در حال بارگذاری ...
یادداشت رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به مناسبت انتصاب مدیر جدید هماهنگی تئاتر استان‌های اداره کل هنرهای نمایشی؛

تزریق خودباوری به تئاتر شهرستان ها راه چاره برون رفت از کسالت روزمرگی تئاتر است

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان به مناسبت انتصاب محمدرضا الوند مدیر جدید هماهنگی تئاتر استان های اداره کل هنرهای نمایشی کشور یادداشتی را منتشر و در اختیار درگاه تئاتر خوزستان قرار داد.

به گزارش تئاتر خوزستان، در پی انتصاب محمدرضا الوند مدیر جدید هماهنگی تئاتر استان های اداره کل هنرهای نمایشی کشور، محمد یاقوت پور رئیس انجمن هنرهای نمایشی کشور یادداشتی را منتشر و در اختیار درگاه تئاتر خوزستان قرار داد.

در متن این یادداشت آمده است:

جناب آقای الوند عزیز

ضمن عرض تبریک و آرزوی موفقیت در راه خطیر تعالی تئاتر استان ها

امید که با یاری هم و همراهی دوستان عزیز این مهم که چندی است گام به گام در سیر تعالی است  محقق شود و تئاتر استانها و به تبع آن تئاتر شهرستان ها مورد توجه ویژه تر قرار گیرد.

البت توجهی نه از باب دلسوزی و گاها حاتم بخشی های مرسوم سنوات گذشته بلکه توجهی در باب باورکردن  فکر و ایده و نگاه برآمده از رسم و بوم و فرهنگ غنی  شهرستان ها. که قطعا تزریق این خودباوری به تئاتر شهرستان ها راه چاره برون رفت از این کسالت روزمرگی گریبان گیر تئاتر است وگرنه دانه پاشی هر چند ماه یک بار با واریز اندک مبلغی به حساب انجمن هنرهای نمایشی استان ها راهکار نیست.

چون می دانم و به این اعتقاد دارم که تمام استان های کشور همانند استان زرخیز خوزستان که در سال گذشته شاید برابر با ۳۰ برابر بودجه اختصاصی اداره کل هنرهای نمایشی از منابع درون استانی برای برگزاری رویدادهای تئاتری هزینه جذب کرد اگر به خود باوری و خوداتکایی برسند می توانند پیشروتر از پیش گام در راه تعالی این هنر قدسی بگذارند.

پس من هم با این نگاه دقیق موافقم که تئاتر استان ها در وهله نخست به دیده شدن و باور شدن احتیاج دارد تا حمایت های  مالی گاه و بیگاه ...

جناب آقای الوند عزیز قطعا شما در پذیرش این راه پر مخاطره و البت پر از خاطره سفرهای استانی نقشه راهی برای خود ترسیم کرده اید اما پیشنهاد این حقیر نیز که شاید خواسته تمام روسای انجمن های استانی نیز باشد مشاوره  با استان هاست در تصمیمات استانی و شاید گزینش مشاورینی از تئاتر استان ها همان چراغ این راه باشد.

 

باسپاس فراوان

برادرکوچک شما

محمد یاقوت پور

 تیرماه و تب ۵۰ درجه خوزستان




مطالب مرتبط

نظرات کاربران