در حال بارگذاری ...
کارگردان نمایش «شاماران»:

افسانه «شاماران» این بار از نگاه زنانه

کارگردان نمایش «شاماران» گفت: نمایش «شاماران» یکی از معدود قصه‌های اسطوره‌ای است که شخصیت محوری آن یک زن است اما با این حال کمتر مورد توجه قرار گرفت.

ندا عزیزیه در گفت‌وگو با تئاتر خوزستان با اشاره به اینکه در روایت‌های مختلف این قصه اسطوره‌ای نگاه مردانه حاکم بوده است توضیح داد: سعی من بر این بود که اتفاقات و رویدادهای نمایشنامه را با نگاه زنانه بنویسم.

او با اشاره به اینکه به دلیل شرایط خاص اقتصادی کشور افراد کمتری از اجرای این تئاتر حمایت کردند تصریح کرد: شرایط نامناسب اقتصادی و سیاسی کشور و محدود شدن فضای مجازی و همچنین تورم زیاد چالش‌های اجرای تئاتر را سخت‌تر کرده بود.

عزیزیه با اشاره به اینکه نمایش «شاماران» تا ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ در اهواز روی صحنه است گفت: این نمایش در سالن مربوط به هنرمندان در تالار آفتاب که نسبت به تالارهای خصوصی دیگر مبلغ کمتری دریافت کرد اجرا می‌شود.

کارگردان نمایش «شاماران» با اشاره به اینکه اجرای تمرین هنرمندان در مجموعه باغ معین انجام می‌شد خاطرنشان کرد: دوستدارن تئاتر و کانون‌های تبلیغاتی در اطلاع‌رسانی به مردم نسبت به زمان اجرای این نمایش کمک بسیاری کردند.

نمایش «شاماران» به نویسندگی ندا عزیزیه و متین مهناپور و کارگردانی ندا عزیزیه از ۲۰ دی تا ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ در تالار آفتاب اهواز واقع در اتوبان لشکر، جنب پارک شهید سبحانی به روی صحنه است.




مطالب مرتبط

نگاهی به نمایش «آرش؛ روایتی دیگر» به کارگردانی سیدصادق فاضلی

پیوند میان اسطوره و نمایش و زندگی
نگاهی به نمایش «آرش؛ روایتی دیگر» به کارگردانی سیدصادق فاضلی

پیوند میان اسطوره و نمایش و زندگی

آرزو کهوازی* نمایشنامه آرش نوشته بهرام بیضایی با تمام متون و روایت هایی که تا کنون پیرامون اسطوره آرش کمانگیر نوشته و یا سروده شده، متفارت است. تفاوت به معنی واقعی واژه متفاوت!ما در این متن با موقعیت ...

|

نظرات کاربران