شهدای گمنام اندیمشک با همکاری استانداری خوزستان و مشارکت انجمن هنرهای نمایشی ایران، اداره کل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، کانون تئاتر خیابانی اداره کل هنرهای نمایشی، شورای راهبردی تئاتر خوزستان و انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان برگزار شد.




نظرات کاربران