در حال بارگذاری ...
دبیر اجرایی یازدهمین جشنواره منطقه ای تئاتر کودک و نوجوان مهر:

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان متعلق به همه مردم دزفول است

دبیر اجرایی یازدهمین جشنواره منطقه ای تئاتر کودک و نوجوان مهر اظهار کرد: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان متعلق به همه مردم و ارگان های شهرستان دزفول است.

دبیر اجرایی یازدهمین جشنواره منطقه ای تئاتر کودک و نوجوان مهر پیش از ظهر دوشنبه در حاشیه آغاز این جشنواره که در محل اداره فرهنگ و ارشاد برگزار شد، درگفت و گو با تئاتر خوزستان اظهار کرد: پس از اعلام فراخوان یازدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به میزبانی شهرستان دزفول، ۴۷ اثر نمایشی از ۱۱ استان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

عبدالمحمد نعناکار افزود: هیئت بازبینی از بین ۴۷ اثر رسیده به دبیرخانه، هفت اثر را برای شرکت در جشنواره انتخاب کردند.

وی عنوان کرد: نمایش «مهد نی‌نی‌ها» از شهرستان اراک ، نمایش «بیگ بنگ» از شاهین شهر اصفهان، نمایش «رادین» از دزفول، نمایش «سرزمین درخت‌های سبز» از امیدیه، «کله کدو و تربچه» از شهرستان مرودشت، «آدم برفی و مترسک» از کرمانشاه و «خاله سوسکه عروس می‌شود» از بهبهان، هفت نمایش راه یافته به یازدهمین جشنواره منطقه ای تئاتر کودک و نوجوان به میزبانی شهرستان دزفول هستند. 

رئیس انجمن هنرهای نمایشی دزفول و دبیر اجرایی یازدهمین جشنواره تئاتر منطقه ای کودک و نوجوان، ادامه داد: تمام ۱۱ دوره این جشنواره به میزبانی شهرستان دزفول برگزار شده، البته تا دوسال پیش جشنواره مذکور به صورت استانی برگزار می شد اما امسال دومین سال پیاپی است که این جشنواره به سطح منطقه ای ارتقاء یافته است. 

نعناکار تصریح کرد: به طور کلی هرساله دو جشنواره بین المللی و منطقه ای تئاتر کودک و نوجوان در کشور برگزار می شود که جشنواره بین المللی همواره در استان همدان و جشنواره منطقه ای به میزبانی دزفول برگزار می شود که این امر یک ظرفیت و پتانسیل بالا در حوزه هنر و فرهنگ دزفول به شمار می رود.

وی در ادامه خواستار حمایت بیش از پیش ارگان های مختلف از این رویداد فرهنگی شد و گفت: این جشنواره فرهنگی و هنری متعلق به همه است و می تواند نقش بسزایی در آموزش و تربیت کودکان این دیار داشته باشد بنابراین لازم است مسئولان و نهادهای مختلف دزفول با احساس مسئولیت و آینده نگری بیشتر نسبت به رفع کمبودها و مساعدت در ارائه امکانات رفاهی این جشنواره گام بردارند تا هر سال بیش از پیش شاهد ارتقاء کیفیت آن باشیم. 

دبیر اجرایی یازدهمین جشنواره تئاتر منطقه ای کودک و نوجوان با انتقاد از کم کاری برخی ادارات در راستای ارائه امکانات، اضافه کرد: هر چند در این زمینه مساعدت هایی نیز صورت گرفت اما برخی ارگان ها برای مواردی همچون اقامت میهمانان و سایر امکانات رفاهی جشنواره خواستار هزینه بودند که شایسته نیست برای رخدادی که صرفا متعلق به یک نهاد نیست چنین موضوعی مطرح شود چرا که فقط بخش فکری و هنری جشنواره مربوط به ما است و سایر موارد و زیرساخت‌ها باید با مساعدت ارگان ها و نهادهای مختلف شهرستان باشد. 

به گزارش تئاتر خوزستان، این جشنواره از دوشنبه ششم اسفند آغاز و تا چهارشنبه هشتم اسفندماه 97 با اجرای صحنه ای نمایش های راه یافته به جشنواره ادامه خواهد داشت.

این جشنواره ساعت ۱۹ چهارشنبه هشتم اسفند با معرفی برگزیدگان جشنواره در محل مجتمع فرهنگی و سینمایی دزفول به کار خود پایان خواهد داد.




نظرات کاربران