در حال بارگذاری ...

پیام ریاست انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان به مناسبت اردیبهشت تئاتر خوزستان

 محمد یاقوت‌پور رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان، به مناسبت اردیبهشت تئاتر خوزستان پیامی در اختیار سایت تئاتر خوزستان قرارداد. 

به گزارش سایت تئاتر خوزستان، در متن این پیام آمده‌است: هنر تئاتر یکی از دستاوردهای متفکرانه انسانی برخواسته از نیاز، هدف و آرمان است همانندآنچه که انسان براساس تعقل، تفکر و احساس خویش در راستای تعالی فرهنگ جامعه تولید کرده یا آفریده است. از آنجایی که فرهنگ ، تجربه و آهنگ زندگی است هنر تئاتر نیز محمل و منش آفرینندگی است. آفرینندگی کنش آزادی است. فرهنگ مکلف میکند هنر آزاد، نسبت آزادی و تکلیف نسبت خویشاوندی ریشه ها و بنیانهاست، این بهای آن است. هنرمند تئاتر چون آزاد است مکلف است ، هر تئاتری به مقیاس و گستره آزادی اش مکلف است و مسول.پس مباد روزی که هنرمند تئاتری در تمنا و تحقق آزادی بدون احساس تکلیف و قبول مسولیت گام برگرفته و طی مسیرکند .

و اما تئاتر این کامل هنر آزاد امروزین که طرح و نور و رنگ و متن و نقش و موسیقی را در خود جای دارد در کنار نقش فرهنگ سازش فرصت و مجالی نیز پیش می آورد تا خانواده ای در قالب یک گروه نمایشی در مسیر پرفراز و نشیب تولید نمایشی درکنار هم گرد آیند و با همدلی فضایی آکنده از شور و عشق و صفا بوجود بیاورند و در نهایت چراغ صحنه ای روشن و نمایشی خلق و حدیثی نقل کنند و تمامی تلاش توانفرسایی که در این مسیر شکل میگیرد تا چراغ صحنه ای روشن شود همه و همه تجلی کوچکی از عشق و ایثار و ودیعت الهی است تا در نهایت برای شبی اجرا و هم نفسی با تماشاگران ، همدلی صورت پذیرد. پس مهمترین پیام و هدف امسال تئاتر خوزستان پس از آموزش و استقرار گروههای نمایشی و پویاکردن مجدد انجمن های شهرستانها بایستی این باشد که تئاتر برای تماشاگر است، تئاتر بدون تماشاگر یعنی هیچ. تماشاگر سرمایه اصلی تئاتر است و هنرمندان تئاتر بایستی بدانند که سالن تئاتر خانه تماشاگران است و بس.

پس از این اردیبهشت به بعد و پس از برگزاری انتخابات  چند روز پیش انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان که با وقفه ای هشت ساله برگزار شد و این امکان را به خانواده تئاتری استان داد که آزادانه بیاندیشند و انتخاب کنند، بایستی هنرمندان خوزستان دستهای تفاهم و درک متقابل را از جیبهای تنهایی خویش بیرون بیاورند که دیگر هوا بس ناجوانمرانه سرد نیست... چشمها را باید شست و جور دیگر باید دید... انشاالله




مطالب مرتبط

نظرات کاربران