در حال بارگذاری ...
هم زمان با روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی؛

مراسم جشن روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی با شکوه خاصی در بهبهان برگزار شد

مراسم روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی امسال با شکوه خاصی از صبح روز هفتم فروردین تا پاسی از شب برای چندمین سال متوالی در شهرستان بهبهان برگزار شد.

به گزارش تئاتر خوزستان، مراسم جشن روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی هم زمان با هفتم فروردین در شهرستان بهبهان برای چندین سال پیاپی به همت ساسان شکوریان مدیر آموزشگاه هنرهای نمایشی چهارسو و رئیس انجمن هنرهای نمایشی بهبهان در تالار آفاق بهبهان برگزار شد.

مراسم جشن روز جهانی تئاتر امسال در شهرستان بهبهان از صبح روز هفتم با دیدارهایی با مسئولین شهرستان و بازدید از خانه سالمندان و عیادت از بیماران و همچنین کاشت نهال تئاتر آغاز شد و مراسم اصلی از ساعت 20 در مجتمع آفاق با ویژه برنامه های متنوعی آغاز شد.

در ابتدای برنامه پیام روز جهانی تئاتر توسط هادی شجاعی از بازیگر و کارگردان تئاتر شهرستان بهبهان قرائت شد و سپس علی حاجی زاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان ضمن خیرمقدم به مهمانان و حضار، گزارشی از فعالیت های نمایشی انجام گرفته در سال 1396 برای توسعه و ترویج تئاتر را ارائه داد.

بخش بعدی مراسم با پخش تیزری از معرفی و فعالیت های سینمایی حمید زرگرنژاد کارگردان بهبهانی سینمای ایران ادامه پیدا کرد. در این بخش حمید زرگرنژاد کارگردان فیلمهای سینمایی «پایان خدمت» و «ماهورا» با حضور بر روی صحنه خلاصه ای از فعالیت های اخیر خود و ساخت فیلم «ماهورا» را بیان کرد و در ادامه فعالیت های سال جاری خود را بیان نمود. در ادامه و توسط محمد حری فرماندار شهرستان بهبهان تندیس «جام زندگی» به پاس فعالیت های سینمایی به حمید زرگرنژاد اهدا شد.

در بخش بعدی مراسم محمد حری فرماندار جوان بهبهان به روی صحنه آمد و با بیان اینکه تلاش می کنیم امسال سال بالندگی تئاتر بهبهان باشد گفت: هنرمندان تئاتر با هنر نمایش شادی را به جامعه و مردم تزریق کنند و فرمانداری هم با حمایت خود از هنرمندان تلاش می کند تا دغدغه های آنان در تولید نمایش را کاهش دهد.   

در ادامه مراسم روز جهانی تئاتر در بهبهان مروری بر نمایش های اجرا شده سال گذشته در بهبهان با اجرای زنده و خلاقانه بازیگران همان نمایش ها بود که توسط جهانشاد زراعت کارگردانی شده بود و نشان داد تئاتر بهبهان به همه‌ی سبک هاى رایج در نمایش احترام می گذارد.

در بخش بعدی مراسم روز جهانی تئاتر در بهبهان حسین ذوالفقاری مشاور مدیر کل موزستان و دبیر شورای راهبردی تئاتر خوزستان ضمن تبریک روز جهانی تئاتر و تشریح سیاست های تئاتر خوزستان گفت: امسال اتفاقات بسیار خوبی در حوزه تئاتر استان خوزستان و شهرستان بهبهان رقم خواهد خورد شامل: برگزاری سومین جشنواره تئاتر خط سرخ در بهبهان و همچنین سمینار ظرفیت های نمایشی جام زندگی در بهمن ماه در شهرستان بهبهان و تجهیز پلاتوهای بهبهان است.

در ادامه پوستر سمینار ظرفیت های نمایشی جام زندگی توسط حسین ذوالفقاری رونمایی شد.  

مهمان دیگر مراسم روز ملی هنرهای نمایشی بهبهان مسعود سخایی بازیگر بهبهانی تئاتر و سینمای کشور بود که با پخش تیزری از فعالیت های ایشان به روی صحنه دعوت شد.

مسعود سخایی ضمن تبریک روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی گفت: تلاش هنرمندان تئاتر بهبهان برای برگزاری جشن روز جهانی تئاتر طی تمام این سالهایی که من دعوت شده ام بسیار ستودنی و قابل احترام می باشد.

سخایی در ادامه گفت: در سال جاری نمایش «ماجرای باغ وحش» را برای اجرا در تالار حافظ در نوبت اجرا دارم و همچنین دو سریال در نوبت پخش دارم و به زودی در یک پروژه سینمایی نیز مشغول بازی خواهم شد. در ادامه تندیس «جام زندگی» به ایشان اهداء شد.

در بخش دیگری از مراسم روز ملی هنرهای نمایشی در بهبهان با حضور محمد حری فرماندار بهبهان، علی حاجی زاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان و ساسان شکوریان رئیس انجمن هنرهای نمایشی بهبهان از تلاشهای حاج علی بهبهانی خیر بزرگ کشور به پاس حمایت از هنرمندان تئاتر بهبهان با اهداء تابلو فرش تصویر ایشان تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

در بخش بعدی از حامیان هنر تئاتر در بهبهان و اصحاب رسانه و با حضور مسئولین شهرستان و هنرمندان مهمان از مهدی مرشد بهبهانی معاونت فرمانداری بهبهان، مصطفی اسماعیلی مدیر روابط عمومی فرمانداری، مهندس ورزشی شهردار بهبهان، هادی روحی پور عضو شورای اسلامی شهر بهبهان، مهندس عبدی پور رئیس اداره آموزش و پرورش بهبهان، مهندس محسنی شهردار منصوریه، دکتر شیریان رئیس بیمارستان تامین اجتماعی بهبهان، دکتر محمدپور رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان، سجاد فرجیان پور مدیر پایگاه خبری ارگانیان، حامد مسعودنیا مدیر نشریه صبح مارون، هدایت اله درخشنده مدیر نشریه بهبهان نو، پایگاه خبری بهبهان خندوانه، حمید محتشم نیا، بهداد پاچیره زن و مسلم سخایی تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

پیام روز ملی هنرهای نمایشی که توسط استاد جمشید مشایخی نوشته شده است توسط اباذر محمدحسنی نویسنده و بازیگر تئاتر بهبهان قرائت شد.

در بخش دیگری از مراسم مهمانان دیگری از جمله سارا مخاوات بازیگر بهبهانی تئاتر کشور و نویسنده رمان «زنی که در قسمت اشیای گمشده پیدا شد»، کریم کریمی پور پیشکسوت تئاتر بهبهان و مرتضی موفق بازیگر تئاتر با حضور بر روی صحنه فعالیت های اخیر خود در حوزه تئاتر را بیان نمودند.

در بخش پایانی مراسم نیز نمایش «عروسی دختر حاجی الماس» به کارگردانی هادی شجاعی برای حضار در مراسم اجرا شد.

 

مراسم جشن روز جهانی تئاتر بهبهان به عنوان قدیمی ترین جشن روز جهانی تئاتر در ایران (اولین بار اسفندماه 1380) و روز ملی هنرهای نمایشی در شهرستان بهبهان از ساعت ده صبح با ویژه برنامه های مختلفی در سطح شهرستان شروع و مراسم اصلی از ساعت هشت شب تا پاسی از شب در مجتمع آفاق بهبهان ادامه یافت.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران