در حال بارگذاری ...
مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

خوزستان یکی از اصلی ترین پایگاه های تئاتر کشور است

مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : اگر بخواهیم سطح آثار تولید شده در کشور را ارزیابی کنیم به صراحت اعلام می کنم که تئاتر جایگاه خوبی در کشور دارد.

به گزارش تئاتر خوزستان، شهرام کرمی در حاشیه بیست و چهارمین جشنواره ملی لاله های سرخ اندیمشک در گفت و گو با تئاتر خوزستان اظهار داشت: هرچند در حوزه زیر ساخت‌ها دچار چالش هستیم اما در بخش سرمایه نیروی انسانی، ظرفیت بسیار خوبی در کشور وجود دارد و هنرمندان با استعداد و خلاقی در حوزه تئاتر فعالیت می کنند.
وی برگزاری جشنواره ها را مشوقی برای تولید اثر دانست و تصریح کرد: اتفاق مهم در حوزه تئاتر این است که بتوانیم این آثار را به مخاطب ارایه دهیم.
مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: باید بتوانیم آثار تولیدی را برای اجرای عمومی و استفاده مخاطب مردمی گسترش دهیم یعنی صرفا به برگزاری یک محفل و رویداد اکتفا نکنیم.
وی با اشاره به برگزاری 2 جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخ و تئاتر فتح خرمشهر در خوزستان گفت: نقش و تاثیر این 2 جشنواره با تمرکز و محوریت تئاتر مقاومت در جریان تئاتر دفاع مقدس چشمگیر و ستودنی است.
کرمی بیان کرد: یکی از مهمترین هدفهایی که در اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی دنبال می شود حمایت از برنامه های با اولویت مانند رویداد لاله های سرخ اندیمشک است که خوشبختانه استان خوزستان نیز به عنوان متولی در این حوزه ظرفیت و پتانسیل خوبی دارد.
وی با اشاره به وضعیت تئاتر مقاومت در کشور گفت: در طول چند سال اخیر تئاتر رونق خوبی داشته است و هنرمندان با استعدادی نیز در این حوزه فعالیت داشته اند که میانگین سنی آن‌ها بسیار جوان است و می توان گفت اغلب آنها کسانی هستند که حتی جنگ را تجربه نکرده اند ولی به بهتربن نحو و با استفاده از ابزار هنر محتوا و مضمون مورد خود را به مخاطب انتقال می‌دهند که این یک ویژگی مثبت محسوب می شود.
مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد بیان کرد: استان خوزستان با داشتن یک هزار و 200هنرمند بیشترین تعداد هنرمندان را به نسبت دیگر استان‌ها به خود اختصاص داده است که این تعداد بصورت حرفه ای به فعالیت تئاتر می پردازند.
وی با اشاره به 66 گروه نمایشی ثبت شده در خوزستان توضیح داد: بالاترین آمار گروه های نمایشی ثبت شده متعلق به این استان است، در کنار آن برگزاری 18جشنواره تئاتری در این استان موجب شده تا بیشترین رویدادهای تئاتری نیز در این استان به ثبت برسد.
کرمی ادامه داد: در مجموع می توان گفت خوزستان یکی از اصلی ترین پایگاه های تئاتر کشور به شمار می رود.

 بیست و چهارمین جشنواره سراسری تئاتر لاله های سرخ امسال با محور نقش تئاتر در ترویج الگوی اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی، گرامیداشت حماسه چهارم آذر روز مقاومت مردم اندیمشک، تکریم دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و حماسه های مدافعان حرم از 6 الی 9 آذرماه 97  برگزار شد.
جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخ از جمله جشنواره های مطرح کشوری است که هر سال به میزبانی اندیمشک برگزار می شود.




مطالب مرتبط

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان:

بخش‌هایی از جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ، بین‌المللی شد
رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان:

بخش‌هایی از جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ، بین‌المللی شد

محمد یاقوت‌پور، رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان، از اضافه شدن بخش بین‌المللی نمایشنامه‌نویسی و همچنین دعوت از گروه‌های نمایشی اقوام لر از کشور عراق به جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک خبر داد.

|

پژمان محراب‌پور، کارگردان شرکت‌کننده در جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی مطرح کرد

مشکل رفت‌وآمد هنرمندان با پخش شدن جشنواره در سطح کشور
پژمان محراب‌پور، کارگردان شرکت‌کننده در جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی مطرح کرد

مشکل رفت‌وآمد هنرمندان با پخش شدن جشنواره در سطح کشور

پژمان محراب‌پور، کارگردانی که با نمایش «دامادی قاسم» در جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری حضور دارد، از برگزاری بخش‌هایی از این رویداد در شهرستان‌ها استقبال کرد و البته رفع مشکل رفت‌وآمد هنرمندان در سطح کشور را ضروری دانست.

|

نظرات کاربران