در حال بارگذاری ...
پیام رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان برای «روز ملی هنرهای نمایشی»

سال 98 سال تلاش مستمر در جذب مخاطب فرهیخته تئاتر

محمد یاقوت پور رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی پیامی را منتشر کرد. در این پیام اشاره شده است که سال ۹۸ را «سال تلاش مستمر در جذب مخاطب فرهیخته تئاتر» نامید و با تحقق این امر است که تئاتر منزلتی فراخور رسالت خود پیداکرده و از نقش و اقبال و جایگاهی بالا در میان توده های مردم برخوردار خواهد شد.

به گزارش تئاتر خوزستان در متن پیام محمد یاقوت پور رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان آمده است:

تئاتر و هنرهای نمایشی چون با عمیق ترین نیازها و متعالی ترین مکنونات فکری و قلبی بشر بصورت جمعی در ارتباط است از جایگاه بالایی در جامعه شناسی فرهنگی برخوردار است. از این رو لزوم توجه و پژوهش درباب جامعه‌شناسی تئاتر، به معنای شناخت و تبیین ارتباط متقابل تئاتر و جامعه امری لازم و بایسته است.

 به بیان دیگر، در جامعه‌شناسی تئاتر بایستی رویکردها ، کارکردها ،تحولات، زمینه ها و علل و عوامل موثر بر تئاتر از سوی جامعه و بالعکس محور بحث و گفتگو قرار‌گیرد. اما در حقیقت زمانی تئاتر و هنرهای نمایشی به جایگاه حقیقی خود نزدیک می شود که مردم تئاتر را برای خود تئاتر دوست بدارند و آن هنگامی است که تئاتر با فرهنگ، ادب، تعالی افکار و احساسات انسان ها و روحیات و وجدان جمعی جامعه سر و کار داشته باشد و رویکرد آن به گونه ای باشد که به معنای حقیقی خود یعنی تجلی حقیقی ویژگی های ضروری مردم و روشنگری و تحول آفرینی آن نزدیک گردد.

پس از آنجایی که شناخت مخاطب و به تبع آن انتقال پیام و تاثیرگذاری در او از اهمیت ویژه ای برخوردار است ساخت نمایش هایی متناسب با ضرورت های فرهنگی جامعه و مخاطب امری اساسی در بهبود ارتباط بین مردم و هنر نمایش است که باید مورد توجه اهالی اندیشمند تئاتر استان قرار گیرد.

پس بر خانواده تئاتر استان خوزستان است که در سال پیش رو تلاش کنند تا تئاتری را که با ذائقه زیبا شناسانه و دغدغه های مردم هماهنگ است به روی صحنه ببرند تا تئاتر از عقیمی در ارتباط با جذب مخاطب عام خود فارغ شود. پس شایسته است سال ۹۸ را  «سال تلاش مستمر در جذب مخاطب فرهیخته تئاتر» نامید که با تحقق این امر است که تئاتر منزلتی فراخور رسالت خود پیداکرده و از نقش و اقبال و جایگاهی بالا در میان توده های مردم برخوردار خواهد شد انشاالله.

 

محمد یاقوت پور

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان




مطالب مرتبط

نظرات کاربران