در حال بارگذاری ...
معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خبرداد:

پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول برگزار می‌شود

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از برگزاری پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول در آبان ماه ۱۴۰۲ خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در خوزستان،  پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول با همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول، انجمن هنرهای نمایشی خوزستان و انجمن هنرهای نمایشی دزفول در آبان ماه 1402 برگزار می‌شود.

سیدامین سپهریان معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان شعار این جشنواره را «حال خوش کودکی، فصل خوش زندگی» بیان کرد و گفت: «پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول در سه بخش اصلی صحنه ای، خیابانی و نمایشنامه نویسی و یک بخش جانبی کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود«.

او با بیان اینکه پیام این جشنواره «صلح، ارمغان کبوتران سفید در آسمان کودکی و نوجوانی» است افزود: «از اهداف جشنواره می‌توان به تقویت هویت اسلامی، ایرانی در راستای افزایش نشاط اجتماعی کودکان و نوجوانان، ابلاغ پیام صلح و دوستی به کودکان جهان، تقویت امید، افزایش نشاط اجتماعی با بهره گیری از قابلیت های نمایشی، گسترش و کمک به تولید نمایشنامه نویسی و نمایش در زمینه کودک و نوجوان و بالا بردن سطح علمی و ایجاد بستری جهت ارزیابی آثار هنری  اشاره کرد«.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه تندیس ویژه جشنواره، «پرتقال طلایی» است گفت: «آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره 16 مهرماه 1402 است. آثار پذیرفته شده در 30 مهرماه اعلام می شوند و آیین بازگشایی جشنواره 14 آبان ماه است«.

سپهریان افزود: «بخش صحنه ای جشنواره به صورت حضوری و با موضوع آزاد است اما به جهت کمک به رشد و توسعه تئاتر کشور ، نمایشنامه های ایرانی با محوریت شعار جشنواره، قصه های اصیل ایران، جوانی جمعیت و عفاف و حجاب در اولویت پذیرش قرار دارند«.

او گفت: «بخش خیابانی جشنواره به صورت حضوری است و نقش آموزشی و تربیتی در انتقال مضمون به مخاطب، اولویت انتخاب در این بخش است«.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: «بخش نمایشنامه نویسی به صورت غیرحضوری برگزار می شود و به آثاری ترتیب اثر داده می شود که در هیچ جشنواره داخلی و خارجی دارای رتبه نبوده و چاپ کتاب نشده باشد«.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان همچنین از زحمات انجمن هنرهای نمایشی دزفول و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان به جهت اهتمام و پیگیری مستمر به منظور آماده نمودن فضای مناسب جهت برگزاری این جشنواره تقدیر و تشکر کرد.

قابل ذکر است آدرس دبیرخانه جشنواره، شهرستان دزفول، خیابان کشاورز، بین خیابان های رسول اکرم (ص) و شهید دکتر بهشتی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است و علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر  می توانند با شماره های 42240300-061 (اداره فرهنگ و ارشاد  اسلامی دزفول-واحد امور هنری) و 09369732653 (روابط عمومی انجمن هنرهای نمایشی دزفول- محمدرضا خردمند) تماس حاصل نمایند.




مطالب مرتبط

طی احکامی از سوی دبیر جشنواره انجام شد

هیئت انتخاب آثار پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول منصوب شدند
طی احکامی از سوی دبیر جشنواره انجام شد

هیئت انتخاب آثار پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول منصوب شدند

مهدی درویش، سیدعزیز آرین و سعید گل گل به عنوان هیئت انتخاب آثار بخش صحنه‌ای و خیابانی پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول معرفی شدند.

|

در دیدار مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و فرماندار دزفول مطرح شد

دزفول آماده برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان مهر است
در دیدار مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و فرماندار دزفول مطرح شد

دزفول آماده برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان مهر است

در پی سفر مجید منادی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان به شهرستان دزفول، وی با علیرضا خردمند فرماندار دزفول دیدار و گفت و گو کرد.

|

نظرات کاربران