در حال بارگذاری ...
با حضور رضا حیدری طراح نور تئاتر ایران؛

کارگاه آموزشی «طراحی نور خلاق» در آموزشگاه چهارسو بهبهان برگزار شد

کارگاه آموزشی «طراحی نور خلاق، با محدودیت امکانات» توسط رضا حیدری طراح نور تئاتر ایران در آموزشگاه هنرهای نمایشی چهارسو بهبهان برگزار شد.

به گزارش تئاتر خوزستان، کارگاه آموزشی «طراحی نور خلاق، با محدودیت امکانات» توسط رضا حیدری طراح نور تئاتر ایران روز شنبه 8 تیرماه 1398 با حضور هنرمندان تئاتر شهرستان های بهبهان، امیدیه، ماهشهر و بندرامام خمینی(ره) در آموزشگاه هنرهای نمایشی چهارسو بهبهان برگزار شد.

در این کارگاه مباحث مختلف نورپردازی تئاتر از جمله شناخت ساختار پروژکتورهای نورپردازی تئاتر به صورت عملی برای هنرجویان تشریح شد و در ادامه در خصوص شیوه های نورپردازی و استفاده از خلاقیت در طراحی نور با حداقل امکانات با همراه تصاویر نمایش هایی که توسط رضا حیدری مدرس این دوره در تهران انجام گرفته بود بحث و گفت و گو شد.

در بخشی از این کارگاه آموزشی به معرفی پروژکتور «ناهیرا» که توسط رضا حیدری اختراع شده بود، پرداخته شد و جزئیات این پروژکتور به همراه کارایی های مختلف آن و همچنین تصاویر تئاترهایی که این پروژکتور در آنها استفاده شده بر روی پرده پروجکشن برای هنرجویان نشان داده شد.

پروژکتور ناهیرا یک پروژکتور نورپردازی حرفه ای دو لنز است که دو لنز آن نیز متحرک می باشد و دارای چهار قیچی  بوده و قابلیت های مختلفی را به طراح نور برای نورپردازی در صحنه های مختلف می دهد.

در بخش دیگری از این کارگاه عکس تئاترهایی که طراحی نور آن توسط رضا حیدری انجام گرفته بود پخش شد و در مورد هر کدام از تصاویر و شیوه نورپردازی و نکات مختلف نورپردازی آنها توضیحات کاملی داده شد.

کارگاه آموزشی «طراحی نور خلاق با محدودیت امکانات» توسط آموزشگاه هنرهای نمایشی چهارسو با همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان، شورای راهبردی تئاتر خوزستان، انجمن هنرهای نمایشی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهبهان در تماشاخانه چهارسو برگزار گردید.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران