در حال بارگذاری ...

دومین جشنواره تئاتر فجر استانی خوزستان برگزار می‌شود

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان: آیین گشایش جشنواره تئاتر فجر خوزستان ١٦ دی‌ماه در تالار اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار می‌شود.

به گزارش تئاتر خوزستان، ناصر چنانی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اعلام کرد: دومین جشنواره تئاتر فجر خوزستان با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و به دبیری محمد یاقوت‌پور رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان در ٦ شهرستان خوزستان برگزار می‌شود.

چنانی اظهار کرد: آیین گشایش این جشنواره ١٦ دی‌ماه در تالار اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و آیین پایانی آن پنجشنبه ٢١ دی‌ماه در مجتمع آفاق بهبهان برگزار خواهد شد.

وی ضمن اشاره  به اهمیت این رویداد مهم هنری در استان افزود: در این جشنواره ١٦ نمایش به صحنه خواهند رفت که ٥ نمایش  آن از آثار برگزیده جشنواره تئاتر بین المللی فجر هستند و به ترتیب شامل: نمایش «گل» به نویسندگی و کارگردانی یاسر خاسب، نمایش «خداحافظ» به نویسندگی محمد یعقوبی و کارگردانی آریان رضایی از تهران، نمایش «نوای اسرار آمیز» به نویسندگی اریک امانویل اشمیت و کارگردانی ساقی عطایی از تهران، نمایش «سرگذشت چند غریق به استشهاد دار و درخت» به نویسندگی صابر محمدی و کارگردانی مهرداد علیپور و علی شفیعی نژاد از شهرستان گچساران و نمایش « بدن مقدس» به نویسندگی و کارگردانی مهدی محمدی از استان مرکزی هستند.

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه خاطر نشان ساخت: علاوه بر این ٥ نمایش ١١ اثر برگزیده جشنواره‌های استان خوزستان نیز به صحنه خواهند رفت.

وی در خصوص میزبانی این جشنواره افزود: شهرستان‌های اهواز، بهبهان، اندیمشک، امیدیه، شوش و دزفول میزبان دومین جشنواره تئاتر فجر استانی خوزستان هستند و برنامه‌ریزی‌های لازم و تدارکات مورد نیاز جهت استقبال از گروه‌ها انجام شده است.

 چنانی یاد آور شد: در حاشیه دومین جشنواره تئاتر فجر استانی خوزستان نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی در دو سطح مقدماتی و حرفه‌ای پیش بینی شده‌است. کارگاه آموزش بازیگری و آموزش تئاتر شورایی و همچنین نشست‌های هیات مدیره کانون‌های هنرهای نمایشی، نشست مدیران دفاتر انجمن هنرهای نمایشی خوزستان و نشست شورای راهبردی تئاتر خوزستان از جمله برنامه‌های جنبی این جشنواره خواهند بود.




نظرات کاربران