در حال بارگذاری ...
با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان؛

نشست نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با هنرمندان نمایش اهواز برگزار شد

نشست نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با هنرمندان نمایش کلانشهر اهواز با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در تالار اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد.

به گزارش تئاتر خوزستان، نشست همایون یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با هنرمندان نمایش کلانشهر اهواز با حضور محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان روز شنبه 6 مهرماه 98 ساعت 14 در تالار اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد.

در ابتدای این نشست حسین ذوالفقاری رئیس شورای راهبردی تئاتر خوزستان ضمن ارائه گزارش مختصری از تعداد اجراهای نمایش در چند سال اخیر در استان خوزستان و کلانشهر اهواز گفت: روند رو به رشد اجراهای نمایش در سطح استان خوزستان و کلانشهر اهواز نشان از توجه درست نرم افزاری و محتوایی به هنر نمایش در استان بوده است ولی متاسفانه در حوزه سخت افزاری و زیرساخت ها به شدت عقب افتاده هستیم و انتظار داریم در بحث زیرساخت های نمایش به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان کمک نمایید.

ذوالفقاری در ادامه افزود: تالار آفتاب اهواز یکی از معدود تالارهای نمایشی ست که علیرغم واگذاری های ناموفق در کشور، همچنان در تملک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و انجمن هنرهای نمایشی خوزستان است و این تالار به همراه مجموعه خانه هنرمندان و چهار پلاتوی نیمه کاره تالار آفتاب احتیاج به توجه جدی جهت تعمیر، تکمیل و بهره برداری دارند.

رئیس شورای راهبردی تئاتر خوزستان در ادامه اظهار کرد: جشنواره بین المللی تئاتر اهواز در اواخر آذرماه و اوایل دیماه سال جاری با حضور گروه های نمایشی ایرانی و خارجی در کلانشهر اهواز برگزار می شود و این جشنواره برای برگزاری به حمایت شما و مسئولین استان و اهواز نیاز جدی دارد.

در ادامه این نشست حشمت اله قاسمی هنرمند پیشکسوت تئاتر خوزستان ضمن تشکر از حضور همایون یوسفی نماینده مردم اهواز در میان هنرمندان نمایش اهواز خطاب به ایشان گفت: کمک به زیرساخت های تئاتر در اهواز از جمله چهار پلاتوی نیمه کاره تالار آفتاب و همچنین کمک به برگزاری دومین جشنواره بین المللی تئاتر اهواز از مهم ترین درخواست های هنرمندان تئاتر اهواز از شما به عنوان نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی است.

امیر نصیرزاده یکی دیگر از هنرمندان حاضر در این نشست گفت: توجه و کمک به وضع معیشتی هنرمندان تئاتر اهواز، کمک به تکمیل و بهره برداری از چهار پلاتوی نیمه کاره تالار آفتاب اهواز و مسئله تعطیلی دانشکده خبر اهواز از جمله مواردی است که درخواست داریم با پیگیری شما به نتیجه دلخواه برسد.

محمد یاقوت پور رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان خطاب به همایون یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: نبود دانشکده تئاتر در استان خوزستان و اهواز با وجود قشر زیادی از تحصیلکردگان این رشته در استان، تکمیل زیرساخت های تئاتر در کلانشهر اهواز و همچنین پیگیری طرح ادغام موسسات نمایش، موسیقی و تجسمی از طریق وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اولویت های درخواستی انجمن هنرهای نمایشی خوزستان از شما به عنوان نماینده در مجلس شورای اسلامی است.

در ادامه این نشست مهران نصرت پناه از تحصیلکردگان و پیشکسوتان تئاتر خوزستان خطاب به همایون یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از حضور بخش خصوصی در تولیدات فرهنگی هنری جهت کمک به گروه های نمایشی از جمله مواردی است که نیاز به حمایت و توجه جدی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی دارد.

افشین القاسی نویسنده و پژوهشگر تئاتر خوزستان ضمن بیان مشکلات معیشتی هنرمندان تئاتر گفت: بررسی وضعیت معیشتی هنرمندان توسط نمایندگان و مسئولین استان باید در اولویت قرار گیرد و همچنین حرمت هنر و هنرمند در نگاه کلان حفظ شود.

القاسی خطاب به نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی افزود: عدم وجود امکانات زیرساختی در کلانشهر اهواز یکی از مسائل و مشکلات اصلی هنرمندان تئاتر است که درخواست ورود فوری شما به این مسئله و همچنین هماهنگی با ارگان ها در کلانشهر اهواز که فضاهای فرهنگی خود را جهت استفاده هنرمندان در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان قرار دهند.

مهرداد بهراد از هنرمندان تحصیلکرده تئاتر استان خوزستان در این نشست گفت: فرصت فوق العاده برگزاری جشنواره تئاتر اهواز را از دست ندهیم و با حمایت از این رویداد مهم هنری، کلانشهر اهواز را به قطب تئاتر در منطقه تبدیل کنیم.

بهراد در ادامه با توجه به عدم وجود امکانات تئاتر در اهواز گفت: چهار پلاتوی نیمه کاره تالار آفتاب اهواز و پلاتو های خانه هنرمندان که در کنار تالار آفتاب قرار دارد در صورت تکمیل و بهره برداری بسیار در کشور نمونه و ارزشمند هستند و خواهش دارم با جذب بودجه این مهم به سرانجام برسد.

سیاوش عالی پور نویسنده و کارگردان تئاتر اهواز نیز در این نشست با بیان اهمیت توجه به هنرمندان گفت: توجه به هنرمندان به عنوان افرادی که در جامعه تولید فکر می کنند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که امیدواریم نمایندگان و مسئولین به این مسئله توجه جدی داشته باشند.

