در حال بارگذاری ...
دبیر سی و یکمین جشنواره تئاتر استان خوزستان:

تئاتر باید از عقیمی در ارتباط با جذب مخاطب عام خود فارغ شود

دبیر جشنواره و رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان به مناسبت آغاز برگزاری سی و یکمین جشنواره تئاتر استان خوزستان در شهرستان شوش پیامی را منتشر کرد.

به گزارش تئاتر خوزستان، محمد یاقوت پور دبیر سی و یکمین جشنواره تئاتر استان خوزستان به مناسبت برگزاری جشنواره تئاتر استان خوزستان پیامی را منتشر کرد.

در متن این پیام آمده است:

در حقیقت زمانی تئاتر و هنرهای نمایشی به جایگاه حقیقی خود نزدیک می شود که مردم تئاتر را برای خود تئاتر دوست بدارند و آن هنگامی است که تئاتر با فرهنگ، ادب، آداب، تعالی افکار و احساسات انسان ها و روحیات و وجدان جمعی جامعه سر و کار داشته باشد و رویکرد آن به گونه ای باشد که به معنای حقیقی خود یعنی تجلی حقیقی ویژگی های ضروری مردم و روشنگری و تحول آفرینی آن نزدیک گردد.

پس باید تلاش شود تا تئاتری را که با ذائقه زیباشناسانه و دغدغه های مردم هماهنگ است به روی صحنه برد تا تئاتر از عقیمی در ارتباط با جذب مخاطب عام خود فارغ شود و این امر محقق نمی گردد مگر با تولید تئاتر متفکر....

 تئاتری که به عمق وجود تماشاگر نفوذ ‌کند، اعتماد به نفس او را بالا‌ ببرد و شاید روزهای بسیاری، صمیمانه در روح و روان او جای ‌گیرد و ایجاد شور و از آن مهمتر سوال ‌کند.

اما رسالت جشنواره های تئاتری همانند جشنواره تئاتر استانها که تلاش می کنند با زبان هنر پویا، زنده و جریان ساز تئاتر، داشته های هویت بخش ملی و تمدن ساز هر سرزمین را به مردمان آن دیار معرفی کنند مگر جز ترغیب گروههای نمایشی در تولید تئاتر متفکر است که همین نگاه ژرف اندیشانه چراغ راه ما بود در انتخاب آثار برگزیده راه یافته به جشنواره سی و یکم.

باشد که تعالی هنر متعالی نمایش استان زرخیز خوزستان در سایه توجه ویژه به تولید تئاتر متفکر افزون بر پیش بادا.

در پایان بر حسب وظیفه ضمن سپاس از مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان و معاونت محترم هنری ایشان و مدیر کل هنرهای نمایشی کشور و مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی ایران و اعضا محترم هیات رییسه انجمن هنرهای نمایشی خوزستان و رییس و اعضا محترم شورای راهبردی تئاتر استان و هیات محترم بازبین و هیات محترم داوران جشنواره، برخود لازم می دانم که از مسئولین محترم کهن شهر تاریخی شوش اعم از فرماندار محترم و نماینده محترم مجلس شورای اسلامی شهرستان و شهردار عزیز شهرستان و ریاست و مجموعه کارمندان و هنرمندان معزز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش و بالاخص از ستاد اجرایی جشنواره که در این شش ماهه منتهی به جشنواره بسیجی وار در تحقق این رویداد مهم کوشیدند کمال امتنان را داشته باشم و ابراز امیدواری کنم که برگزاری این رویداد فاخر در شهرستان شوش باعث پویایی و حرکت بیش از پیش این هنرقدسی در شهرستان شوش گردد انشاالله. 

محمد یاقوت پور

دبیر جشنواره سی ویکم تئاتر استان خوزستان و

رییس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان

 

سی و یکمین جشنواره تئاتر استان خوزستان به دبیری محمد یاقوتپور از 2 الی 5 شهریورماه 98 به میزبانی شهرستان شوش در حال برگزاری است.




مطالب مرتبط

با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک
با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک

از فراخوان بیست و هشتمین بین المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک با حضور مسئولان استانی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رونمایی شد.

|

پیام مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»

پیام مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»

محمد یاقوت‌پور، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان، در پیامی به مناسبت برگزاری اولین جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد» در شهرستان باغملک، ابراز امیدواری کرد این رویداد در سال آینده، به صورت گسترده‌تر برگزار شود.

|

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

آیین پایانی سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان جمعه 3 آذر 1402 برگزار شد و در بخش صحنه‌ای نمایش‌های «اول‌شخص مفرد» به کارگردانی مهدی آشوغ از اندیمشک، نمایش «سایلنت هملت؛ سایلنت» به کارگردانی میلاد هارونی از اهواز و نمایش «رسم‌الخط» به کارگردانی ایوب بختیاری از اهواز؛ ...

|

نظرات کاربران