در حال بارگذاری ...
سوسن بشیرذرتی کارگردان و نویسنده «من یک مده آ هستم» در گفت‌وگو با تئاتر خوزستان عنوان کرد؛

عروسک‌های رنگی را جایگزین شخصیت‌ها کردم

تئاتر خوزستان: نمایش «من یک مده آ هستم» به نویسندگی و کارگردانی سوسن بشیرذرتی به مدت پنج شب در محوطه مجتمع فرهنگی سینمایی شهرستان دزفول روی صحنه رفت و مورد استقبال تماشاگران دزفولی قرار گرفت.

به بهانه اجرای نمایش  «من یک مده آ هستم»  در محوطه مجتمع فرهنگی سینمایی شهرستان دزفول و با توجه به استقبال خوب مخاطبان تئاتر از این نمایش، گفت وگویی را با این نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر ترتیب دادیم که حاصل آن را در ادامه می خوانید: 

سوسن  بشیر ذرتی در مورد نمایش خود گفت: این نمایش از ۱۴ مهر ماه الی ۱۷ مهرماه 98 در مجتمع فرهنگی سینمایی دزفول به روی صحنه رفت.

او افزود: متن این نمایش اقتباسی از نمایشنامه مده آ اثر ژان آنوی است که به صورت چند شخصیت بود اما من به جای شخصیت ها، عروسک هایی که از نظر رنگ بندی به ذات واقعی هر کدام نزدیک بوده استفاده کردم.

این کارگردان و نویسنده تئاتر در ادامه درباره سبک اجرایی نمایش خود اظهار کرد: سبک این نمایش اکسپرسیونیسم است چون سعی کردم از یکی از سبک های نقاشی با خشنی و خطوطی شکسته پیروی کنم.

کارگردان نمایش «من یک مده آ هستم » همچنین اضافه کرد: اجرای این نمایش به مدت تقریبا ۳۰ دقیقه است و تمام شخصیت های این نمایش را جوری چیدمان زده‌ام که خودم مونولوگ گویی را انجام بدهم.

او خاطر نشان کرد: البته این نمایش باید در پلاتو اجرا میشد اما به علت اینکه گروهی دیگر در پلاتو تمرین میکردند من در محوطه مجتمع فرهنگی سینمایی این کار اجرا کردم.

سوسن بشیرذرتی در پایان این گفت‌و گو از هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی دزفول، هیئت بازبینی انجمن هنرهای نمایشی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول و مجتمع فرهنگی سینمایی شهرستان دزفول که شرایط اجرای این اثر فراهم کردند تشکر و قدردانی کردند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران