در حال بارگذاری ...
با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان؛

نشست تخصصی برگزاری جشنواره تئاتر لاله های سرخ اندیمشک و جشنواره تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول برگزار شد

با حضور محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، نشست تخصصی در خصوص برگزاری بیست و پنجمین جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخ اندیمشک و دوازدهمین جشنواره منطقه ای تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول برگزار شد.

به گزارش تئاتر خوزستان، با حضور محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، اعضای شورای راهبردی تئاتر خوزستان و روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و روسای دفاتر انجمن هنرهای نمایشی شهرستان های اندیمشک و دزفول، نشست تخصصی برگزاری بیست و پنجمین جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخ در اندیمشک و دوازدهمین جشنواره منطقه ای تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول روز شنبه 30 شهریورماه 98 در محل تالار اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد.

در ابتدای این نشست حسین ذوالفقاری رئیس شورای راهبردی تئاتر خوزستان از محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به پاس حمایت ها و تلاش های بی شائبه اش برای تئاتر استان خوزستان تقدیر و تشکر کرد و گفت: در شرایط فعلی کشور و با اطلاع از وضعیت موجود، از حمایت ها و تلاش های دکتر جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برای دغدغه ها و حمایت های همیشگی در برگزاری جشنواره ها و رویدادهای تئاتر استان خوزستان تشکر و قدردانی می کنیم.

ذوالفقاری افزود: از ابتدای سال جاری سه جشنواره تئاتر در استان خوزستان برگزار شده است که شانزدهمین جشنواره تئاتر عربی دشت آزادگان، دوازدهمین جشنواره نمایش های کوتاه رامهرمز و سی و یکمین جشنواره تئاتر استان خوزستان در شوش بوده که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به تمامی تعهدات خود برای برگزاری این سه جشنواره به طور کامل و قبل از برگزاری جشنواره عمل کرده است.

رئیس شورای راهبردی تئاتر خوزستان اظهار کرد: امسال فراخوان جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخ و جشنواره تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول با فاصله بسیار خوبی تا جشنواره منتشر شدند که این برنامه ریزی جای تقدیر و تشکر دارد.

در ادامه این نشست علی بازگیر رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک در خصوص برگزاری بیست و پنجمین جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخ در شهرستان اندیمشک ن جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخسلامی اندیمشک در خصوص ت.ر شوش بوده که به حمدالله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلاگفت: با حمایت دکتر جوروند مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان سه سال قبل جشنواره منطقه ای تئاتر لاله های سرخ به جشنواره ملی تبدیل شد و این نشان از توجه ویژه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به این جشنواره است.

علی بازگیر افزود: فراخوان بیست و پنجمین دوره جشنواره مردادماه از طرف دبیرخانه دائمی جشنواره به تمامی استان های کشور ارسال شده و تعدادی از آثار نمایشی متقاضی نیز به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک اظهار کرد: جلسات اولیه با فرماندار اندیمشک، نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی و هنرمندان تئاتر اندیمشک برگزار شده و دبیرخانه دائمی جشنواره در حال فعالیت است و از مدیر کل محترم انتظار داریم با توجه به تورم موجود در کشور، کمک هزینه اختصاص یافته از طرف اداره کل با نگاه ویژه تری در این دوره انجام گیرد.

بازگیر افزود: سال گذشته مبلغ دویست و بیست میلیون تومان از طرف مجموعه های شهرستان برای جشنواره کمک گرفته شد که امسال نیز با توجه به پتانسیل موجود، بخش کمک های شهرستانی محقق می شود.

در ادامه مهدی آشوغ رئیس دفتر انجمن هنرهای نمایشی شهرستان اندیمشک در خصوص مسائل فنی تالارهای میزبان جشنواره گفت: یکی از مسائل و مشکلات اصلی برگزاری جشنواره مشکل کمبود نور و پروژکتورهای تئاتری است و دیگری بحث سیستم خنک کننده و کولرهای سالن و پلاتوهای میزبان نمایش های جشنواره است که باید از طرف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تعمیر و تجهیز گردند.

