در حال بارگذاری ...
از سوی دبیرخانه جشنواره؛

فراخوان دوازدهمین جشنواره استانی نمایش های کوتاه خوزستان در رامهرمز منتشر شد

از سوی دبیرخانه جشنواره، فراخوان دوازدهمین جشنواره استانی نمایش های کوتاه خوزستان در شهرستان رامهرمز برای برگزاری در مردادماه ۱۳۹۸ منتشر شد.

به گزارش تئاتر خوزستان، فراخوان دوازدهمین جشنواره استانی نمایش های کوتاه خوزستان برای برگزاری از 1 الی 4 مردادماه 1398 در شهرستان رامهرمز منتشر شد.

در مقدمه این فراخوان آمده است:

از آنجایی که زمان و مدیریت استفاده از آن یکی از اساسی‌ترین دغدغه‌های بشر در جوامع امروزی است، این جشنواره می‌کوشد با همیاری هنرمندان جوان و خلاق در بهره گیری از زمان و استفاده بهتر از آن در هنر ارزشمند و تاثیرگزار تئاتر و معرفی تئاتر به عنوان رسانه ای خلاق که با پرداختن به اصل مطلب و ماجرا، حرفش را الویت بندی کرده و به روی صحنه می آورد، به دغدغه‌های اساسی و مسایل و معضلات زندگی انسان معاصر بپردازد و در بیانی موجز، چشم اندازی روشن و امید آفرین برای مخاطبان خود ترسیم نماید.

از این رو اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، شورای راهبردی تئاتر استان خوزستان، انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامهرمز و انجمن هنرهای نمایشی شهرستان رامهرمز دوازدهمین جشنواره نمایش های کوتاه استان خوزستان را در شهرستان رامهرمز با اهداف زیر برگزار نمایند.

 

اهداف جشنواره:

* خلق تجربه های نوین و ایجاد فضایی مناسب به جهت کشف استعدادهای جوان وخلاق.

* بازتاب نگاه خلاقانه و موشکافانه هنرمندان عرصه تئاتر در تولید آثار کوتاه نمایشی.

* بهره گیری از زمان و استفاده از آن در تولید آثار کوتاه نمایشی.

* رویکرد آموزشی جشنواره و شناسایی نویسندگان بومی.

 

رویکردها، محورها و موضوعات :

* نمایش هایی که با توجه خلاقانه به مفهوم شعار سال تولید شده باشند در اولویت پذیرش خواهند بود.

* نمایش هایی که از آداب، رسوم و سنت های استان خوزستان بهره ببرند و همچنین نمایش هایی که در راستای ترویج و پرداختن به مسائل اجتماعی باشند در اولویت پذیرش خواهند بود.

* بخش ویژه جشنواره شامل پرداختن به موضوعات هشت ساه دفاع مقدس و ارزش های انقلاب اسلامی و مدافعان حرم می باشد.

 

شرایط شرکت در جشنواره:

* زمان نمایش‌های متقاضی حداکثر 25 دقیقه باشند.

* اولویت آثار ارسالی با نمایشنامه نویسان بومی خوزستان می باشد و شرکت کنندگان در انتخاب موضوع، شیوه و گونه های مختلف اجرایی آزاد می باشند.

* گروه­های متقاضی حضور در جشنواره می­بایست یک نسخه لوح فشرده حاوی فایل نمایشنامه در محیط word  و پنج قطعه عکس از اجرای نمایش به همراه 4 نسخه از فیلم اجرای عمومی نمایش بر روی لوح فشرده (با کیفیت و نور مناسب)، مجوز کتبی نویسنده یا ناشر و مترجم، فرم تکمیل شده درخواست حضور در جشنواره و یک قطعه عکس 4*3 پرسنلی از کارگردان را در تاریخ مقرر به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

* نمایش های متقاضی شرکت در جشنواره، نباید قبلن توسط همان گروه در هیچ یک از جشنواره های استانی و برون استانی شرکت کرده باشند و در هر مرحله این مسئله محرز شود، ستاد اجرایی مجاز به حذف گروه می باشد.

* ارائه مجوز کتبی نویسنده اثر به هنگام درخواست شرکت در جشنواره الزامی است.

* تکمیل و ارائه فرم شرکت در جشنواره به منزله پذیرش شرایط و قوانین و زمانبندی جشنواره است.

* تعیین زمان و مکان اجرای آثار بر عهده ستاد برگزاری و با توافق گروه بر اساس امکانات موجود خواهد بود.

* ستاد برگزاری جشنواره مسئولیتی در قبال ساخت دکور، دوخت لباس و چاپ اقلام تبلیغاتی نمایش ها نداشته و صرفاً خدمات معمول نصب دکور و آماده سازی صحنه را ارائه خواهد کرد.

 

گاهشمار جشنواره :

* آخرین مهلت ارسال مدارک :  05 تیرماه 1398

* اعلام نتایج بازبینی :  15 تیرماه  1398

 * بـرگزاری جشنواره :01 الی 04 مردادماه 1398

 

نشانی دبیرخانه:

خوزستان – رامهرمز – خیابان طالقانی شرقی – میدان ارشاد – اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامهرمز – دبیرخانه دوازدهمین جشنواره استانی نمایش های کوتاه استان خوزستان رامهرمز – تلفن : 06143538682 – فکس: 06143524084

 

دوازدهمین جشنواره نمایش های کوتاه استان خوزستان از 1 الی 4 مردادماه 1398 در شهرستان رامهرمز برگزار می گردد.

 

علاقمندان می توانند فراخوان و فرم شرکت در جشنواره را از بخش ضمائم خبر دریافت نمایند.




نظرات کاربران