عالی پور در ادامه اظهار کرد: جشنواره تئاتر اهواز در وهله اول فرصتی برای تکمیل چهار پلاتوی نیمه کاره تالار آفتاب اهواز بود که متاسفانه همچنان این پلاتوها نیمه کاره مانده اند و مسئله دیگر اینکه کلانشهر اهواز با وجود هنرمندان تحصیلکرده همچنان دانشکده هنرهای دارماتیک ندارد.

علی بنائیان هنرمند تئاتر و مدیر کانون تئاتر خیابانی انجمن هنرهای نمایشی خوزستان با بیان بودجه فرهنگی استان خوزستان گفت: مبلغ 56 میلیارد تومان بودجه فرهنگی استان خوزستان در سال قبل بوده که با وجود این بودجه همچنان پلاتوهای تالار آفتاب و خانه هنرمندان تکمیل و به بهره برداری نرسیده است و مسئله دیگر این که تاکنون هیچ تلاشی برای وضع معیشتی هنرمندان صورت نگرفته است و امیدواریم نوع نگاه مسئولین به هنرمندان تغییر کند.

مصطفی بوعذار مدیر کانون تئاتر انقلاب و دفاع مقدس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان در این نشست گفت: متاسفانه نمایندگان اهواز با هنرمندان تئاتر ارتباط ندارند و در رویدادهای هنری حضور نمی یابند و اصلن فرهنگ و هنر جزو اولویت های مدیران سیاسی نیست.

مریم مقدم از هنرمندان زن تحصیلکرده تئاتر اهواز با توجه به جایگاه زنان در هنر استان گفت: از طریق دفتر دکتر یوسفی پیگیر راه اندازی هنرستان تئاتر برای دختران برای پرورش نسل های تئاتری در اهواز هستیم که همچنان این مسئله به نتیجه نرسیده است.

در ادامه این نشست و با بیان مسائل و مشکلات مختلف توسط هنرمندان تئاتر، همایون یوسفی نماینده مردم اهواز، حمیدیه، باوی و کارون در مجلس شورای اسلامی با ابراز خرسندی از حضور در جمع هنرمندان تئاتر اهواز گفت: با توجه به حضور دو روز در طول هفته در اهواز تاکنون موفق به دیدار با هنرمندان نمایش نشده بودیم ولی همیشه از طریق مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان پیگیر مشکلات هنرمندان بوده ام.

همایون یوسفی در ادامه اظهار کرد: برای بسیار از نمایندگان در مجلس شورای اسلامی، نمایندگی شغل است در حالی که برای من اینچنین نیست و کار معالجه کودکان سرطانی برای بنده لذت بخش تر است، ولی به علت دغدغه های استان و آگاهی از مشکلات در مجلس حضور دارم.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی افزود: من به عنوان تنها نماینده ای در کشور هستم که بیشترین ارتباط را با دکتر صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دارم و قبل از هر جلسه با وزیر، از مسائل و مشکلات فرهنگ و هنر استان از طریق دکتر جوروند آگاهی یافته و با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح می کنم.

همایون یوسفی اظهار کرد: در جلسه ای با دکتر صالحی بحث پلاتوهای نیمه کاره تالار آفتاب اهواز را مطرح و پیگیری کردم که با دستور وزیر موضوع در حال پیگیری است تا اگر منع قانونی ندارد بودجه ای جهت تکمیل با این پلاتوها اختصاص داده شود.

یوسفی با بیان اینکه فعالیت مدیران فرهنگی همواره رصد می شود و حسب شایستگی دکتر جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و رضایت هنرمندان استان از ایشان گفت: بنده به طور مرتب با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در خصوص پیگیری مسائل و مشکلات فرهنگ و هنر استان و هنرمندان در ارتباط بوده و در جریان کامل مسائل زیرساختی و کمبود فضاهای تئاتر اهواز هستم و در خصوص پلاتوهای تالار آفتاب با دکتر حاجتی رئیس برنامه و بودجه استان هم مطرح کردم که ایشان گفتند چون این پلاتوها خصوصی هستند ازبودجه دولتی نمی توان کمکی کرد.

همایون یوسفی در خصوص نوع نگاه به مسائل مهم کشوری گفت: با نوع نگاهی که در کشور وجود دارد، فرهنگ و هنر در اولویت مسائل مهم کشوری نیست و با این نوع نگاه هیچ اتفاقی برای هنر و هنرمند نمی افتد و این نوع نگاه را نمی توان به سرعت عوض کرد و احتیاج به گذشت زمان دارد.

یوسفی خطاب به هنرمندان تئاتر اهواز برای پیگیری و تامین بودجه چهار پلاتوی نیمه کاره تالار آفتاب گفت: برای این مسئله دو راه را پیشنهاد می دهم که پیگیری کنیم تا به نتیجه برسیم. اول دیدار با مسعود کرباسیان مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران برای کمک به تکمیل و بهره برداری از پلاتوهای تالار آفتاب اهواز و دوم دیدار با علی محمدی مدیرعامل خولاد خوزستان برای دریافت کمک در تکمیل پلاتوهای تالار آفتاب اهواز است.

همایون یوسفی در پایان در خصوص برگزاری جشنواره تئاتر اهواز گفت: با دکتر حاجتی رئیس برنامه و بودجه استان برای کمک و حمایت از این رویداد مهم هنری هماهنگی می کنم و نتیجه را به شما هنرمندان اعلام می کنم.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران