در حال بارگذاری ...
گزارش تئاتر خوزستان از تئاتر شهرستان های استان 7؛

افق روشن تئاتر شوش در سالی که گذشت

تئاتر خوزستان: در سال ۹۷ تئاتر در جای جای استان پهناور خوزستان فعالیت های چشمگیری داشت و به همین منظور در روزهای پایانی سال ۹۷ به بررسی و ارائه گزارش فعالیت های نمایشی از شهرستان های مختلف استان خوزستان پرداختیم. در متن پیش رو به سراغ شهرستان شوش و تئاتر این شهرستان در سال ۱۳۹۷ رفتیم.

به گزارش تئاتر خوزستان؛ در روزهای پایانی سال 1397 به منظور بررسی و ارائه گزارش عملکرد انجمن هنرهای نمایشی شهرستان شوش به مدیریت صادق اسماعیلی فر، تئاتر شوش با هشت گروه پروانه دار: نمایش سنتی، اندیشه ، صوت الغریب، سایه سار، بچه های ایرونی، مهتاب، جنه الحسین و آپادانا در سال 97 را ورق زدیم:

 

رویدادهای نمایشی:

1) برگزاری جشن روز ملی هنرهای نمایشی و روز جهانی تئاتر در تاریخ 25 فروردین 1397 در تالار نیایش شوش.

2) دیدار با خانوادهای هنرمندان و دیدار با پیشکسوت تئاتر شوش سید جلال حسینیبا حضور هنرمندان تئاتر در تاریخ 14 آبان 97

3) برگزاری جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی توسط انجمن هنرهای نمایشی شوش.

4) برگزاری چهار نشست ماهیانه هم اندیشی بصورت ماهیانه در 22 هرماه

5) درختکاری در محوطه اداری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط هنرمندان انجمن هنرهای نمایش

 

تولید و اجراهای عمومی نمایش:

1) نمایش خیابانی «واکسی» به نویسندگی رضا ظاهری و کارگردانی مهدی شوهانی کاری از گروه تئاتر سنتی شوش روز 8 فروردین ماه 97 در یادمان شهدای فکه شوش.

2) نمایش خیابانی «پشت خلوت قورباغه ها» به نویسندگی بهرام آریان فر و کارگردانی صادق اسماعیلی فر کاری از گروه تئاتر سنتی شوش از 11 الی 13 فروردین ماه 97 در محوطه میراث فرهنگی شوش.

3) نمایش «طنز» به نویسندگی و کارگردانی ابوذر صادقی کاری از گروه تئاتر نیمرخ از 23 فروردین تا 3 اردیبهشت ماه 97 در تالار نیایش شوش.

4) نمایش «سرهنگ،مسلسل،جاده» به نویسندگی حسین زارعی و کارگردانی فاطمه مولایی کاری از گروه تئاتر صوت الغریب از 5 تا 14 اردیبهشت ماه 97 در پلاتو تالار نیایش شوش.

5) نمایش «سحرگاه خونین » به نویسندگی صادق اسماعیلی فر و کارگردانی ناجی عباسی نیا کاری از گروه تئاتر صوت الغریب از 12 الی 14 خردادماه 97 در تالار نیایش شوش.

6) نمایش «کماندو مینو» به نویسندگی خداداد رضایی و کارگردانی عباس کرم الهی کاری از گروه تئاتر اندیشه از 31 تیرماه الی 9 مردادماه 97 در پلاتو تالار نیایش شوش.

7) نمایش «من و هزار تو» به نویسندگی یوسف فخرایی و کارگردانی هادی مهدوی نیا کاری از گروه تئاتر سنتی شوش از 12 تا 18 شهریورماه 97 در پلاتو تالار نیایش شوش.

8) نمایش خیابانی «عاشورایی» به نویسندگی محمد حیدری و کارگردانی احمد خدادادی کاری از گروه تئاتر جنه الحسین از 20 الی 28 شهریورماه 97 در بقعه دعبل خزایی شوش.

9) نمایش «ستاره درخشان شام» به نویسندگی حیدر عبدالهی و کارگردانی حیدری اصل و خدادادی کاری از گروه تئاتر جنه الحسین روز 25 مهرماه 97 در حرم دانیال نبی(ع) شوش.

