در حال بارگذاری ...

پیام مدیر کل هنرهای نمایشی کشور به شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عربی خوزستان – دشت آزادگان

مدیر کل هنرهای نمایشی کشور به مناسبت آغاز شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عربی استان خوزستان – دشت آزادگان پیامی را منتشر کرد.

به گزارش تئاتر خوزستان، شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی کشور به مناسبت آغاز شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عربی استان خوزستان – دشت آزادگان پیامی را منتشر کرد.

در متن پیام آمده است:

بنام خداوندی که زیباست و زیبایی را دوست دارد، جمیل و یحب الجمال

بنام خداوندی که انسان را آفرید و آموزش داد، خلق الانسان و علمه البیان

بنام خداوندی که تابلوی هستی را به زیباترین شکل ترسیم نمود، هستیی که کران تا کرانش آمیخته با انواع هنرهاست، اما، اما هنر نمایش خود فصلی بی همتا دارد، چرا که تئاتر به موضوع انسان می پردازد، انسان اصلی ترین عنصر تئاتر است چه به لحاظ صورت و چه به لحاظ معنا و موضوع و محتوا، زنده ترین و پویاترین هنرهاست. از این رو تئاتر در طول تاریخ بشری همواره حضوری مؤثر داشته و کم تر تمدنی را می توان یافت که در آن نشانی از گونه های مختلف هنر نمایشی دیده نشود. هنر نمایش در این دیار سابقه ای دیرینه دارد و راز موفقیت آن در ایران این بوده که در دل مردم و در بین مردم بوده و هست، نقالی، پرده خوانی، سیاه بازی، تخت حوضی، تعزیه از قدیم الایام در میان مردم و ر بطن زندگی انسان جریان داشته و دارد.

 بی شک هنر نمایش را می توان در بهترین تالارها و مجموعه های تئاتری تا باریک ترین و تنگ ترین کوچه های شهرهای کشور به راحتی یافت و تماشاگر را از تهران پایتخت تا دورترین و کوچکترین شهرها و روستاها و آبادی ها، بی شک گزاف نگفته ایم که پیکره ی اصلی تئاتر کشور را هنرمند خلاق و خوش ذوق و بی تکلف شهرستان ها سر و شکل داده اند و همیشه اینها بوده اند که بی هیچ چشمداشتی و با دستانی خالی و فقط به پشتوانه علاقه و اراده سعی کردند چراغ تئاتر شهرستانها را روشن نگه ارند.

در این ایام خجسته و دهه ی کرامت میلاد هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت و خواهر معصومشان فاطمه معصومه (س) برخود می بالیم که شاهد به بار نشستن تلاش و همت هنرمندان عرب ایران اسلامی مان باشیم که با اتکا به خدای عز و جل و پشتکار خودشان شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عربی خوزستان- دشت آزادگان را برگزار می کنند.

بی شک برگزاری چنین جشنواره ای محقق نمی شود مگر آنکه بستری مناسب و مساعد فراهم آید که مطمئناً این بستر را خود هنرمندان آن خطه از کشور عزیزمان با پیگیری ها و تلاشهایشان بوجود آورده اند.

بنده به عنوان مدیر کل هنرهای نمایشی کشور از زحمات و تلاش های هنرمندان، هنردوستان، مسئولان شهرستان دشت آزادگان و استان خوزستان جهت برگزاری چنین رویداد مهمی تقدیر و تشکر بعمل می آورم.

شهرام کرمی

مدیر کل هنرهای نمایشی ایران

 

شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عربی استان خوزستان دشت آزادگان از 24 الی 27 تیرماه 1398 در شهرستان دشت آزادگان برگزار می‌شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران