در حال بارگذاری ...
پیام مشاور فرهنگی هنری استاندار خوزستان برای «روز ملی هنرهای نمایشی»؛

خلاقیت انسان را پایه هنرهای نمایشی می دانیم

رضا کیانی مشاور فرهنگی هنری استاندار خوزستان به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی پیامی را منتشر کرد. در این پیام عنوان شده است یکی از ارزشهای هنر نمایش سادگی و عدم اتکا به سخت افزار و تکنولوژی و در عین حال قائم به انسان و خلاقیت انسان است . به دیگر سخن، خلاقیت انسان را مایه و پایه هنرهای نمایشی می دانیم.

به گزارش تئاتر خوزستان در متن پیام رضا کیانی مشاور فرهنگی هنری استاندار خوزستان آمده است:

فرا رسیدن هفتم فروردین، روز ملی هنرهای نمایشی و همزمان  ۲۷ مارس روز جهانی تئاتر را به تمامی هنرمندان صدیق، گرامی و صاحب اندیشه، خاصه تلاشگران صبور و فرهیخته این وادی در استان زرخیز خوزستان  تبریک عرض می کنم. امیدوارم که  اعضای خانواده نمایش و تئاتر با محوریت اخلاق و توجه جدی به ضرورت هایی چون مطالعه و کنشگری فکری در مسیر اعتلای و توسعه روز افزون گام برداریم.

یکی از ارزشهای هنر نمایش سادگی و عدم اتکا به سخت افزار و تکنولوژی و در عین حال قائم به انسان و خلاقیت انسان است . به دیگر سخن، خلاقیت انسان را مایه و پایه هنرهای نمایشی می دانیم. پس چه شایسته که با تدبیر و ظرافت ساحت هنرهای نمایشی را از آسیب ها و مباحث کاذب و دور از منزلت «خلاقیت و خوی انسانی» مصون نگه داریم. بی تردید با ارج نهادن به خلاقیت و اندیشه ورزی و واقع نگری و تقویت روحیه تعامل می توان مشکلات و کاستی های پیش روی را کاهش داد.

در مسیر  توسعه تئاتر و هنرهای نمایشی شایسته است که بیش از گذشته تمامی دلسوزان و کنشگران اجتماعی و فرهنگی، اعم از مراکز علمی و دانشگاهی، رسانه ها، سازمانهای مردم نهاد، شهرداری ها همراه با هنرمندان و دولت به طور مستمر گام بردارند و دامنه فعالیتهای نمایشی علاوه بر شهرها، مناطق کم برخوردار و روستاها را هم‌ شامل شود. 

موفقیت و سربلندی جامعه فهیم و ارجمند تئاتر خوزستان را از درگاه خداوند منان مسئلت دارم.

 

رضاکیانی

مشاور فرهنگی هنری استاندار خوزستان




نظرات کاربران