10) نمایش «قرن» به نویسندگی و کارگردانی بهرام آریان فر کاری از گروه تئاتر دریچه  از 26 و 27 آبان ماه 97 در پلاتو تالار نیایش شوش.

11) نمایش «کافه بیلیارد» به نویسندگی و کارگردانی حامد تقویان کاری از گروه تئاتر صوت الغریب از 25 آبان تا 3 آذرماه 97 در پلاتو تالار نیایش شوش.

12) نمایش «فرار از کمپ» به نویسندگی و کارگردانی مصطفی کرمی کاری از گروه تئاتر قهقهه از 21 آذر تا 1 دیماه 97 در تالار نیایش شوش.

13) نمایش «سیگار فقط سیگار» به نویسندگی امیر لشکری و کارگردانی میلاد دیناروند کاری از گروه تئاتر آپادانا از 2 الی 11 دی ماه 97 در پلاتو تالار نیایش شوش.

14) نمایش «میدان کارگری» به نویسندگی و کارگردانی سیدمحمد آرتند کاری از گروه تئاتر تی تال از 12 الی 24 دیماه 97 در تالار نیایش شوش.

15) نمایش «مطبخ خانه گلستان» به نویسندگی حسین دیناروند و کارگردانی لیلا هاشمی کاری از گروه تئاتر سایه سار از 24 بهمن تا 2 اسفندماه 97 در پلاتو تالار نیایش شوش.

16) نمایش «عهدشکنان» به نویسندگی حیدر عبدالهی و کارگردانی حیدری اصل و خدادادی کاری از گروه تئاتر جنت الحسین روز 19 و 20 بهمن ماه 97 در بقعه دعبل خزایی شوش.

17) نمایش «منجلی به فرنگ می رود» به نویسندگی و کارگردانی عباس کرم الهی کاری از گروه تئاتر اندیشه از 10 الی 22 اسفندماه 97 در پلاتو تالار نیایش شوش.

18) نمایش خیابانی «بشنو از زینب» به نویسندگی صادق اسماعیلی فر و کارگردانی ناجی عباسی نیا کاری از گروه تئاتر صوت الغریب از 17 الی 20 بهمن ماه 97 در سطح شهرستان شوش.

 

* در سال 1397 در مجموع 129 شب در شهرستان شوش اجرای نمایش بوده است.  

 

حضور در جشنواره های تئاتر:

1) حضور در «ششمین سوگواره استانی شبیه خوانی دزفول» با مجلس شبیه خوانی «شهادت حضرت قاسم(ع)» به تعزیه گردانی احمد خدادادی و مجلس شبیه خوانی «بازار شام» به تعزیه گردانی احمد زرگوش در مهرماه 97 .

2) حضور در «دومین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی» در پایانه مرزی چزابه با مجلس شبیه خوانی «شهادت حضرت قاسم(ع)» به کارگردانی صادق اسماعیلی فر در آبان ماه 97.

3) حضور در «سی امین جشنواره تئاتر استان خوزستان» با نمایش قرن به کارگردانی بهرام آریان فر کاری از گروه تئاتر دریچه و در آبان ماه 97 .

4) حضور در «اولین جشنواره استانی تئاتر برنا اندیمشک» با نمایش های «سرهنگ، مسلسل، جاده» به کارگردانی فاطمه مولایی و نمایش «سیگار فقط سیگار» به کارگردانی میلاد دیناروند در بهمن ماه 97 .

5) حضور در «نخستین جشنواره نمایشنامه خوانی توفای سرخ شوشتر» با نمایش «به روی نی» به کارگردانی صادق اسماعیلی فر در اسفندماه 97 .

 

برگزاری کارگاه های آموزشی:

1) برگزاری کارگاه یک روزه «فن بیان و سخنوری» توسط استاد مرتضی ایمانی در 19 مرداد 97 در سالن امور تربیتی

2) برگزاری کارگاه سه ماهه «آموزش تئاتر» توسط خانم لیلا هاشمی در مدارس راهنمایی و متوسطه شهرستان شوش.

3) برگزاری کارگاه آموزشی سه روزه «شبیه خوانی» توسط استاد ناجی عباسی نیا در مهرماه 97

 

رویداد مهم سال آینده:

برگزاری سی و یکمین جشنواره تئاتر استان خوزستان برای اولین بار در شهرستان شوش.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران