در حال بارگذاری ...
پیام رئیس شورای راهبردی تئاتر استان خوزستان برای «روز ملی هنرهای نمایشی»

سال 98 عصر جدیدی در تئاتر خوزستان است

حسین ذوالفقاری رئیس شورای راهبردی تئاتر استان خوزستان به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی پیامی را منتشر کرد. در این پیام آمده است سال۹۸ بهار تئاتر خوزستان خواهد بود و آغاز تئاتر حرفه ای در خوزستان خواهد بود. این مهم ممکن نخواهد شد مگر همت و سخت کوشی هنرمندان تئاتر در کنار یکدیگر و جهدی نمائیم در عصر جدیدی که عصر هنر حرفه ای تر این استان خواهد بود.

به گزارش تئاتر خوزستان در متن پیام حسین ذوالفقاری رئیس شورای راهبردی تئاتر استان خوزستان آمده است:

بهار که می آید، جان دل را با خود می کشاند تا نوید بخش تولد دوباره ی زمین باشد. رویش نهالی که سر باز میزند تا شکوفا کند و شبنم صبحگاهی طراوتی نو را آغاز نماید.

بهار معنا بخش مهربانی، سخاوت و نشاط مفرح است که در دل انسان ها جاری می شود و همراه خود سرزندگی و بالندگی ارمغان می آورد. گویی پایانی خسته کننده رفته است و آغازی پر امید شروع خواهد شد.

بهار و تازگی تئاتر همراه روز ملی هنرهای نمایشی نیز در ایامی ست که بهار، بهار است، این اتفاق کائنات، همان اندیشه ی تئاتر است که همیشه نو اندیش و آوانگارد است.

سال 97 سالی سرشار از روزهای پرفروغ و جهشی چشمگیر بود که میسر نمی گشت، مگر آغازگرش که از اندیشه های اهل فهم تئاتر خوزستان در شهرهای کوچک و بزرگ شکل گرفت و شد آن چیز که می بایست، و یکی از بی سابقه ترین همراهی مدیران در سالهای اخیر، سالی خوش  برای هنر تئاتر خوزستان خلق نمود.

سختی ها، آسیب ها، ضعف ها، سنگ اندازی ها همچنان موجود است و همچنان درمان ادامه دارد. اما مسیر هموارتر گشته است و می توان امید بست به سال جدید و بهاری جدیدتر.

سال98 بهار تئاتر خوزستان خواهد بود و آغاز تئاتر حرفه ای در خوزستان خواهد بود. این مهم ممکن نخواهد شد مگر همت و سخت کوشی هنرمندان تئاتر در کنار یکدیگر  و جهدی نمائیم در عصر جدیدی که عصر هنر حرفه ای تر این استان خواهد بود.

عصری سرشار از اندیشه های نوگرایانه، استقلال یافته، خودکفا و تلاش برای جامعه ای که برخی از سلسله چالش هایش را میتوان با امر فرهنگ و هنر مرتفع ساخت .

امید داریم  با برنامه ریزی که صورت گرفته است همراهمان شوند مدیران گرانقدر که در سال 97 اگر نبودند قطعا خیلی از برنامه ها دنبال نمی شد .

تمرکز بر آموزش مستمر و هدفمند در همه ی زمینه ها تولید با کیفیت اجرای عموم هدفمند و با برنامه پیگیری زیر ساخت ها و سخت افزار که از دغدغه های ابتدایی شورای راهبردی تئاتر بوده است که امیدواریم، سال جدید در هر شهرستان یک تماشاخانه مستقل برای تئاتر داشته باشیم.

راه اندازی خانه تئاتر، صندوق هنرمندان تئاتر، سامانه بلیط فروشی یکپارچه، تبادل اجراها، بازار تئاتر، رویدادهای هدفمند

از دیگر برنامه های طراحی شده ایست که امیدواریم در سال جدید به همه ی آنها برسیم .

در پایان از دکتر محمد جوروند مدیر کل محترم که تلاش صادقانه نمودند سپاس گذارم. قطعا ایشان بستری مناسب مهیا نمودند تا شورای راهبردی تئاتر با هزاران مشکل مسیرش را ادامه دهد و از این ایده ایشان کمال تشکر را دارم.

از استاندار محترم دکتر شریعتی که همیشه همراه مسیر سخت بودند و حضور سبز داشتند سپاسمندم .

از معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان  جناب چنانی و مجموعه ایشان سپاسمندم که اعتماد و همراهی کردند.

از اعضای هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان که توانستیم در کنار یکدیگر همانند این مدت  برنامه ها و ایده ها را پیش ببریم و شاهد بودیم انجمن هنرهای نمایشی استان در سالی که گذشت متفاوت از همیشه بود. سپاسمندم از همه ی این عزیزان.

از اعضای شورای راهبردی تئاتر خوزستان که بی هیچ چشمداشتی تلاشی مضاعف نمودند و بسیار بسیار وقت گذاشتند تا مسیر هموار شود متشکرم و دست یکان یکانشان را به گرمی می فشارم و خسته نباشید به این عزیزان میگویم .

و از همه ی هنرمندان تئاتر از پیشکسوتان گرامی که همراه مان بودند و همیشه یاری گر ما بودنند سپاسمندم .

از همه دوستان عزیزی و گرامی که با نقدهای صحیح و به جا و تذکراتشان در مسیر حرکت همراهمان بودند نیز سپاسمندم.

یا علی

 

حسین ذوالفقاری

رئیس شورای راهبردی تئاتر خوزستان




مطالب مرتبط

نظرات کاربران