در حال بارگذاری ...

جشنواره‌ی تئاتر مقاومت؛
تعظیم در برابر سخاوتمندی صبورترین اهالی روزگار است

تئاتر باید بیش از همه نگران خرمشهر باشد. امیدوارم در روزهای اتفاق جشنواره، به یمن چراغ صادق تئاتر، آن چه که باید دیده شود، دیده شود! با مهر و به افتخار دست کریم اهالی تئاتر را که به تماشای مصائب این سرزمین همت گماشته اند می فشارم.

 به گزارش « سایت تئاتر خوزستان»، ارمغان بهداروند، مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی ایران در یادداشتی به مسئله تئاتر خرمشهر و آبادان پرداخته است و آن را در اختیار «سایت تئاتر خوزستان» قرار داده است که در ادامه می خوانید:

 تئاتر، تجسم روزگاری است که در آن اتفاق می افتد. اتفاقی که بنا به آموزه های دیروز در اندیشه تعالی امروز و تدارک فرداست.

«جنگ» یکی از این آموزه های مغتنم است که تئاتر توانسته است از آن پلی برای رسیدن به «صلح» بنا نهد. جشنواره ی تئاتر مقاومت خرمشهر، تعظیم فروتنانه ای است در برابر سخاوتمندی مردمانی که صبورترین اهالی روزگار خویشند. تئاتر در جان بخشیدن به حماسه های انسانی و از خودگذشتگی ها و میهن دوستی، سنگ تمام گذارده است و پیراهن ایثار همواره بر تن تئاتر جلوه آفرین بوده است. نه آن حماسه به پایان رسیده است و نه تئاتر دل از این آفرینش کنده است. استمرار این رویداد گواه این ادعاست.

غنمیت این اتفاق را شکرگزارم و چشم آن دارم که تئاتر با بهره مندی از آموزه های نادر هشت سال مقاومت، به فکر امروز و فردای سرزمین مظلوم خرمشهر باشد. تئاتر باید نگران سرزمینی باشد که در کنار کارون است اما تشنه لب است. تئاتر باید نگران مردمی باشد که نخل دارد اما طعم شیرین بودن را چندان که باید نچشیده است.

تئاتر باید بیش از همه نگران خرمشهر باشد. امیدوارم در روزهای اتفاق جشنواره، به یمن چراغ صادق تئاتر، آن چه که باید دیده شود، دیده شود! با مهر و به افتخار دست کریم اهالی تئاتر را که به تماشای مصائب این سرزمین همت گماشته اند می فشارم. دعا کنیم به حرمت همه ی آن خون هایی که آزادی خرمشهر را ممکن نمودند، «خرمشهر»، «خرم شهر» شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران