در حال بارگذاری ...
یادداشت رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان؛

جشنواره بین المللی تئاتر عربی محفلی برای شناخت و نمایش دیدگاه‌ها، اندیشه‌ها و نیز فرهنگ غنی عربی است

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان به مناسبت برگزاری شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عربی استان خوزستان در شهرستان دشت آزادگان یادداشتی را منتشر کرد.

به گزارش تئاتر خوزستان، محمد یاقوت پور رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان به مناسب برگزاری شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عربی استان خوزستان در شهرستان دشت آزادگان یادداشتی را منتشر کرد.

در متن این یادداشت آمده است:

فراهم آوردن زمینه برای اجرای نمایش هایی با بهره گیری از ظرفیت های بومی و فرهنگی مناطق استان به یقین اتفاقی بایسته و شایسته است که برگزاری شانزدهمین جشنواره تئاتر عربی که امسال به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و دبیر محترم جشنواره و انجمن هنرهای نمایشی استان و شهرستان و هنرمندان معزز و مسئولین محترم شهرستان سوسنگرد در گستره بین المللی و با حضور میهمانانی از کشورهای دیگر برگزار می شود زمینه ساز رشد و اعتلای  تئاتر فاخر بومی بوده و موجب بالندگی آن می‌شود؛ چرا که تئاتر بومی، ظرفیتی بالا و هنرمندانی توانا برای تولید آثاری فاخر دارد.

 برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر عربی محفلی برای شناخت و نمایش دیدگاه‌ها، اندیشه‌ها و نیز فرهنگ غنی این خطه قهرمان پرور است که فضایی مناسب برای اصحاب تئاتر، علاقه مندان و منتقدان خواهد بود که در کنار هم قرار گیرند و امکان تبادل آراء و افکار داشته باشند.

لذا از آنجاییکه  هنر نمایش هنری سیال و پویا است، زمانی که با دانش و اعتلای اندیشه و توجه ویژه به زاد و بوم توام می شود، می تواند مفاهیم انسانی و ارزشی را ارائه کند پس هنرمندان عرصه ی نمایش با توجه به تأثیرگذاری این هنر، باید با نگاه تخصصی و توجه به هنجارهای فرهنگی و اجتماعی زیستگاه خود و منطبق بر فرهنگ متعالی اسلامی و ایرانی تولید اثر نمایند که البته تبیین خواست‌ها و نیاز مخاطبان مهمترین مسئله‌ای است که این هنرمندان باید در نظر داشته باشند.

پس خدا را شاکریم که اصحاب فرهنگ و هنر و متولیان فرهنگی خوزستان را توفیق داده تا آثار فاخر و هنرمندانه‌ی اهالی هنر تئاتر عرب زبان را محور غور و پژوهش قرار داده و امروز شاهد برگزاری شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عربی استان خوزستان باشیم که بر خود فرض واجب می دانم که از  دبیر محترم و ستاد اجرایی جشنواره و مسئولین استان و شهرستان کمال تشکر و امتنان را داشته باشم.

محمد یاقوت پور

رییس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان

 

شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عربی استان خوزستان دشت آزادگان از 24 الی 27 تیرماه 1397 در شهرستان دشت آزادگان در حال برگزاری است.




مطالب مرتبط

با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک
با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک

از فراخوان بیست و هشتمین بین المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک با حضور مسئولان استانی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رونمایی شد.

|

پیام مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»

پیام مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»

محمد یاقوت‌پور، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان، در پیامی به مناسبت برگزاری اولین جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد» در شهرستان باغملک، ابراز امیدواری کرد این رویداد در سال آینده، به صورت گسترده‌تر برگزار شود.

|

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

آیین پایانی سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان جمعه 3 آذر 1402 برگزار شد و در بخش صحنه‌ای نمایش‌های «اول‌شخص مفرد» به کارگردانی مهدی آشوغ از اندیمشک، نمایش «سایلنت هملت؛ سایلنت» به کارگردانی میلاد هارونی از اهواز و نمایش «رسم‌الخط» به کارگردانی ایوب بختیاری از اهواز؛ ...

|

نظرات کاربران