در حال بارگذاری ...
پیام رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان:

چیرگی عنصر حرکت بر دیالوگ از ویژگی های نمایش های آئینی سنتی است

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به مناسبت برگزاری سومین جشنواره منطقه ای نمایش های آئینی سنتی نرگس ارغون در شهرستان بهبهان پیامی را منتشر کرد.

به گزارش تئاتر خوزستان، محمد یاقوت پور رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به مناسبت برگزاری سومین جشنواره منطقه ای نمایش های آئینی سنتی نرگس ارغون در شهرستان بهبهان پیامی را منتشر کرد.

در متن این پیام آمده است:

چیرگی عنصر حرکت بر دیالوگ و همراه بودن اجرا با آواز و موسیقی و به خدمت گرفتن آیین های مختلف در مسیر اجرای نمایش و التزام توجه به خواستگاه و بوم و فرهنگ و باورها و رسوم زادگاه خویش از ویژگی های بارز نمایش های آیینی سنتی است که سومین جشنواره منطقه ای نمایش های آیینی سنتی نرگس ارغون به منظور ترویج و حمایت از امر پژوهش در باب بررسی آیین ها و رسوم گستره جغرافیایی جنوب ایران با استفاده از تکنیک های نمایشهای آیینی و سنتی در چهار بخش نمایش های صحنه ای، آئین ها و بازیهای نمایشی و بخش نقالی و از همه مهمتر برگزاری سمینارهای پژوهشی به همت والای مجموعه هنرمندان و مدیران شهرستان همیشه پویای بهبهان و با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان، اداره کل هنرهای نمایشی کشور، انجمن هنرهای نمایشی کشور و انجمن هنرهای نمایشی و شورای راهبردی تئاتر استان خوزستان در گستره جغرافیایی جنوب کشور برگزار خواهد شد که جا دارد از همه تلاش گران ستاد برگزاری جشنواره بالاخص محمد حری فرماندار محترم شهرستان بهبهان، مهدی شجاعی دبیر محترم جشنواره و همچنین ساسان شکوریان عزیز نایب رییس انجمن هنرهای نمایشی استان و دبیر اجرایی جشنواره و دیگر هنرمندان صاحب نظر تئاتر شهرستان بهبهان کمال تشکر و امتنان را داشته باشم.

باشد که برگزاری اینگونه رویدادهای تئاتری هدفمند و اندیشه محور مستدام تر از پیش در استان همیشه همراه تئاتر خوزستان به همت انجمن هنرهای نمایشی دنبال شود انشاالله.

محمد یاقوت پور

رییس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان

 

سومین جشنواره نمایش های آئینی سنتی نرگس ارغون به دبیری مهدی شجاعی از 23 تا 26 دیماه 97 با حضور پنج استان جنوبی کشور در استان خوزستان شهرستان بهبهان در حال برگزاری است.




مطالب مرتبط

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان:

بخش‌هایی از جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ، بین‌المللی شد
رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان:

بخش‌هایی از جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ، بین‌المللی شد

محمد یاقوت‌پور، رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان، از اضافه شدن بخش بین‌المللی نمایشنامه‌نویسی و همچنین دعوت از گروه‌های نمایشی اقوام لر از کشور عراق به جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک خبر داد.

|

نظرات کاربران