در حال بارگذاری ...
در پی برگزاری نشست هم‌اندیشی تئاتر خوزستان

فراخوان بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان خوزستان منتشر شد

در پی برگزاری نشست هم‌اندیشی تئاتر خوزستان، فراخوان بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان خوزستان در سال 95 منتشر شد.

به گزارش تئاتر خوزستان، نشست هم‌اندیشی تئاتر استان خوزستان با حضور ناصر چنانی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و جمعی از هنرمندان تئاتر استان در تالار اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

چنانی در این نشست بیان کرد: امسال و بعد از برگزاری جشنواره بیست و هفتم تئاتر استان به بررسی نقاط ضعف و قوت جشنواره پرداختیم و فراخوان اولیه جشنواره بیست و هشتم را آماده نموده‌ایم و در اینجا از هنرمندان تئاتر استان دعوت نمودیم تا قبل از انتشار فراخوان نظرات خود را در خصوص فراخوان و جشنواره بیان نمایند تا تغییرات لازم را در فراخوان اعمال نماییم.

معاون هنری و سینمایی اداره کل افزود: جشنواره تئاتر استان خوزستان به عنوان ویترین تئاتر پرافتخار خوزستان برای ما اهمیت فراوان دارد و سعی در برگزاری هر چه بهتر این رویداد تئاتر در سطح استان داریم.

ایشان افزود: تئاتر تاثیر فراوانی در سطح فرهنگ و اجتماع دارد و برای ما همیشه تئاتر جریان ساز و تاثیر‌گذار مد نظر بوده است و به همین منظور و با برنامه‌ریزی انجام شده این نشست را برگزار نمودیم تا جشنواره تئاتر استان در سال 95 جشنواره‌ای متفاوت و با حضور همه گروه‍های نمایشی استان باشد.

ایشان با اشاره به انتخابات انجمن هنرهای نمایشی گفت: براساس آئین نامه جدید، پس از صدور مجوز پروانه فعالیت گروه های نمایشی، انتخابات انجمن هنرهای نمایشی استان و شهرستان‌ها برگزار خواهد شد و هیئت مدیره گروه های دارای پروانه فعالیت می توانند در این انتخابات شرکت کرده و رئیس جدید انجمن هنرهای نمایشی را مشخص نمایند، که این کار تا پایان اسفند ماه انجام می شود.

ایشان در گفت و گو با تئاتر خوزستان بیان نمود: پس از برگزاری نشست هم‌اندیشی تئاتر خوزستان و جمع بندی نقطه نظرات هنرمندان حوزه تئاتر در خصوص فراخوان و جشنواره، فراخوان بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان خوزستان آماده گردید و در اختیار گروه‌های نمایشی و هنرمندان تئاتر استان قرار گرفت.

متن کامل فراخوان بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان خوزستان به شرح زیر است:

 اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با همکاری اداره­کل هنر­های نمایشی و انجمن هنرهای نمایشی با هدف ارتقاء سطح کیفی آثار و تبلور توانمندی هنرمندان استان، با بهره­گیری و حفظ هویت بومی، تاریخی و ارتباط صمیمی و موثر با تماشاگران، بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان خوزستان را برگزار نماید.

 

 شرایط جشنـواره:

 نمایش­ های متقاضی می بایست از آثار نمایشنامه نویسان ایرانی انتخاب گردند.

آثار مبتنی بر متون اقتباسی ( آداپته ایرانی شده ) نیز می­توانند در جشنواره شرکت نمایند.

نمایش هایی که بسترهای تاریخی، ادبی، اقتصادی، سیاسی، آداب و رسوم و سنت های منطقه و استان خود بهره ببرند، در اولویت خواهند بود.

آثار راه یافته به این جشنواره از میان نمایش­های اجرا شده از اول مهرماه ١٣٩٤ تا اول شهریور ١٣٩٥ انتخاب خواهند شد.

هر یک از آثار متقاضی می­باست حداقل بین ٧ تا ١٥ اجرای عمومی در شهرستان محل تولید خود داشته باشند. ارائه گواهی تاییدیه اجرای عمومی از سوی اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان، الزامی می­باشد.

آثار ارائه شده نباید توسط همان گروه در هیچ یک از جشنواره های سراسری (کشوری و منطقه ای) شرکت کرده باشد، بنابراین این بند شامل جشنواره های درون استانی نیست.

نمایش متقاضی از نظر زمانی نباید از  ٤٥  دقیقه کمتر و  از ٩٠ دقیقه بیشتر باشد.

فیلم نمایش­های متقاضی می­بایست در ٣ نسخه به انضمام فایل نمایشنامه آن در محیط word بر روی لوح فشرده و فرم تکمیل شده­ی تقاضای شرکت در جشنواره و یک قطعه عکس ٤ × ٣  پرسنلی کارگردان، به همراه  مجوز کتبی نویسنده اثر و تاییدیه اجرای عمومی، در تاریخ مقرر، جهت شرکت در جشنواره، ارسال گردد.

گروه های راه یافته به همایش و بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان خوزستان مبلغ ٠٠٠/٠٠٠/ ٢٠ ریال، به عنوان کمک هزینه، دریافت خواهند کرد.

 

گاهشمار:

آخرین مهلت ارسال مدارک :  ٦/٦/١٣٩٥                                    

اعلام نتایج بازبینی :  ١٥/٦/٩٥

بـرگزاری جشنـواره :  ٢٥ تا ٢٩/٦/٩٥

                    

نشانی دبیـــرخـانــه

اهــواز ـ خیـابان فلسطین  ـ اداره کل فرهنگ و ارشـاد اسلامـی خوزستان  ـ اداره هنری و سینمایی

تلفـن و نمابر :   ٠٦١٣٣٣٦٤٤١٦                                  

فایل Pdf فراخوان در انتهای مطلب موجود است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران