در حال بارگذاری ...
پیام استاندار خوزستان برای «روز ملی هنرهای نمایشی»

در سال 98 به زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری تئاتر استان خوزستان بیشتر پرداخته شود

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی پیامی را منتشر کرد. در این پیام ابراز امیدواری کرد که در سال جدید علاوه بر برگزاری جشنواره ها به زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری، آموزشی، پژوهشی و تولید و اجرای مستمر هنرهای نمایشی و تئاتر در سطح استان هنرپرور خوزستان بیش از گذشته اهتمام جدی ورزیده شود.

به گزارش تئاتر خوزستان در متن پیام غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان آمده است:

 فرا رسیدن روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی را حضور تمامی هنرمندان گرانقدر عرصه هنرهای نمایشی و تئاتر خوزستان تبریک عرض می کنم و شایسته می دانم در این موسم بهاری نام و یاد هنرمندان فقید را گرامی دارم. 

هنرهای نمایشی به دلیل زنده بودن تاثیر عمیقی بر اندیشه، ذهن و روان مخاطب برجای می گذارند و از دگرسو تولید هر اثر نمایشی به گونه ای تمرین یک مشارکت اجتماعی فرهنگی و خردجمعی  است. بدین معنا که ارتباط و تعامل میان عوامل تولیدی نمایش و همچنین ارتباط هنرمندان با مخاطب از لایه های مختلف جامعه و ارتباط هنرمندان با رسانه ها و منتقدان، همگی نویدبخش ایجاد جهشی فکری و فرهنگی، پرسشگری و اندیشه ورزی به بهانه تولید یک اثر نمایشی در سطح جامعه است.

استان خوزستان بدلیل غنای فرهنگی و تاریخی و تنوع و تکثر آیین ها،  مناسک و فرهنگ اقوام، هویت سراسر افتخار حماسه و مقاومت در طول هشت سال دفاع مقدس و همچنین هنرمندان خلاق و مجرب و پیشینه قابل اعتنا هنری می تواند بیش از این در وادی هنرهای نمایشی و تئاتر در سطوح ملی و بین المللی مولد آثار فاخر و ماندگار باشد.

امیدوارم که در سال جدید با توکل به ذات خالق هنر و زیبایی علاوه بر برگزاری جشنواره ها به زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری، آموزشی، پژوهشی و تولید و اجرای  مستمر هنرهای نمایشی و تئاتر در سطح استان هنرپرور خوزستان بیش از گذشته اهتمام جدی ورزیده شود.

 

غلامرضا شریعتی 

استاندار خوزستان 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران