در حال بارگذاری ...
با حضور حمید نیلی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران و علی اکبر عبدالعلی زاده مدیر سایت ایران تئاتر؛

«نشست هم اندیشی تئاتر خوزستان» در پلاتو استاد لاریان اهواز برگزار شد

«نشست هم اندیشی تئاتر خوزستان» با حضور حمید نیلی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران و علی اکبر عبدالعلی زاده مدیر پرتال و سردبیر ایران تئاتر و هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان برگزار شد.

به گزارش تئاتر خوزستان، «نشست هم اندیشی تئاتر خوزستان» با حضور حمید نیلی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران، علی اکبر عبدالعلی زاده مدیر پرتال و سردبیر ایران تئاتر، هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان، روسای دفاتر شهرستانها و هیئت مدیره کانونهای تخصصی انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان روز یکشنبه 7 مردادماه 1397 ساعت 17 در پلاتو استاد لاریان تالار آفتاب اهواز برگزار شد.

در ابتدای این نشست محمد یاقوت پور رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان گزارشی از تعداد دفاتر انجمن هنرهای نمایشی شهرستانهای خوزستان، تعداد اجراهای عمومی و کانون های تخصصی ارائه نمود.

در ادامه روسای دفاتر شهرستانهای استان به بیان نقطه نظرات و مشکلات مختلف شهرستانها پرداختند که از جمله آنها: عدم وجود پلاتو در بعضی شهرستانها، جایگاه و هویت انجمن هنرهای نمایشی در شهرستانها، توجه بیشتر به تئاتر خیابانی، روند تولید تئاتر و تعامل با سایر شهرستانها، نگاه درست به تئاتر کودک و نوجوان، ارتباط دانش اموختگان رشته نمایش با بدنه تئاتر و ... بود.

در ادامه این نشست حمید نیلی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران با توجه به شنیدن نقطه نظرات روسای دفاتر و کانون ها گفت: هنرمندان تئاتر باید با دستگاهها و ارگانهای دولتی و خصوصی تعامل داشته باشند. در این مسیر باید با شهرداری به عنوان دارنده بودجه فرهنگی تعامل برقرار کرده و خود را ثابت نمایند.

نیلی در خصوص استفاده از ظرفیت خوزستان گفت: باید از ظرفیت خوزستان و اربعین حسینی و مسیر زوار و همچنین کاروانهای راهیان نور بیشترین استفاده را در این استان ببریم.

در ادامه این نشست علی اکبر عبدالعلی زاده مدیر پرتال و سردبیر ایران تئاتر در خصوص توجه ویژه به تئاتر توسط رسانه ها گفت: رسانه برای تئاتر هر شهرستان وجاهت ایجاد می کند و با استفاده از فضای مجازی و قدرت رسانه به راحتی میتوان مسائل و مشکلات تئاتر شهرستان و استان را منتشر کرد.

عبدالعلی زاده ضمن تقدیر از درگاه تئاتر خوزستان به مدیریت ساسان شکوریان به واسطه پوشش اخبار و رویدادهای تئاتر خوزستان گفت: با امکان جدیدی که در سایت تئاتر خوزستان قرار گرفته از این پس هنرمندان تئاتر و گروه های نمایشی خودشان می توانند خبر را در سایت قرار دهند و مدیر سایت با ویرایش و تایید خبر آن را منتشر خواهد کرد که از این پس و با این روش استفاده از ظرفیت سایت تئاتر خوزستان به همت خود هنرمندان تئاتر استان بستگی خواهد داشت.

در پایان نشست نیز احکام هیئت مدیره کانونهای تخصصی انجمن هنرهای نمایشی خوزستان توسط حمید نیلی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران و علی اکبر عبدالعلی زاده سردبیر ابران تئاتر به هنرمندان اهداء شد.




مطالب مرتبط

با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک
با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک

از فراخوان بیست و هشتمین بین المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک با حضور مسئولان استانی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رونمایی شد.

|

پیام مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»

پیام مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»

محمد یاقوت‌پور، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان، در پیامی به مناسبت برگزاری اولین جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد» در شهرستان باغملک، ابراز امیدواری کرد این رویداد در سال آینده، به صورت گسترده‌تر برگزار شود.

|

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

آیین پایانی سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان جمعه 3 آذر 1402 برگزار شد و در بخش صحنه‌ای نمایش‌های «اول‌شخص مفرد» به کارگردانی مهدی آشوغ از اندیمشک، نمایش «سایلنت هملت؛ سایلنت» به کارگردانی میلاد هارونی از اهواز و نمایش «رسم‌الخط» به کارگردانی ایوب بختیاری از اهواز؛ ...

|

نظرات کاربران