در حال بارگذاری ...
در مراسم اختتامیه اولین جشنواره ملی تئاتر اهواز مطرح شد؛

نخستین جشنواره ملی تئاتر خوزستان به عنوان نخستین تجربه خود در این عرصه رویکرد موفقی از خود نشان داد

داور نخستین جشنواره ملی تئاتر اهواز در آیین پایانی این جشنواره ضمن مطلوب ارزیابی کردن سطح جشنواره گفت: نخستین جشنواره ملی تئاتر خوزستان به عنوان نخستین تجریه خود در این عرصه رویکرد موفقی از خود نشان داد.

به گزارش تئاتر خوزستان، قطب‌الدین صادقی که در حکم داور در اولین جشنواره ملی تئاتر اهواز حضور پیدا کرده بود اظهار کرد: به نظر من برگزاری این جشنواره اقدام بسیار خوبی است و برگزاری جشنواره‌ها با درونمایه مشخص که بتواند در راستای دغدغه‌های ملی ما باشد مانند آب، نفت و فرهنگ بسیار ضروری است و نیاز است که این مفاهیم به هنر تبدیل شوند و دستمایه هنرمندان ما قرار بگیرند و از زوایای مختلف به آن نظر افکنده شود تا هنرمندان بتوانند ابعاد تحلیلی، نظری و هنری مفصلی برای آن پیدا کنند.

این نویسنده، کارگردان و بازیگر عرصه تئاتر سینما  با اشاره به این که نیاز است تا قوه تخیل و خلاقیت جوانان را پرورش دهیم افزود: به کار انداختن قوه تخیل و خلاقیت جوانان ما فرصتی است که توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان پدید آمده است و می‌تواند لحظه مناسبی باشد تا هنرمندان جوان ما بتوانند در یک عرصه ملی و عمومی و فراگیر دست به خلاقیت بزنند.

صادقی در این مراسم بیان کرد: به نظر من هر جشنواره‌ای مطلق نیست و در این جشنواره هم آثار درجه یک و هم آثار درجه چند را شامل می‌شد اما به نظر من این جشنواره به عنوان نخستین تجربه خود رویکرد موفقی را از خود نشان داد.

استاد دانشگاه هنر هم با اشاره به این‌ که تئاتر می‌تواند سطح عمومی فرهنگ، اخلاق، ایمان و به طور کلی سطح عمومی فرهیختگی جامعه را بالا ببرد خاطرنشان کرد: برگزاری این جشنواره در اهواز می‌تواند نویدبخش این باشد که بتوانیم اهواز را به عنوان یک پایتخت فرهنگی به شمار آوریم.

 

اولین جشنواره ملی تئاتر اهواز به دبیری ناصر چنانی از 1 الی 7 مردادماه 1397 در کلانشهر اهواز برگزار شد.




مطالب مرتبط

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

آیین پایانی سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان جمعه 3 آذر 1402 برگزار شد و در بخش صحنه‌ای نمایش‌های «اول‌شخص مفرد» به کارگردانی مهدی آشوغ از اندیمشک، نمایش «سایلنت هملت؛ سایلنت» به کارگردانی میلاد هارونی از اهواز و نمایش «رسم‌الخط» به کارگردانی ایوب بختیاری از اهواز؛ ...

|

نظرات کاربران