در حال بارگذاری ...

یاد یارعلی پورمقدم نمایشنامه نویس در مسجدسلیمان گرامی داشته شد

یاد استاد یارعلی پورمقدم نمایشنامه نویس و داستان نویس مسجدسلیمانی در زادگاهش گرامی داشته شد .

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در خوزستان، مراسم یادبود یارعلی پورمقدم با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مسجدسلیمان و جمعی از هنرمندان و دوستداران حوزه نمایش داستان با همکاری موسسه فرهنگی هنری روشنان کتاب بامداد به مدیریت هنرمند اهل قلم شهرستان جاوید قبادی برگزار شد.

سیدستار فاطمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مسجدسلیمان در این مراسم گفت: «زنده یاد یارعلی پور مقدم متولد سال 1330 در مسجدسلیمان و یکی از چهره های بزرگ و مطرح در حوزه ی داستان و نمایش نامه نویسی بود که بیش از 50 سال سابقه ی فعالیت در حوزه‌ی داستان و نمایش نامه نویسی دارد و اولین تجربه نویسندگی یارعلی پورمقدم در تئاتر برای نمایش اسفندیار مغموم بود که موفق شد جایزه نمایشنامه نویسی جشن هنر طوس را در سال ۱۳۵۶ به دست آورد«.

در این مراسم چهره های ادبی شهرستان غلامرضا رضایی، علی باپیرزاده و داریوش احمدی حضور داشتند.

 قرائت پیام تسلیت چهره های بزرگ ادبی کشور از دیگر بخش های جنبی مراسم بود که می توان به پیام فرهاد کشوری، قباد آذرآیین و هرمز علی پور اشاره نمود.

اجرای موسیقی توسط شیروان نصراله پور هنرمند عرصه موسیقی شهرستان و شعر خوانی شاعران و نمایش نامه خوانی توسط زوج هنرمند عرصه هنرهای نمایشی کورش مهری بابادی و مرضیه جمالپور از دیگر بخش های مراسم بود که مورد توجه حاضرین در مراسم قرار گرفت.  




مطالب مرتبط

نظرات کاربران