در حال بارگذاری ...
با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان؛

جلسه استانی هماهنگی سی و یکمین جشنواره تئاتر استان خوزستان برگزار شد

با حضور محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، دبیر جشنواره و اعضای ستاد برگزاری جشنواره، جلسه استانی هماهنگی سی و یکمین جشنواره تئاتر استان خوزستان برگزار شد.

به گزارش تئاتر خوزستان، با حضور محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، ناصر چنانی، محمد یاقوت پور دبیر جشنواره، هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی خوزستان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش و مدیر اجرایی جشنواره، جلسه استانی هماهنگی سی و یکمین جشنواره تئاتر استان خوزستان روز سه شنبه 28 خردادماه 1398 ساعت 10 صبح در تالار اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد.

در ابتدای جلسه محمد یاقوت پور دبیر جشنواره و رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان ضمن ارائه گزارش فعالیت های انجام گرفته در شهرستان شوش به عنوان میزبان این دوره از جشنواره گفت: با برگزاری جلسات مختلف در شهرستان شوش و بازدیدهای میدانی از امکانات خوابگاهی شهرستان شوش، این شهرستان به لحاظ لجستیکی آماده برگزاری جشنواره است.

یاقوت پور افزود: به منظور نشاط عمومی و ایجاد موج شادی در میان مردم شهر شوش و سایر شهرهای همجوار، بخش تئاتر خیابانی ویژه گروه های نمایشی شهرستان شوش را در ایام برگزاری جشنواره اجرا خواهیم نمود تا هنرمندان نمایشی شهرستان شوش با حضور در سطح شهرستان موج برگزاری جشنواره را به میان مردم ببرند.

دبیر سی و یکمین جشنواره تئاتر استان خوزستان در پایان گفت: طبق بازدیدهای انجام گرفته، مجموعه خوابگاه دانشکده باستان شناسی شوش برای اسکان آقایان و خوابگاه شهرداری ویژه خانم ها تدارک دیده شده است.

در ادامه جلسه رضا ذاکری سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش ضمن ارائه گزارشی از ستاد اجرایی جشنواره گفت: ستاد اجرایی جشنواره در شهرستان شوش با حضور هنرمندان تئاتر این شهرستان تشکیل شده است و در حال حاضر دغدغه اصلی رفع نواقص پلاتو شهید حیاری از جمله سیستم نور و صوت و سیستم سرمایش پلاتو است که تا قبل از برگزاری جشنواره برطرف شود.

ذاکری اظهار کرد: در جلسه با معاون فرماندار شهرستان شوش که هفته گذشته برگزار شد از سازمان ها و نهادهای اداری و خصوصی برای حمایت از برگزاری جشنواره دعوت شد و نمایندگان آن نهادها حمایت های لازم را انجام دادند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش در پایان افزود: ده انجمن هنری شهرستان شوش برای ایام برگزاری جشنواره در حال برنامه ریزی هستند تا نمایشگاه های مختلف و برنامه های هنری مختلفی را برگزار نمایند.

عبدالحسین رسته خاک مدیر اجرایی سی و یکمین جشنواره تئاتر استان خوزستان در خصوص انجام امور ستادی جشنواره گفت: بخشی از امور ستادی جشنواره به صورت غیرنقدی است که با هماهنگی برخی نهادهای شهرستان شوش انجام می گیرد و بخش از امور ستادی جشنواره به صورت نقدی است که با هماهنگی فرمانداری شهرستان شوش در حال پیگیری و تامین آن هستیم.

در بخش بعدی جلسه علی ضرغامی مدیر امور ساختمانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در خصوص اقدامات انجام گرفته در شهرستان شوش اظهار کرد: پلاتو شهید حیاری با نظر هنرمندان شهرستان شوش بازسازی و تکمیل شده و نواقص جزئی آن هم هفته آینده تکمیل خواهد شد.

در بخش بعدی جلسه محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ضمن تشکر از دبیر جشنواره، هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی استان، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرمندان شهرستان شوش، ناصر چنانی، آرش سهرابی بابت پیگیری امور جشنواره و همچنین علی ضرغامی بابت تجهیز پلاتوهای استان و شهرستان شوش تقدیر و تشکر نمود.

محمد جوروند در ادامه در خصوص برگزاری سی و یکمین جشنواره تئاتر استان خوزستان در شهرستان شوش اظهار کرد: لازم بود این جشنواره در شهرستان شوش برگزار شود و وقتی از طرف شورای راهبردی تئاتر استان خوزستان این تصمیم گرفته شد من هم استقبال کردم زیرا هیچ رویداد مهمی در شوش نداریم و برگزاری این جشنواره شاید تلنگری به سایر فعالیت های هنری باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در خصوص مقابله با جریان های تفکیری با فعالیت های فرهنگی و هنری اظهار کرد: رسالت ما بسیار حساس و ظریف است و با استفاده از فعالیت های فرهنگی و جشنواره های هنری با مبارزه با جریان های تکفیری در منطقه و به خصوص شهرستان شوش برویم.

جوروند در ادامه افزود: با توجه به این که برای اولین بار جشنواره تئاتر استان خوزستان در شهرستان شوش برگزار می شود باید از همه ظرفیت هنرمندان تئاتر استان و ظرفیت هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان استفاده کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در پایان گفت: از ستاد اجرایی جشنواره می خواهم که جشنواره را با نظم و انضباط خوبی برگزار نماید تا سال های بعد نیز شاهد برگزاری رویدادهای دیگری در شهرستان شوش باشیم همچنین در برگزاری جشنواره مشارکت همه هنرمندان تئاتر شوش را شاهد باشیم و همه پای کار باشند و با روی خوش و برخورد مناسب میزبان هنرمندان شاخص تئاتر استان خوزستان در شوش باشید تا ایشاله شاهد برگزاری جشنواره ای خوب در شهرستان شوش باشیم.  

 

سی و یکمین جشنواره تئاتر استان خوزستان به دبیری محمد یاقوت پور از 1 الی 4 شهریورماه 1398 به میزبانی شهرستان شوش برگزار می گردد.




مطالب مرتبط

با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک
با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک

از فراخوان بیست و هشتمین بین المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک با حضور مسئولان استانی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رونمایی شد.

|

پیام مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»

پیام مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»

محمد یاقوت‌پور، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان، در پیامی به مناسبت برگزاری اولین جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد» در شهرستان باغملک، ابراز امیدواری کرد این رویداد در سال آینده، به صورت گسترده‌تر برگزار شود.

|

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

آیین پایانی سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان جمعه 3 آذر 1402 برگزار شد و در بخش صحنه‌ای نمایش‌های «اول‌شخص مفرد» به کارگردانی مهدی آشوغ از اندیمشک، نمایش «سایلنت هملت؛ سایلنت» به کارگردانی میلاد هارونی از اهواز و نمایش «رسم‌الخط» به کارگردانی ایوب بختیاری از اهواز؛ ...

|

نظرات کاربران