در حال بارگذاری ...
هم‌زمان با ایام شهادت حضرت علی(ع):

اجرای مجالس تعزیه خوانی در چهاردهمین نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان

هم‌زمان با گرامیداشت هفته هنر انقلاب، مجالس تعزیه شهادت امام علی علیه السلام در محل مصلای امام خمینی (ره) اهواز برگزار می‌شود.

به گزارش تئاتر خوزستان مصطفی بوعذار مدیر بخش هنرهای نمایشی چهاردهمین نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان با اشاره به تقارن هفته هنر انقلاب و برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان در مصلی مهدیه امام خمینی (ره)گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته و با مشارکت معاونت فرهنگی شهرداری اهواز، شاهد اجرای مجالس تعزیه خوانی با بهره گیری از تعزیه خوانان مجرب به زبان های فارسی و عربی در قالب بخش جنبی نمایشگاه خواهیم بود.

مدیر کانون تئاتر انقلاب و دفاع مقدس خوزستان با تاکید بر اهمیت ترویج هنر دینی از برگزاری نشست‌های تخصصی هنر قرآنی در بستر تعزیه ایرانی با حضور کارشناسان و هنرمندان این حوزه خبر داد و تصریح کرد: فضای مطلوبی به عنوان محل اجتماعات نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان تامین شده است که فرصت خوبی برای ارائه نشست های هنری است.

مصطفی بوعذار خاطر نشان کرد: هنر های قرآنی و آیینی همواره جایگاه ویژه ای در میان مخاطبان داشته است و از این رو شناخت و تحلیل جایگاه هنر های قرآنی در بستر تعزیه خوانی را با حضور میهمانان خارج از استان نیز خواهیم داشت.

بوعذار تنوع بالای کالاهای فرهنگی و ارائه هنرهای قرآنی را در چهاردهمین نمایشگاه قرآن وعترت خوزستان مهم توصیف کرد واظهار داشت: تلاش و مشارکت سازمان ها و نهادها در امر برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت کمک به ترویج مفاهیم قرآن و اشاعه فرهنگ دینی وقرآنی است.

 چهاردهمین مایشگاه قرآن و عترت خوزستان به مدیریت سید کریم موسوی قاری شناخته شده خوزستانی توسط معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خوزستان از ۱۸ تا ۲۶ فروردین ماه 1402 از ساعت ۱۷ لغایت ۲۳ در محل مصلی مهدیه امام خمینی (ره) اهواز پذیرای شهروندان است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران