در حال بارگذاری ...
معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

خوزستان اسطوره‌های هنری شاخصی را به حوزه هنرکشور هدیه کرده است

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین رونمایی از پوستر و سایت فروش بلیط سی امین جشنواره تئاتر استان خوزستان گفت: خوزستان اسطوره‌های هنری شاخصی را به حوزه هنرکشور هدیه کرده که میراث و سرمایه‌های ما هستند

به گزارش تئاتر خوزستان سیدمحمدمجتبی حسینی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین رونمایی از پوستر و سایت فروش بلیط سی امین جشنواره تئاتر استان خوزستان که چهارشنبه ٢٣ آبان ماه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شدگفت: خوزستان استان پهناور و ثروتمندی است که متاسفانه به دلیل مشکلات موجود به جای توجه به داشته‌ها بیشتر به نداشته‌های آن توجه می‌شود. 

وی در ادامه ضمن اشاره به حضور هنرمندان استان خوزستان در عرصه‌های مختلف هنری در سطح ملی افزود: خوزستان هنرمندان برجسته‌ای زیادی را در حوزه‌های مختلف هنری به عرصه فرهنگ وهنر کشور معرفی کرده است.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به زیرساخت‌های استان خوزستان در زمینه فرهنگ و هنر بیان کرد: زیرساخت‌ها و ظرفیت های خوزستان در زمینه فرهنگ و هنر حائز اهمیت است و در این زمینه نیز از بسیاری از استان‌ها جلوتر است، طبیعتا ما هم برای و پیشبرد برنامه های فرهنگی و هنری در این استان تا جایی که ممکن باشد همکاری خواهیم کرد تا بتوانیم چیزی که برای استان مؤثرتر را رقم بزنیم. 

وی همچنین در خصوص برپایی آتلیه هنری مشترک ایران با کشورهای دارای پیوند فرهنگی و هنری، گفت: موضوع دیگری که در دستور کار ما قرار دارد و به عنوان یکی از طرح‌های معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح است، برپایی آتلیه مشترک ایران و یکی از کشورهایی است که با کشور ما دارای پیوند فرهنگی، تاریخی و هنری است، که در این راستا به لحاظ همسایگی ما با کشور عراق، آتلیه هنری مشترک ایران و عراق و به واسطه تبادل هنرمندان مختلف می‌توان به آفرینش آثار مشترک میان این دو کشور دست یافت.

حسینی گفت: در حال حاضر هم افزایی‌های خوبی میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاه‌های اجرای استان برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در استان خوزستان وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: در این سفر دو روزه به استان خوزستان طی ٥ جلسه فشرده کاری و ١٣ بازدید از مکان‌های فرهنگی و هنری استان به مصوبات خوب و پرباری دست یافتیم.

 

سی امین جشنواره تئاتر استان خوزستان به دبیری محمد یاقوت پور از 24 الی 27 آبان ماه 1397 در شهرستان بندماهشهر برگزار می شود.




نظرات کاربران