در حال بارگذاری ...
در محل یادمان شهدای گمنام شهرستان بهبهان

سی‌وچهارمین دوره جشنواره تئاتر خوزستان آغاز به کار کرد

آیین افتتاحیه سی و چهارمین دوره جشنواره تئاتر خوزستان با حضور اصحاب فرهنگ و هنر و اهالی تئاتر استان خوزستان، در محل یادمان شهدای گمنام شهرستان بهبهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در خوزستان، آیین افتتاحیه سی و چهارمین دوره جشنواره تئاتر استان خوزستان با حضور اصحاب فرهنگ و هنر و اهالی تئاتر استان،  سیدامین سپهریان دبیر جشنواره، محسن سلیمانی فارسانی، فرهاد ارشاد و مریم سادات معلایی هیئت داوران جشنواره، مسئولین و مدیران و فرماندهان نظامی و انتظامی شهرستان بهبهان روز جمعه ۱۱ آذرماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۱ در محل یادمان شهدای گمنام شهرستان بهبهان برگزار شد.

در این مراسم که با هدف تجدید عهد و پیمان و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان در محل یادمان شهدای گمنام بهبهان برگزار گردید سید‌امین سپهریان دبیر جشنواره و معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ضمن ادای احترام به شهیدان ایران اسلامی آرامش و امنیت را دو مؤلفه‌ی مهم و مؤثر در تولید آثار هنری معرفی نمود.

دبیر جشنواره سی و چهارم در ادامه اظهار داشت: راه شهیدان و اهداف والای آنان راه سعادت و سربلندی است و هنرمندان رشته‌های مختلف هنری خصوصاً اهالی هنر‌های نمایشی می‌بایست با مطالعه و تحقیق در خلق رویداد‌های فاخر هنری با محتوا و درون مایه­ی ایثار، گذشت و فداکاری، زندگی شهیدان و ایثارگران را در قالب آثار هنری به نسل‌های مختلف، خصوصاً جوانان منتقل نمایند.

سیدامین سپهریان تمرکز زدایی و بسط و گسترش فعالیت‌های هنری در اقصی نقاط استان را گام مهمی در راستای ایجاد عدالت در بهره‌مندی عموم از فعالیت‌های هنری برشمرد و در همین راستا بیان داشت: دراین دوره از جشنواره مقرر شده تا گروه‌های راه یافته به جشنواره تئاتر استانی، به صورت غیر متمرکز در شهرستان مربوطه به اجرای نمایش بپردازند.

دبیر جشنواره در ادامه با اشاره به انتخاب محل افتتاحیه افزود: ما هنرمندان در محل یادمان شهدای گمنام بهبهان عهد می‌بندیم به عنوان هنرمند و قشر آگاهی بخش جامعه همچون شهدای بزرگوارمان در همه‌ی ابعاد از میهن عزیزمان صیانت کنیم و باعث رشد و بالندگی جامعه باشیم.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در خاتمه ضمن تقدیر از حضور مسئولین و هنرمندان در افتتاحیه جشنواره تئاتر استان خوزستان گزارش جامع و کاملی از روند برگزاری جشنواره ارائه نمود.

در ادامه این مراسم مهدی شجاعی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان ضمن خیر مقدم به حاضرین، افتتاحیه جشنواره تئاتر استان خوزستان در جوار یادمان شهدای گمنام را بیانگر ارادت و تعلق خاطر جامعه هنری به بزرگ مردانی دانست که با نثار جان خود، امنیت و آرامش را برای فرزندان امروز برقرار ساختند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان در ادامه اظهار داشت: هنرمندان پای کار انقلاب خواهند ماند و با رصد و بررسی دقیق وقایع و همچنین احوالات و روحیات شهیدان با هدف زدودن تحریف و فراموشی، آثار فاخری را تولید نموده‌اند.

در ادامه شرکت‌کنندگان و مسئولین استانی و شهری با نثار گل و عطر افشانی ِمزار شهیدان گمنام ضمن تجدید عهد و پیمان با آرمان‌های امام و انقلاب به مقام شامخ شهیدان ادای احترام نمودند.

در خاتمه این مراسم اجرای نمایش خیابانی «سه» به نویسندگی و کارگردانی پدرام مصفا به عنوان اثر راه یافته به جشنواره صاحبدلان با موضوع آئین عزاداری سه سنگ مردم بهبهان در محل یادمان شهدای گمنام اجرا شده و مورد استقبال عموم قرار گرفت.

گفتنی است در روز نخست سی و چهارمین دوره جشنواره تئاتر استان خوزستان پس از آیین افتتاحیه نمایش«پشت چراغ تو قرمز شدم» به نویسندگی و کارگردانی حسین قنوات‌امانی در پلاتو خانه فرهنگ بهبهان با استقبال خوب علاقه‌مندان به روی صحنه رفت.

به گزارش تئاتر خوزستان از ۴۱ اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره تعداد ۲۵ اثر به مرحله بازبینی راه یافت که پس از بازبینی این آثار ۱۲ اثر به صورت غیر متمرکز در شهر‌های اهواز، بهبهان، ماهشهر، بندر امام خمینی(ره)، رامهرمز، باغ‌ملک، شوش و شوشتر به رقابت می‌پردازند.

سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان خوزستان یادواره هنرمند فقید سعید بهروزی به دبیری سیدامین سپهریان از ۱۱ تا ۱۵ آذرماه ۱۴۰۱ در استان خوزستان در حال برگزاری است.




مطالب مرتبط

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

آیین پایانی سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان جمعه 3 آذر 1402 برگزار شد و در بخش صحنه‌ای نمایش‌های «اول‌شخص مفرد» به کارگردانی مهدی آشوغ از اندیمشک، نمایش «سایلنت هملت؛ سایلنت» به کارگردانی میلاد هارونی از اهواز و نمایش «رسم‌الخط» به کارگردانی ایوب بختیاری از اهواز؛ ...

|

طبق جدول اجرایی جشنواره

آبادان، خرمشهر و اهواز ایستگاه پایانی داوری‌های جشنواره سی و پنجم خوزستان
طبق جدول اجرایی جشنواره

آبادان، خرمشهر و اهواز ایستگاه پایانی داوری‌های جشنواره سی و پنجم خوزستان

9 اثر نمایشی صحنه ای و خیابانی در روز سوم سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان در شهرستانهای آبادان، خرمشهر و اهواز برای هیئت داوران و مخاطبان اجرا خواهند شد.

|

دبیر اجرایی سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان مطرح کرد:

سطح کیفی آثار راه یافته به جشنواره مطلوب است
دبیر اجرایی سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان مطرح کرد:

سطح کیفی آثار راه یافته به جشنواره مطلوب است

دبیر اجرایی سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان با اشاره به بالا بودن سطح کیفی آثار راه یافته به جشنواره، از برگزاری این رویداد هنری از تاریخ 29 آبان تا 2 آذرماه سال جاری خبر داد.

|

نظرات کاربران