در ادامه این نشست در خصوص برگزاری دوازدهمین جشنواره منطقه ای تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول و رئیس دفتر انجمن هنرهای نمایشی و تعدادی از پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر نکاتی مطرح شد.

نادر سعادتی فرد رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول با بیان اینکه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول طی سه سال اخیر و بعد از یک دوره وقفه برگزار می شود گفت: طی سه سال اخیر به همت مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان جشنواره تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول به صورت منطقه ای برگزار می شود و این به خاطر نوع نگاه مدیران تئاتر استان و اهمیت این جشنواره است.

سعادتی فرد افزود: از مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان درخواست داریم با توجه به تورم موجود در کشور سهم مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برای برگزاری دوازدهمین جشنواره منطقه ای تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول به نسبت دوره های قبل افزایش یابد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول اظهار کرد: همچنین از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و شورای راهبردی تئاتر خوزستان می خواهیم تا هر چه زودتر دبیر این دوره از جشنواره را انتخاب کرده و حکم ایشان صادر گردد تا فرصت کافی برای برنامه ریزی داشته باشد.

در ادامه این نشست سروش مداح رئیس دفتر انجمن هنرهای نمایشی دزفول با بیان مشکلات برگزاری جشنواره در دوره های قبل گفت: یکی از مسائلی که همواره برای برگزاری با آن دست به گریبان هستیم مشخص نبودن میزان مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برای برگزاری جشنواره است. زیرا همیشه مبلغ توافق نامه بسیار کمتر از آن مبلغی است که در جلسات توافق می شود و درخواست داریم در این دوره این مبلغ افزایش یابد.

در بخش دیگری از این نشست محمد یاقوت پور رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان با توجه به شیوه نامه برگزاری جشنواره های تئاتر در استان خوزستان گفت: از روسای ادارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستانهای میزبان جشنواره می خواهم با توجه به شیوه نامه برای انتخاب هیئت انتخاب آثار و هیئت داوران جشنواره تاییدیه شورای راهبردی تئاتر استان و انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان را داشته باشند.

در ادامه محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ضمن تسلیت به مناسبت ایام ماه محرم و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای حادثه تلخ تروریستی سال گذشته اهواز گفت: انتظار دارم هنرمندان تئاتر استان نسبت به تولید تئاتر با موضوع حادثه تروریستی اهواز فعالیت داشته باشند.

محمد جوروند در ادامه اظهار کرد: بنده در چندین مقطع در دو جشنواره تئاتر لاله های سرخ و جشنواره تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول حضور داشته ام و اتفاقاً در سالهایی که این جشنواره ها دچار رکود بوده اند با تلاش و مشارکت جمعی توانستیم این جشنواره ها را برگزار کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: در این سالهای اخیر تمرکز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بر حوزه تئاتر بسیار زیاد بوده و به نسبت سایر هنرها بیشتر هزینه کرده است.

جوروند افزود: قطعاً این دو جشنواره را در سال جاری با هر توافقی که با شورای راهبردی تئاتر خوزستان انجام داده اند با تمام توان و به شکل بسیار فاخر برگزار خواهیم کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل شورای راهبردی تئاتر در استان خوزستان گفت: بنده افتخار می کنم که شورای راهبردی تئاتر خوزستان را تشکیل دادم و بعد از این اتفاق در خوزستان در بسیاری دیگر از استان ها و حتی اداره کل هنرهای نمایشی کشور نیز شورای راهبردی تئاتر تشکیل شد و این مایه مباهات است.

محمد جوروند در بخش پایانی سخنان خود اظهار کرد: از هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی خوزستان برای همراهی و همدلی و همچنین درگاه تئاتر خوزستان که تمامی اتفاقات و رویدادهای نمایشی استان را به شکل بسیار خوبی پوشش می دهند تشکر ویژه می کنم.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران