در حال بارگذاری ...
پیام محسن بیرانوند رئیس ستاد سی امین جشنواره تئاتر استان خوزستان و فرماندار شهرستان بندرماهشهر

تئاتر هنر تعهد است

محسن بیرانوند، رئیس ستاد سی امین جشنواره تئاتراستان خوزستان و فرماندار شهرستان بندرماهشهر به مناسبت برگزاری سی امین جشنواره تئاتر استان خوزستان پیامی را منتشر کرد.

به گزارش تئاتر خوزستان، متن کامل پیام محسن بیرانوند رئیس ستاد سی امین جشنواره تئاتر استان خوزستان به این شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

تئاتر یگانه هنریست که می تواند خیره در چشم مخاطبان و نفس به نفس آنها تجسم یابد. تئاتر همچون نقاشی نیست که بشود هر زمان اراده کرد آن را دوباره دید یا چون شعر و داستان که در قالب واژه ثبت می شوند و هر زمان بخواهیم به کتاب رجوع می‌کنیم .

تئاتر اتفاقی است که در لحظه شکل می‌گیرد. مثل صبحی بهاری که می آید و می رود اما تاثیر خود را بر جای می گذارد و در نهایت اینکه تئاتر، هنر تعهد است. متعهد بودن و پیمان بستن آدمی با نقشی که باید بازی کند. در حقیقت پیمانی ست میان خالق و مخلوق. هنر متعهد بر روح انسان اثرگذار است و این اثر گذاری عمیق و ماندگار می باشد. پس اگر خواهان روحی متعهد، متعالی و پاک هستیم می توانیم به هنر روی آوریم و به ویژه هنر نمایش که زیبایی های ویژه ی خود را دارد.

متاسفانه باید اعتراف کنیم به دلیل کمبود امکانات در دوره های مختلفی نتوانستیم فرهنگ غنی خود را که قدمتی چند هزار ساله دارد به جامعه انتقال دهیم و به همین دلیل است که سعی داریم با برگزاری جشنواره های متفاوت و به ویژه تئاتر که از جایگاه خاصی در فرهنگ ما برخوردار است بهره جوییم تا بتوانیم آموزه های اخلاقی، هنری را بسط و گسترش دهیم.

در پایان لازم است بگویم مایه مباهات و فخر شهرستان بندرماهشهر است که میزبان این دوره از جشنواره تئاتر خوزستان است. رویداد بزرگ فرهنگی و هنری که قابل تحسین است. امیدوارم بتوانیم میزبان خوبی برای شما هنرمندان عزیز استان باشیم.

 

محسن بیرانوند

رئیس ستاد سی امین جشنواره تئاتر استان خوزستان و فرماندار شهرستان بندرماهشهر

 

سی امین جشنواره تئاتر استان خوزستان به دبیری محمد یاقوت پور از 24 الی 27 آبان ماه 1397 در شهرستان بندرماهشهر در حال برگزاری است.




نظرات کاربران