در حال بارگذاری ...
با حضور دبیر و اعضای شورای راهبردی و انجمن هنرهای نمایشی خوزستان؛

آیین افتتاح کارگاه طراحی و دوخت لباس و عروسک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مسجدسلیمان برگزار شد

جلسه هم اندیشی توسعه نرم افزاری و سخت افزاری تئاتر شهرستان مسجدسلیمان با حضور دبیر و اعضای شورای راهبردی تئاتر استان خوزستان و انجمن هنرهای نمایشی خوزستان و جمعی از مسئولین و هنرمندان تئاتر مسجدسلیمان برگزار شد.

به گزارش تئاتر خوزستان، جلسه هم اندیشی توسعه نرم افزاری و سخت افزاری تئاتر شهرستان مسجدسلیمان با حضور حسین ذوالفقاری مشاور مدیر کل و دبیر شورای راهبردی تئاتر استان خوزستان، حمید حیدر‌ی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مسجدسلیمان، کورش مهری بابادی رئیس انجمن هنرهای نمایشی مسجدسلیمان، حشمت اله قاسمی پیشکسوت سینما و تئاتر، حمیدرضا سالاروند عضو هیت مدیره ی انجمن هنرهای نمایشی خوزستان، امیر نصیرزاده عضو شورای راهبردی تئاتر خوزستان و جمعی از نخبگان، فعالان و سرپرستان گروه های نمایشی مسجدسلیمان برگزار گردید..

در این جلسه حمید حیدری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی با اشاره به دیرینه ی پر افتخار تئاتر مسجدسلیمان و ظرفیت بالای تئاتر این شهرستان، خواستار حمایت بیشتر از این هنر بسیار تاثیرگذار گردید. حمایت از گروههای نمایشی و اجراهای عمومی در سطح شهرستان، حمایت مالی از گروههای اعزامی به جشنواره های خارج از شهرستان، دیگر خواسته هایی بود که حیدری خواهان توجه بیشتر به آن گردید.

در ادامه جلسه کمبودها، مشکلات و نارسایی های موجود مورد بررسی قرار گرفت و حمید حیدری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مسجدسلیمان، اهم موارد و نقطه نظرات و چالشهای موجود را عنوان نمودند که مهمترین موارد آنها عبارت از: لزوم تسریع در بهسازی و تجهیز سالن ها از نظر امکانات سیستم صوتی، سیستم نورپردازی، بهسازی سن و پرده روی سن و سیستمهای سرمایشی و گرمایشی آنها و همچنین تاکید بر احداث پلاتو و بهسازی قسمتی از فرهنگسرای جوان جهت پلاتو می باشد.

در بخش دیگری از این جلسه تعدادی از هنرمندان خواسته های صنفی خود را مطرح که مهمترین آن ها ساخت پلاتو و ایجاد بستر مناسب جهت ثبت گروههای نمایشی بود که مورد موافقت قرار گرفت و مصوب شد تا پایان امسال به همت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و انجمن هنرهای نمایشی استان بخش عمده ای از این درخواست ها محقق شوند.

برگزاری جشنواره منطقه ای تئاتر بومی زاگرس یکی دیگر از خواسته های هنرمندان تئاتر مسجدسلیمان بود که درحال حاضر با چندسال وقفه در برگزاری آن مواجه هستیم و با توجه به جلسه ی پیشین با معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان جناب آقای چنانی و اعلام حمایت ایشان در برگزاری هرچه بهتر این جشنواره، پیشنهادات و راهکارهایی در این خصوص ارایه گردید.

در ادامه پس از اینکه کلیه پیشکسوتان و هنرمندان مسجدسلیمانی حاضر در جلسه نیز نظرات سخنان خود را ایراد نمودند، آقایان حسین ذوالفقاری، حشمت اله قاسمی و حمیدرضا سالاروند در خصوص برنامه های آتی شورای راهبردی اداره کل ارشاد استان و انجمن هنرهای نمایشی استان و جشنواره ها و چشم انداز تئاتر به ایراد سخن پرداختند و نظرات و پیشنهادات خود در خصوص بهبود برنامه های هنر تئاتر در مسجدسلیمان را مطرح و به سوالات طرح شده از طرف هنرمندان پاسخ دادند.




مطالب مرتبط

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

آیین پایانی سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان جمعه 3 آذر 1402 برگزار شد و در بخش صحنه‌ای نمایش‌های «اول‌شخص مفرد» به کارگردانی مهدی آشوغ از اندیمشک، نمایش «سایلنت هملت؛ سایلنت» به کارگردانی میلاد هارونی از اهواز و نمایش «رسم‌الخط» به کارگردانی ایوب بختیاری از اهواز؛ ...

|

نظرات کاربران