در حال بارگذاری ...

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان درگذشت حسینعلی طباطبایی را تسلیت گفت

محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در پیامی درگذشت دکتر حسینعلی طباطبایی را تسلیت گفت.

به گزارش تئاتر خوزستان، محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان درگذشت دکتر حسینعلی طباطبایی پژوهشگر، مترجم، کارگردان و پدر تئاتر اهواز را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت او به شرح زیر است:

 

انالله و انا الیه راجعون

دکتر حسینعلی طباطبایی نویسنده، مترجم، کارگردان و پدر تئاتر اهواز، انسانی شریف، مردی بزرگ و اندیشمند، هنرمندی توانا و مردمی، جهان خاکی را به سوی منزلگاه ابدی خویش ترک کرد.

خدای مهربان جزای مهربانی هایش را مزید فرماید و روحش را قرین عزیزان درگاهش منزلی ابدی و به خانواده محترم به ویژه همسر و دختر بزرگوارش و جامعه شریف هنری، صبر و اجر عنایت فرماید.»

محمد جوروند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان

 

حسینعلی طباطبایی از پیشکسوتان تئاتر ایران، پدر تئاتر اهواز و پدر ناهید طباطبایی (نویسنده و مترجم) دیروز عصر ۲۲ مردادماه 1398 بر اثر کهولت سن و در ۸۷ سالگی در بیمارستانی در تهران درگذشت.

در سال‌های دهه ۴۰ حضور طباطبایی در استان خوزستان موجب رونق و اعتلای تئاتر اهواز و تربیت بسیاری از هنرمندان استان خوزستان شد. پس از بازگشت از خوزستان در سال ۵۳ به دعوت بهرام بیضایی مشغول به تدریس در دانشگاه نیز شد.

«نقش مراکز آموزش تئاتر در تحول و گسترش هنر نمایش ایران» و ترجمه آثاری چون «تئاتر و مسائل اساسی آن» اثر میشل ویینی، «خاموشی دریا» اثر ژان برولر (ورکور)، «فراموش‌شدگان» اثر لوئیس بونوئل و «بازی کشتار» اثر اوژن یونسکو (ترجمه مشترک با داوود رشیدی) بخشی از آثار حسینعلی طباطبایی بود.

در نخستین دوره برگزاری جشنواره ملی تئاتر اهواز در مردادماه 1397 به پاس سال ها تلاش دکتر حسینعلی طباطبایی برای تئاتر اهواز، از ایشان تقدیر و تجلیل شد که به علت بیماری قادر به حضور در مراسم نبودند و همسر و دختر ایشان در مراسم حضور یافتند.




نظرات کاربران