در حال بارگذاری ...

چهارمین ماه برنامه نشست‌های آموزشی «جمعه های چهارسو» برگزار شد

 جمعه ۹ بهمن ماه ساعت ۷ عصر برای حضور در نشست‌های آموزشی مدرسه هنرهای نمایشی چهارسو که با موضوع پخش فیلم تئاترهای مطرح کشور و جلسات تحلیل این آثار به صورت هفتگی برگزار می‌گردد، به تماشاخانه چهارسو برگزار شد.

به گزارش تئاتر خوزستان، این هفته طبق جدول بهمن‌ماه  فیلم تئاتر «عشق لرزه» پخش شد. جلسه با اندکی تأخیر شروع آغاز شد. در ابتدای جلسه گزارش تصویری کوتاهی از نمایش‌های خیابانی سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر برایمان پخش شد تا ما هم در حال و هوای این روزهای بزرگ‌ترین رویداد تئاتر کشور قرار بگیریم.

بخش بعدی نشست معرفی نمایش «عشق لرزه»  توسط اورانوس شرافت، مجری مراسم بود که ایشان در ابتدا بیوگرافی اریک امانوئل اشمیت نویسنده اثر را برای ما قرائت کرد و هم‌زمان عکس‌هایی از این نمایشنامه‌نویس فرانسوی را بر روی پرده پروژکتور می‌دیدیم. سپس نوبت به بیوگرافی سهراب سلیمی کارگردان اثر رسید و بعد از آن بازیگران و عوامل نمایش معرفی شدند و بلافاصله پخش فیلم تئاتر آغاز شد.

در این دو هفته اخیر با توجه به هم‌زمانی جلسات جمعه‌های چهارسو با برگزاری سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، دو اثر از آثار بخش مسابقه بین‌الملل بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر انتخاب شده‌اند.

نمایش «عشق لرزه» نوشته اریک امانوئل اشمیت و کارگردانی سهراب سلیمی و بازی بهناز جعفری، افسانه ماهیان، نسیم ادبی، ناهید مسلمی و پیام دهکردی.

نمایشی زیبا و تأثیرگذار با متنی در خور تحسین و طراحی و کارگردانی خوب و بازی‌های زیبا و قابل تحسین.

 بخش بعدی نشست که جلسه تحلیل نمایش بود آغاز شد. در ابتدای جلسه تحلیل، حجت اله تجلی کارشناس نشست که از نویسندگان و کارگردانان تئاتر بهبهان است، تحلیل خود را از این اثر بیان کرد و حاضرین در مراسم نظرات و سؤالات خود را مطرح کردند.

بر طبق روال معمول نشست جمعه‌های چهارسو، در بخش تحلیل اثر به صورت تلفنی با کارگردان آثار نمایشی پخش شده ارتباط برقرار می‌شود و هنرجویان، هنرمندان و علاقه‌مندان هنر نمایش حاضر در جلسه با کارگردان اثر نمایشی به صورت مستقیم صحبت کرده و از نظراتش آگاه می‌شوند. تاکنون در این جلسات به صورت تلفنی با سیامک احصائی، افسانه ماهیان، محمدحسن معجونی، آروند دشت‌آرای، رضا حداد و رضا گوران در خصوص آثارشان صحبت شده است.

نشست‌های هفتگی «جمعه‌های چهارسو»، بهمن‌ماه وارد چهارمین ماه برگزاری خود شده و در این مدت با استقبال خوب هنرجویان، هنرمندان و علاقه‌مندان هنر نمایش مواجه شده است.

آموزشگاه هنرهای نمایشی چهارسو با محیط مناسب آموزشی و دارای اولین تماشاخانه خصوصی استان خوزستان به عنوان اولین آموزشگاه هنرهای نمایشی شهرستان بهبهان در سال 1392 تأسیس شد و در طی این مدت ویژه برنامه‌های مختلفی را برگزار کرده است و امسال در مراسم اردیبهشت تئاتر خوزستان و اردیبهشت تئاتر کشور، تقدیر شد.  




نظرات کاربران