در حال بارگذاری ...
در دومین روز برگزاری سومین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی

استاندار خوزستان به تماشای تئاترهای میدانی و مجلس تعزیه در پایانه مرزی چذابه نشست

استاندار خوزستان با حضور در سومین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی، به تماشای تئاترهای میدانی و مجلس تعزیه در پایانه مرزی چذابه نشست.

به گزارش تئاتر خوزستان، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و هیئت همراه روز ۲۳ مهرماه جاری با حضور در موکب هنرمندان خوزستان، ضمن بازدید از تئاترهای میدانی و مجلس تعزیه سومین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی، در پایانه مرزی چذابه، با تعزیه گردانهای برتر و هنرمندان دیدار کرد.

در این دیدار مصطفی بوعذار دبیر اجرایی سومین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی، گزارشی از روند برگزاری سوگواره را ارائه کرد. بوعذار افزود: پس از آئین افتتاحیه و در اولین روز برگزاری سومین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی، پنج تئاتر میدانی و مجلس تعزیه در پایانه مرزی چذابه و یادمان شهدای گمنام اندیمشک اجرا شد.

او ادامه داد: در اولین روز برگزاری سومین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی، چهار اجرای تئاتر میدانی در پایانه مرزی چذابه از ساعت ۱۱ تا ۱۹ و یک مجلس تعزیه در یادمان شهدای گمنام اندیمشک ساعت ۲۰ اجرا شد.

دبیر اجرایی جشنواره افزود: در اولین روز برگزاری و از ساعت ۱۱ در مراسم افتتاحیه تئاتر میدانی «عصر جدید» به کارگردانی اکبر قهرمانی از استان مازندران و تئاتر میدانی «مدافعان حرم» به کارگردانی محمد منصوری از شهرستان کارون استان خوزستان با حضور حمید نیلی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور، سامان خلیلیان مدیرکانون تئاتر خیابانی، ناصر آریایی نیا معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، محمد یاقوت پور رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان و ساسان شکوریان نائب رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان اجرا شد.

بوعذار اظهار کرد: در ادامه برنامه های روز اول و اجراهای عصر در پایانه مرزی چذابه از ساعت ۱۷ و ۱۹ تئاتر میدانی «عصر جدید» به کارگردانی اکبر قهرمانی از استان مازندران، ساعت ۱۸ تئاتر میدانی میدانی «مدافعان حرم» به کارگردانی محمد منصوری از شهرستان کارون استان خوزستان و از ساعت ۲۰ در یادمان شهدای گمنام اندیمشک مجلس شبیه خوانی «حضرت عباس(ع)» به کارگردانی رضا طاهری از شهرستان شوش استان خوزستان اجرا شدند.

گفتنی ست، سومین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با همکاری استانداری خوزستان و با مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن هنرهای نمایشی ایران، کانون تئاتر خیابانی اداره کل هنرهای نمایشی کشور، اداره کل هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران، شورای راهبردی تئاتر خوزستان، انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان و موسسه خیریه آبشار عاطفه ها شعبه اهواز با دبیر اجرایی مصطفی بوعذار از ۲۲ تا ۲۷ مهرماه ۱۳۹۸ در استان خوزستان در حال برگزاری است.




مطالب مرتبط

استاندار خوزستان: جشنواره فیلم تئاتر ایران، فرصتی برای معرفی فرهنگ صلح‌دوستی ایرانیان به جهانیان است

استاندار خوزستان: جشنواره فیلم تئاتر ایران، فرصتی برای معرفی فرهنگ صلح‌دوستی ایرانیان به جهانیان است

علی‌اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان، با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم تئاتر ایران، این رویداد را فرصت تجربه‌اندوزی برای جامعه هنرهای نمایشی و معرفی فرهنگ صلح و دوستی مردم کشورمان به جهانیان دانست.

|

نظرات کاربران