در حال بارگذاری ...
با تعامل نهادها؛

پلاتوهای حوزه هنری خوزستان بازگشایی می‌شوند

سرپرست حوزه هنری خوزستان گفت: پس از مدت‌ها تعطیلی سرانجام پلاتوهای حوزه هنری خوزستان بازگشایی می‌شود.

به گزارش تئاتر خوزستان، علی‌رضا چرخابی با اعلام این خبر افزود: با توجه به این که این فضاها بیش از سه سال است که به دلیل دعاوی حقوقی مربوطه پلمپ شده بود سرانجام با پیگیری در یک سال اخیر و تعامل با نهادهای مربوطه شاهد بازگشایی این فضاها خواهیم بود.

وی با تاکید بر ضرورت راه‌اندازی این پلاتوها و نیاز استان به آن‌ها بیان کرد: از همان ابتدای حضورم در استان سعی داشتم که این فضاها را برای استفاده هنرمندان رفع پلمپ نموده و به لطف خدا این مهم اتفاق افتاد.

چرخابی با اشاره به ظرفیت و توانمندی هنر نمایش در استان خوزستان به عنوان استانی پیشرو در هنر نمایش کشور اظهار داشت: تجلی این شور و علاقه‌مندی هنرمندان و مردم به هنر نمایش را در برگزاری جشنواره تئاتر سوره ماه در شهریور ماه سال جاری شاهد بودیم که به دلیل نبود فضای مناسب بخصوص پلاتوها شرمنده بسیاری از مردم بودیم که به دلیل ظرفیت پایین و نبود پلاتوهای مناسب مجبور به ماندن پشت درهای سالن‌های پلاتو بودند.

 سرپرست حوزه هنری خوزستان گفت: پلاتوهای مذکور شامل 2 سالن اصلی نمایش به ظرفیت 60 تا 80 نفر و یک کارگاه نمایش و انبار دکور است که با توجه به تنگناهای مالی سال جاری تلاش شد با انجام تعمیرات لازم و نصب تجهیزات سرمایشی و تهویه و... فضایی مناسب برای حضور هنرمندان به وجود آوریم.

او ادامه داد: تلاش شده که این سالن‌ها در بهترین وضعیت و رعایت حداکثر استانداردهای مورد نیاز یک سالن نمایش آماده‌سازی و مورد استفاده قرار گیرند.

چرخابی یادآوری کرد: میزبانی منطقه سه جشنواره تئاتر سوره ماه در سال جاری توسط حوزه هنری استان خوزستان نشان داد که این استان با توجه به ظرفیت هنرمندان و هنر نمایش در استان توانایی برگزاری جشنواره‌های ملی را دارد و به زعم استادان و داوران هیات اجرایی برگزاری جشنواره مذکور این توانمندی در استان خوزستان موجود است.

سرپرست حوزه هنری خوزستان تصریح کرد: به لطف خدا این پلاتوها به زودی به روی هنرمندان بازگشایی خواهد شد و این بهترین پاداش به صبوری و همراهی هنرمندانی است که در این مدت بی‌صبرانه منتظر بازگشایی این سالن‌ها بودند.

وی ضمن آرزوی موفقیت برای همه هنرمندان ابراز امیدواری کرد: با درخشش هنرمندان نمایش استان شاهد دوران طلایی هنر نمایشی استان در کشور باشیم.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با کارگردان خوزستانی حاضر در بخش مسابقه تئاتر ایران

مجید اقبالی: ژانر دفاع مقدس، محدود به تیر و تفنگ نیست
گفت‌وگو با کارگردان خوزستانی حاضر در بخش مسابقه تئاتر ایران

مجید اقبالی: ژانر دفاع مقدس، محدود به تیر و تفنگ نیست

کارگردان نمایش «بدریه» می‌گوید کار در ژانر دفاع مقدس به استفاده از سلاح و توپ و تانک وابسته نیست؛ بلکه مهم زاویه دید و شیوه اجرایی درست است که به جذب مخاطب منجر می‌شود.

|

نظرات کاربران