در حال بارگذاری ...
با حضور جوانان هنرمند تئاتر

برترین های نخستین جشنواره استانی تئاتر بُرنا اندیمشک معرفی شدند

نخستین جشنواره استانی تئاتر بُرنا در تالار خورشید شهرستان اندیمشک با معرفی برگزیدگان این جشنواره به کار خود پایان داد.

به گزارش تئاتر خوزستان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اندیمشک با همکاری فرمانداری و انجمن هنرهای نمایشی این شهرستان با حضور مسئولان محلی و هنرمندان و علاقمندان عرصه تئاتر نخستین جشنواره استانی تئاتر بُرنا را در تالار خورشید برگزار نمود.

در این مراسم فرماندار اندیمشک و دبیر این جشنواره با اشاره به لزوم اجرای برنامه‌های مناسب برای ترغیب جوانان گفت: این جشنواره گامی ارزشمند برای رشد جوانان و علاقه‌مندان به هنر تئاتر است.

پیمان جهانگیری افزود: وجود افراد توانمند و جوان در عرصه هنر و ایجاد زمینه برای فعالیت جوانان در عرصه هنر تئاتر فرصتی برای کیفیت بخشی به آثار است.

وی گفت: هنر نمایش از جایگاه ارزنده‌ای برخوردار است و بسیاری از معضلات اجتماعی را می‌توان از طریق زبان هنر نمایش مطرح، فرهنگ‌سازی و حتی مرتفع کرد.

در این مراسم در بخش طراحی بروشور از میلاد هارونی طراح بروشور نمایش خانم از امیدیه تقدیر شد همچنین در همین بخش حسین مرادی طراح بروشور نمایش خواستگاری از آبادان به عنوان اثر برگزیده شد.

همچنین در بخش طراحی گریم بهمن قلاوند برای نمایش خواب و بیدار از اندیمشک برگزیده شد.
در بخش طراحی لباس از مهری قنبری برای نمایش زال و سیمرغ از اندیمشک تقدیر و در این بخش مژده پاپی برای نمایش کپی برابر اصل نیست از اندیمشک به عنوان رتبه برتر معرفی شد.

در ادامه و در بخش طراحی صحنه هیات داوران از غزل بویری برای نمایش پیش از صبحانه از امیدیه تقدیر و مهرزاد یعقوبی مهر برای نمایش ترافیک از امیدیه به عنوان نفر برگزیده این بخش تقدیر شد.

هیات داوران در بخش موسیقی از محمدرضا سلطانیان نوازنده نمایش مردی که پوست می‌انداخت از شوشتر تقدیر کرد همچنین رضا خدادادی آهنگساز نمایش زال و سیمرغ از اندیمشک رتبه اول موسیقی، حسین جعفری آهنگساز نمایش سارها از اندیمشک رتبه دوم و حسین علیرضا پور آهنگساز نمایش خانم از امیدیه رتبه سوم را کسب کردند.
در بخش بازیگری این جشنواره هیات داوران از تلاش ارزنده محمدرضا احمدی بازیگر نمایش معمای نحس از اندیمشک، دنیا قلاوند و بهار محمدی بازیگران نمایش ریل و آیناز بیلاوی بازیگر نمایش سرهنگ مسلسل جاده از شوش و کیانا آزاد برای نمایش ترافیک از اندیمشک تقدیر شد.

در ادامه جایزه ویژه بازیگری نیز به بازیگران نمایش زال و سیمرغ از اندیمشک اهدا شد.

همچنین از گروه بازیگران نمایش آژدهاک برای خلق تصاویر بدیع و هماهنگی خوب، تقدیر شد.
در این بخش همچنین از فاطمه مولایی برای نمایش سرهنگ ،مسلسل ،جاده از شوش و الیکا خانکی برای نمایش سارها از اندیمشک تقدیر شد.

در بخش بهترین بازیگر زن این جشنواره نرگس نوری ممبینی برای نمایش سرهنگ مسلسل جاده از رامهرمز و ستین ساکی برای نمایش ترافیک به طور مشترک رتبه سوم را کسب کردند.

همچنین در همین بخش سمیه پیرا برای نمایش ریل از اندیمشک رتبه دوم و خدیجه مویسات برای نمایش پیش از صبحانه از امیدیه رتبه نخست را از آن خود کردند.

در بخش بازیگری مرد این جشنواره از بهزاد مقدم برای نمایش معمای نحس از اندیمشک و محمد مفیدی فر برای نمایش خواستگاری از آبادان تقدیر شد.

مهدی بیرانوند برای نمایش ریل، محمد احسانی برای نمایش ریل و علی جعفری برای نمایش ریل از اندیمشک به طور مشترک رتبه دوم را کسب کردند.

همچنین سهراب ثباتی برای نمایش خواستگاری و مازیار عبدی برای نمایش ناگفته های ژنرال اسمیت از اندیمشک رتبه اول را کسب کردند.

در بخش نویسندگی از امیر لشگری برای نمایش سیگار فقط سیگار از شوش تقدیر شد.
همچنین رویا ناصرپور برای نمایش خواب و بیدار از اندیمشک، مهدی بیراوند برای نمایش ریل از اندیمشک به طور مشترک رتبه سوم، بهزاد مقدم برای نمایش معمای نحس از اندیمشک و پگاه رشیدی برای نمایش ترافیک از اندیمشک به طور مشترک رتبه دوم نویسندگی این جشنواره را از آن خود کردند.

همچنین مازیار عبدی برای نمایش ناگفته‌های ژنرال اسمیت از اندیمشک رتبه اول نویسندگی را به خود اختصاص داد.

این جشنواره ویژه کارگردان‌ها، بازیگران و گروه‌های جوان استان خوزستان با حضور ٢٠ گروه نمایشی در اندیمشک برگزار شد.

داوری این جشنواره را مهدی آشوغ، مهدی درویش و ندا اعتمادی‌کیا برعهده داشتند. 

محور نمایش‌های این جشنواره، دفاع مقدس و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بود و برای نخستین بار در راستای استعدادیابی و تشویق هنرمندان جوان و تازه‌کار استان خوزستان برگزار گردید.

لازم به ذکر است، جشنواره برنا به دبیری پیمان جهانگیری از ٢٢ بهمن ماه 97 به مدت چهار روز در اندیمشک برگزار شد.




مطالب مرتبط

با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک
با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک

از فراخوان بیست و هشتمین بین المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک با حضور مسئولان استانی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رونمایی شد.

|

نظرات کاربران