در حال بارگذاری ...
در سفر مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی به خوزستان صورت گرفت؛

دیدار مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران و نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری

در دیدار مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی با آیت الله سیدعلی شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری کاربردهای تبلیغی هنرهای نمایشی و اهمیت ارتباط محافل دینی و هنری در استان خوزستان بررسی شد.

به گزارش تئاتر خوزستان، در دیدار حمید نیلی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران، علی اکبر عبدالعلی زاده مدیر پرتال و سردبیر سایت ایران تئاتر، محمد یاقوت پور رئیس و ساسان شکوریان نائب رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان با آیت الله سیدعلی شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، کاربردی تبلیغی هنرهای نمایشی و اهمیت ارتباط محافل دینی و هنری در استان خوزستان بررسی شد.

این دیدار که در حاشیه برگزاری اولین جشنواره ملی تئاتر اهواز صبح شنبه 6 مردادماه در دفتر آیت الله سیدعلی شفیعی برگزار شد در ابتدا آیت الله سیدعلی شفیعی به اهمیت و جایگاه فرهنگ در جامعه پرداخت و گفت: فرهنگ به معنای خوب فکر کردن، خوب عمل کردن و خوب تصمیم گرفتن است.

ایشان در ادامه بیان کرد: باید بین امور فرهنگی و امور تبلیغی تفکیک قائل شد تا جامعه هم دین شناس و هم دین دار باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در خصوص جایگاه تئاتر گفت: تئاتر باید گویای انقلاب باشد. یعنی مخاطب با دیدن تئاتر مبانی، اهداف و ایده های انقلاب را ببیند و در حقیقت تئاتر باید مبلغ انقلاب باشد.

در ادامه این دیدار حمید نیلی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران در خصوص جایگاه و اهمیت خوزستان گفت: وجود کاروانهای راهیان نور به عنوان شاهراه فرهنگی و هنری که در استان خوزستان است بیانگر اهمیت جایگاه هنر انقلاب در استان خوزستان است.

نیلی در ادامه افزود: تئاتر دفاع مقدس به عنوان یکی از مظاهر انقلاب اسلامی نیز جایگاه ویژه ای در تئاتر استان خوزستان دارد و اجرای این گونه تئاتر در استان در طول سال به کرات تکرار می شود.

علی اکبر عبدالعلی زاده مدیر پرتال و سردبیر سایت ایران تئاتر در خصوص تامین محتوای متون نمایشی گفت: تامین محتوی آثار نمایشی و مبلغ بودن تئاتر باید توسط متدینین صورت پذیرد و این مهم با برگزاری نشست های هنرمندان تئاتر با مراجع دینی انجام می پذیرد.

در پایان این دیدار بر اهمیت برگزاری چنین دیدارهایی از سوی هنرمندان تئاتر با مراجع دینی تاکید شد.

 

اولین جشنواره ملی تئاتر اهواز به دبیری ناصر چنانی از 1 الی 7 مردادماه 1397 در کلانهشر اهواز در حال برگزاری است.   




مطالب مرتبط

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان:

بخش‌هایی از جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ، بین‌المللی شد
رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان:

بخش‌هایی از جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ، بین‌المللی شد

محمد یاقوت‌پور، رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان، از اضافه شدن بخش بین‌المللی نمایشنامه‌نویسی و همچنین دعوت از گروه‌های نمایشی اقوام لر از کشور عراق به جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک خبر داد.

|

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

آیین پایانی سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان جمعه 3 آذر 1402 برگزار شد و در بخش صحنه‌ای نمایش‌های «اول‌شخص مفرد» به کارگردانی مهدی آشوغ از اندیمشک، نمایش «سایلنت هملت؛ سایلنت» به کارگردانی میلاد هارونی از اهواز و نمایش «رسم‌الخط» به کارگردانی ایوب بختیاری از اهواز؛ ...

|

نظرات کاربران