در حال بارگذاری ...
گزارش تئاتر خوزستان از تئاتر شهرستان های خوزستان 1؛

حال خوب تئاتر مسجدسلیمان در سالی که گذشت

تئاتر خوزستان: در سال ۹۷ تئاتر در جای جای استان پهناور خوزستان فعالیت های چشمگیری داشت و به همین منظور در روزهای پایانی سال ۹۷ به بررسی و ارائه گزارش فعالیت های نمایشی از شهرستان های مختلف استان خوزستان پرداختیم. در متن پیش رو به سراغ مسجدسلیمان و تئاتر این شهرستان در سال ۱۳۹۷ رفتیم.

به گزارش تئاتر خوزستان؛ در روزهای پایانی سال 1397 به منظور بررسی و ارائه گزارش عملکرد انجمن هنرهای نمایشی شهرستان مسجدسلیمان به مدیریت کوروش مهری بابادی، تئاتر مسجدسلیمان در سال 97 را ورق زدیم:

 

رویدادهای نمایشی :

1) برگزاری جشنواره تئاتر «جوانان مسجدسلیمان» از 30 فروردین تا 1 اردیبهشت 1397 با حضور 5 گروه نمایشی.

2) برگزاری بزرگداشت روز ملی هنرهای نمایشی و روز جهانی تئاتر در تاریخ 1 اردیبهشت 1397 در سالن فرهنگسرای جوان.

3) راه اندازی و افتتاح کارگاه طراحی و دوخت لباس و عروسک انجمن هنرهای نمایشی مسجدسلیمان با حضور دکتر جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان.

 

تولید و اجراهای عمومی نمایش:

1) نمایش خیابانی «حاجی فیروز» به نویسندگی و کارگردانی علی قاضی کاری از گروه تئاتر آریا از 5 تا 10 فروردین ماه 97 در سطح پارک های شهرستان.

2) نمایش «دختر آفتاب» به کارگردانی گودرز ظاهری از 13 تا 17 خردادماه 97 در سالن ارشاد.

3) نمایش «مردان نفت، زنان نفت» به نویسندگی و کارگردانی شیروان نصراله پور کاری از گروه تئاتر سی از 24 تا 28 تیرماه 1397 در سالن ارشاد.

4) نمایش «دنگ شیطون» به نویسندگی و کارگردانی نعمت زمانپور کاری از گروه تئاتر نفس از 14 تا 20 مهرماه 97 در سالن ارشاد.

5) نمایش «غول جنگل سبز» به نویسندگی حمید عیدالهی و کارگردانی حجت ناصری کاری از گروه تئاتر منتظران از 1 تا 30 آبان ماه ویژه مدارس در سالن امور تربیتی ویژه مدارس شهرستان و از 1 تا 20 آذرماه 97 در سالن ارشاد و فرهنگسرا.

6) نمایش «منهای شصت» به نویسندگی احسان رحیمی و کارگردانی غلامرضا سیاهپور کاری از گروه تئاتر پارسوماش تئاتر از 11 تا 15 مهرماه 97 و همچنین از 16 تا 25 آذرماه 97 در سالن ارشاد.

7) نمایش «من تا چند دقیقه دیگه می میرم» به نویسندگی احسان رحیمی و کارگردانی فرزاد سلطانی کاری از گروه تئاتر ققنوس از 26 آذر تا 5 دیماه 97 در سالن ارشاد.

8) نمایش «گربه دم بریده» به کارگردانی کورش مهری بابادی کاری از گروه تئاتر پارسوماش تئاتر از 11 تا 26 بهمن 97 در سال ارشاد و از 1 تا 10 اسفند 97 در فرهنگسرای جوان.

9) نمایش «خرگوش پنبه ای روباه قرمزی» به نویسندگی قاسم مالکی و کارگردانی غلامرضا سیاهپور کاری از گروه پارسوماش تئاتر از 1 تا 20 اسفند 97 در سالن امور تربیتی ویژه مدارس شهرستان.

* در سال 1397 در مجموع 142 شب در شهرستان مسجدسلیمان اجرای نمایش بوده است.  

 

تبادل اجرایی:

1) نمایش «خرگوش پنبه ای روباه قرمزی» به نویسندگی قاسم مالکی و کارگردانی غلامرضا سیاهپور کاری از گروه پارسوماش تئاتر به مدت سه شب در سالن ارشاد شهرستان لالی.

2) نمایش «منهای شصت» به نویسندگی احسان رحیمی و کارگردانی غلامرضا سیاهپور کاری از گروه تئاتر پارسوماش تئاتر به مدت سه شب در پلاتو خانه جوان شوشتر.

 

حضور در جشنواره های تئاتر:

1) حضور در «اولین جشنواره ملی تئاتر اهواز» با نمایش «مردان نفت، زنان نفت» مردادماه 97 به نویسندگی و کارگردانی شیروان نصراله پور کاری از گروه تئاتر سی.

2) حضور در «هفدهمین جشنواره بین المللی نمایشهای عروسکی مبارک – تهران» شهریورماه 97 با نمایش محیطی «بازندک» به نویسندگی و کارگردانی علی قاضی کاری از گروه تئاتر آریا.

3) حضور در «پانزدهمین جشنواره سراسری تیرنگ مازندران» شهریورماه 97 با نمایش محیطی «هل هل کوسه» به نویسندگی و کارگردانی علی قاضی کاری از گروه تئاتر آریا.

4) حضور در «سی امین جشنواره تئاتر استانی خوزستان» آبان ماه 97 با نمایش «منهای شصت» به نویسندگی احسان رحیمی و کارگردانی غلامرضا سیاهپور کاری از گروه تئاتر پارسوماش تئاتر.

5) حضور در «اولین جشنواره مونولوگ خوزستان- امیدیه» دی ماه 97 با نمایش «مثلث» به نویسندگی نعمت زمانپور و کارگردانی غلامرضا سیاهپور کاری از گروه پارسوماش تئاتر.

6) حضور در «سومین جشنواره منطقه ای نرگس ارغون- بهبهان» دی ماه 97 با نمایش محیطی «بازبازک» به نویسندگی و کارگردانی علی قاضی کاری از گروه تئاتر آریا.

 

کارگاه های آموزشی:

 برگزاری دوره آموزشی تئاتر خلاق کودک و نوجوان در مرداد و شهریور 1397 با اعطای گواهی پایان دوره.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران