در حال بارگذاری ...
گفت‌وگو با کارگردان نمایش «آگنیتاژ»

حسین کارگر: آمده‌ایم تا دیده شویم

حسین کارگر با بیان اینکه انسان اولین و مهم‌ترین دغدغه نمایش «آگنیتاژ» است، گفت فارغ از بحث رقابت و جایزه، اینکه تلاش هنرمندان در بُعد ملی و بین‌المللی دیده شود، اهمیت زیادی دارد.

به گزارش ایران تئاتر، نمایش «آگنیتاژ» به نویسندگی رسول حق‌جو و کارگردانی حسین کارگر، عصر امروز (دوشنبه سوم بهمن) در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر روی صحنه خواهد رفت.

این اولین حضور حسین کارگر به عنوان کارگردان در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر است.

این هنرمند فعالیت خود را در زمینه کارگردانی از سال 1389 آغاز کرده و آثاری چون «جهنم خاموش» و «درخت سیب گناهکار نیست» ازجمله کارهای این هنرمند است.

حسین کارگر، کارگردان «آگنیتاژ» درباره قصه این نمایش گفت: «دیوید، خانه پدری خود را رهن گذاشته و به آگنیتاژ آمده است. او اکنون باید خانه را از رهن آزاد کند و بین مرگ یا زندگی یکی را انتخاب کند.»

او ادامه داد:«انسان اولین و مهم‌ترین دغدغه نمایش «آگنیتاژ» است.»

این هنرمند درباره طراحی صحنه این اثر توضیح داد: «ما برای طراحی صحنه روی جزییات نمایش دقت بیشتری داشتیم تا در بافت و بُعد تجسمی اثر نیز محتوای اثر دیده شود. دوستانی که در طراحی دکور و ساخت آن همراه بودند؛ بسیار جزئی‌نگر و با دقت به این موضوع پرداختند.»

کارگر با اشاره به اینکه حضور در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر مهم‌ترین فرصت برای ارائه آثار هنرمندان است، افزود: «جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با توجه به ابعاد بزرگ‌تری که برای دیده شدن آثار دارد، اتفاق بسیار مهم و تأثیرگذاری است.»

کارگردان نمایش «آگنیتاژ» ادامه داد: «فارغ از بحث رقابت و جایزه، اینکه تلاش هنرمندان در بُعد ملی و بین‌المللی دیده شود، اهمیت زیادی دارد. قطعا آرزوی اکثر هنرمندان شهرستان حضور در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر برای دیده شدن تلاش‌های‌شان و کسب تجربه است.»

                                                               

او گفت: «برای ما که حیات تئاترمان درگرو فعالیت و تبادل علمی، فرهنگی و هنری در جشنواره‌هاست، حضور در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و سایر جشنواره‌های استانی و منطقه‌ای اهمیتی زیادی دارد.»

این هنرمند با تأکید بر لزوم حمایت‌های بیشتر از تئاتر افزود: «تئاتر نیاز به حمایت دارد و این موضوع دغدغه بزرگ ماست. قطعا برگزاری جشنواره‌های تئاتر استانی و منطقه‌ای در کیفیت آثار نمایشی مؤثرند اما باید در مورد کمک‌هزینه‌های اجرایی اتفاقات بهتری بیفتد تا هزینه گروه‌های نمایشی تا حدی جبران شود.»  

کارگردان نمایش «آگنیتاژ» با بیان اینکه نمایشنامه و طراحی صحنه این اثر نمایشی از مهم‌ترین عناصر کار به شمار می‌آید، ادامه داد: «نمایشنامه این اثر و طراحی صحنه خاص آن جزو مواردی است که شاید بتواند در چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر دیده شود و مورد توجه قرار بگیرد.»

حسین کارگر در پایان گفت: «امیدوارم اتفاقات خوبی در زمینه اجراهای تئاتر چهل‌و‌یکمین جشنواره بین‌الملل تئاتر فجر بیفتد و هر روز شاهد پیشرفت و حضور گروه‌های نمایشی استان‌ها و شهرهای مختلف سراسر کشور در این رویداد هنری باشیم.»

چهل‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از 25 دی تا 11 بهمن 1401 به دبیری کوروش زارعی در تهران در حال برگزاری است.

گفت‌وگو: نگار امیری




مطالب مرتبط

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان:

بخش‌هایی از جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ، بین‌المللی شد
رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان:

بخش‌هایی از جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ، بین‌المللی شد

محمد یاقوت‌پور، رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان، از اضافه شدن بخش بین‌المللی نمایشنامه‌نویسی و همچنین دعوت از گروه‌های نمایشی اقوام لر از کشور عراق به جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک خبر داد.

|

نظرات کاربران