در حال بارگذاری ...
پیام مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به نهمین جشنواره تئاتر خیابانی خوزستان، باغملک

«تئاتر خیابانی» خود به میان مردم می رود

«تئاتر خیابانی» خود به میان مردم می رود تا با حضور و هم نفسی نزدیک و همدل با تماشاگران به زبان زیبای تئاتر به طرح دغدغه های مشترک آنان بپردازد.

به گزارش تئاتر خوزستان، محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به مناسبت آغاز نهمین جشنواره تئاتر خیابانی استان خوزستان در شهرستان باغملک پیامی را منتشر کرد.

در متن این پیام آماده است:

هنر نمایش، پیشینه ای به درازای تاریخ دارد و اسطوره های صداقت و رشادت در ساحت و روایت این هنر معرفی و ماندگار می شوند.  «نمایش» امروز بیش از هر زمان دیگری مورد استقبال و حمایت جامعه ماست و هیچ بستری برای بیان ارزش های قدسی و انسانی گویاتر از زبان هنر، و هیچ ترجمانی شایسته تر از تئاتر برای تجلی جلوه دغدغه های انسان معاصر در پیش چشمان جامعه امروز نیست و در این میان فطرت و جوهره «تئاتر خیابانی» نسبتی ازلی و قدیمی با انسان و حیات اجتماعی او دارد.

اگر مردمان امروز امکان حضور در سالن های تئاتر را نمی یابند، «تئاتر خیابانی» خود به میان مردم می رود تا با حضور و هم نفسی نزدیک و همدل با تماشاگران به زبان زیبای تئاتر به طرح دغدغه های مشترک آنان بپردازد. این هنر مستقیم و بی واسطه به طور فراگیر و ساده تماشاگر گذرگاهی را ساعت ها به خود معطوف می دارد و با همه اقشار و آحاد اجتماعی ارتباط برقرار می سازد.

شهری که در آن تئاتر خیابانی وجود داشته باشد، شهری زنده، فعال و با روحیه و نشاط اجتماعی است و از این رو شهرستان «باغملک» شایسته میزبانی و هنرنمایی و تلاش هنرمندان و آفرینشگران نمایش های خیابانی استان خوزستان و برپایی نهمین جشنواره تئاتر خیابانی استان خوزستان شده است که در این راه اهتمام همکارانم در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، شورای راهبردی تئاتر خوزستان و انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان نویدبخش افقی روشن و چشم اندازی فخرآفرین و سرشار از شور و شعور و نمایش در این منطقه از استان خوزستان شده است.

به شکرانه این رویداد ارزشمند هنری از نماینده مردم باغملک در مجلس شورای اسلامی، فرماندار محترم، روسای ادارت و دبیر جشنواره و تمامی هنرمندان و برگزارکنندگان این جشنواره تشکر و قدردانی و برای هنرمندان تئاتر خیابانی استان خوزستان توفیق و سربلندی آرزو می کنم. سپاسگزار مردمان و هنرمندان خلاق و متعهد دیاری هستم که رسالت سترگ ترویج فرهنگ ایران اسلامی را برای نیل به تعالی جامعه به دوش می کشند.

محمد جوروند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان

 

نهمین جشنواره تئاتر خیابانی استان خوزستان به دبیری محمد احمدی سرصحرا از 13 الی 15 شهریورماه 97 در شهرستان باغملک برگزار می شود.




مطالب مرتبط

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

آیین پایانی سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان جمعه 3 آذر 1402 برگزار شد و در بخش صحنه‌ای نمایش‌های «اول‌شخص مفرد» به کارگردانی مهدی آشوغ از اندیمشک، نمایش «سایلنت هملت؛ سایلنت» به کارگردانی میلاد هارونی از اهواز و نمایش «رسم‌الخط» به کارگردانی ایوب بختیاری از اهواز؛ ...

|

نظرات کاربران